printlogo


کد خبر: 239337تاریخ: 1400/10/1 00:00
صدرنشینی نیم‌فصل به کدام تیم می‌رسد؟
مسیر سخت سپاهان و آلومینیوم

گزارش
جعفر برزگر   
 
پنج هفته به پایان نیم‌فصل باقی مانده و فاصله امتیازی بسیار کم چهار تیم بالای جدول که البته می‌توان مس رفسنجان را هم به آنها اضافه کرد رقابت و حساسیت بازی‌ها را برای کسب صدرنشین لیگ دوچندان کرده است. بدون شک اگر سه بازی گل‌گهر سیرجان هم 3-صفر نشده بود الان تعداد تیم‌های حاضر در این جدول به عدد پنج می‌رسید.
 
نویدکیا و پنج بازی حساس
سپاهان امروز با استقلال هم‌امتیاز است. محرم نویدکیا خیلی خوب می‌داند که کوچکترین لغزش می‌تواند تیمش را از صدر پایین بکشد. اما او برای ماندن در جایگاهش هم کار سختی دارد چون با تیم‌هایی بازی خواهد داشت که سه امتیاز هر کدامش اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. او در خوان اول از این پنج بازی، با پیکان روبه‌رو می‌شود. اما بازی هفته دوازدهم‌شان با پرسپولیس مثل تمام سال‌های اخیر حساس و تعیین کننده خواهد بود. برنده این بازی می‌تواند بالای جدول را تغییر دهد. اصفهانی‌ها در هفته سیزدهم با پدیده‌ای بازی می‌کنند که برای فرار از انتهای جدول یک امتیاز هر بازی هم برایش غنیمتی است. هفته چهاردهم فولاد با جواد نکونام انتظارشان را می‌کشد که به هیچ عنوان بازی آسانی برای دو تیم نخواهد بود. در بازی پایانی نیم‌فصل هم با آلومینیوم مصاف می‌دهند که آن بازی هم شش امتیازی است.
 
چالش سخت خطیبی
رسول خطیبی با آلومینیوم اراک هم تا اینجای فصل فوق‌العاده نتیجه گرفته و ادامه این روند می‌تواند یک رکورد را برای اراکی‌ها در لیگ برتر خلق کند. اما به اعتقاد بعضی‌ها هنوز بازی‌های سخت و سرنوشت‌ساز این تیم باقی مانده است. آنها فردا باید رودرروی گل‌گهری قرار بگیرند که باوجود کسر امتیازهای زیاد هم انگیزه‌شان بیشتر شده است. قلعه‌نویی می‌خواهد دوباره به صدر برگردد و برای رسیدن به این مهم بازی با آلومینیوم اولین گام است. بعد از آن باید به آبادان برود. جایی که علیرضا منصوریان سرمربی سابق همین آلومینیوم انتظارش را می‌کشد. استقلال حریف هفته سیزدهم خطیبی خواهد بود که از همین الان می‌توان به شش امتیازی بودن آن اشاره داشت. آنها در آخرین بازی نیم‌فصل خارج از خانه با پیکان مصاف خواهند داد اما آخرین بازی‌شان شاید سرنوشت صدرنشین نیم‌فصل را تعیین کند. جایی که سپاهان به اراک می‌رود تا نتایج را به نفع خود رقم بزند. خطیبی اگر از این بازی‌ها امتیاز لازم را بگیرد شاید شگفتی را کامل کند.
 
کار آسان فرهاد روی کاغذ
استقلال از جمع مدعیان بالای جدول فقط با آلومینیوم اراک بازی می‌کند و نسبت به سایر رقبایش حداقل روی کاغذ بازی آسان‌تری دارد. البته فرهاد مجیدی در همین ابتدا باید در مشهد با پدیده بازی کند که شرح حال تیم مشهدی در بالا عنوان شد. تقابل فولاد و استقلال در هفته دوازدهم هم می‌تواند معادلات بالای جدول را تغییر دهد اما بدون تردید بازی هفته سیزدهم با آلومینیوم بسیار حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود. این یکی از همان بازی‌هایی است که سایر مدعیان منتظر نتیجه‌اش هستند. فرهاد مجیدی در روز چهاردهم لیگ با مس رفسنجان روبه‌رو می‌شود. مسی‌ها تا الان خیلی خوب نتیجه گرفته‌اند و قطعاً حریف سختی برای آبی‌های پایتخت خواهند بود. در آخرین بازی هم رویارویی فراز کمالوند و فرهاد مجیدی می‌تواند تماشایی باشد.
 پرسپولیس 3+ 2
پنج بازی باقی‌مانده پرسپولیس را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. قرمزهای پایتخت در بازی اول با ذوب‌آهن روبه‌رو می‌شوند.
 تیمی که اصلاً خوب نتیجه نگرفته و مهدی تارتار برای اثبات شایستگی‌هایش فقط به سه امتیاز فکر می‌کند. در بازی دوم به مصاف سپاهان می‌روند که به اهمیت آن در بالا اشاره شد. حریف سوم آنها تراکتور تبریز است که بعد از حذف در جام حذفی همه انرژی‌اش را برای لیگ گذاشته و می‌خواهند به جمع بالانشین‌ها اضافه شوند اما در بخش دوم، پدیده مشهد که فعلاً شرایط خوبی ندارد روبه‌روی‌شان قرار می‌گیرد. در هفته پایانی هم فجر به تهران می‌آید. مسابقه‌ای که حتماً برای پرسپولیسی‌ها اهمیت بسیاری دارد.
 
 پدیده تعیین‌کننده است
اگر چه تمام این مدعیان باید خودشان امتیازهای لازم بازی‌های باقی‌مانده را به دست آورند اما ناخواسته حضور یکی دو تیم می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت‌شان داشته باشد. پدیده مشهد یکی از همان تیم‌ها است. شاگردان داود سیدعباسی که شرایط خوبی در لیگ ندارند تا پایان نیم‌فصل باید با سه تیم مدعی و دو تیم خوب دیگر بازی کند. استقلال، سپاهان و پرسپولیس سه حریف بالانشین او هستند که نتیجه هر کدام از آن بازی‌ها در سرنوشت سایر مدعیان تأثیرگذار خواهد بود. البته که دو بازی دیگر این تیم با پیکان و فولاد هم به هیچ عنوان آسان نخواهد بود.

Page Generated in 0.0060 sec