printlogo


کد خبر: 239327تاریخ: 1400/10/1 00:00
خبر

سرمربی پرتغالی فنرباغچه اخراج شد
وضعیت مبهم اللهیار در ترکیه 
باشگاه فنرباغچه ترکیه به شکل رسمی از برکناری سرمربی خود ویتور پریرا خبر داد. پس از تساوی 2 بر 2 سه روز پیش فنرباغچه در دیدار برابر بشیکتاش، این تیم به رتبه پنجم جدول رده‌بندی سقوط کرد و مدیران باشگاه تصمیم گرفتند به همکاری خود با این مربی پرتغالی پایان بدهند. این مربی که در سال‌های 2015 تا 2016 نیز هدایت فنرباغچه را بر عهده داشت، ژوئیه گذشته به این تیم بازگشت و در 25 دیدار هدایت فنر را بر عهده گرفت که حاصل آن 11 پیروزی، 7 تساوی و 7 شکست بود و افزایش اختلاف این تیم با صدر جدول باعث شد مدیران تیم تصمیم به برکناری او بگیرند.
اما این خبر می‌تواند آینده کاری صیادمنش بازیکن ایرانی فنرباغچه را نیز تحت تأثیر قرار بدهد. اللهیار که به‌صورت قرضی و یک‌و‌نیم ساله راهی زوریا لوهانسک شده بود، در این باشگاه عملکرد خوبی داشت ولی بند 5/3 میلیون یورویی برای خرید دائمی او باعث شد تا باشگاه اوکراینی به‌دلیل کمبود بضاعت مالی از خرید صیادمنش خودداری کند.
رسانه‌های ترکیه‌ای خبر داده بودند اللهیار باید از ابتدای ژانویه در تمرینات فنرباغچه حاضر شود تا ویتور پریرا درباره آینده او و اینکه به این بازیکن ایرانی نیاز دارد یا خیر تصمیم‌گیری کند، ولی حالا پس از برکناری مربی فنرباغچه، تصمیم درباره آینده صیادمنش نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. به هر شکل اللهیار باید در انتظار انتخاب سرمربی جدید فنرباغچه بنشیند و باید دید فرد جایگزین چه تصمیمی درباره آینده این بازیکن خواهد گرفت. در حال حاضر فنرباغچه 28 امتیازی با ترابزون 42 امتیازی و صدرنشین 14 امتیاز و با قونیه اسپور رده دومی 5 امتیاز فاصله دارد.
خبر دیگر درباره اللهیار اینکه وبسایت رسمی لیگ برتر اوکراین برای انتخاب بهترین بازیکن ماه‌های نوامبر و دسامبر یک نظرسنجی برگزار کرده است که نام صیادمنش بازیکن ایرانی و سابق زوریا لوهانسک نیز در میان کاندیداها دیده می‌شود. این بازیکن ایرانی طی دو ماه گذشته و در لیگ برتر اوکراین، یک گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد و باید با 5 رقیب دیگر برای تصاحب این عنوان تلاش کند. او در حال حاضر با کسب 10 درصد آرا در رده پنجم قرار دارد.
 
 
مربی اهل چک روی نیمکت آبی‌ها
پرونده اسکوچیچ - کویت بسته شد
هفته گذشته یکی از رسانه‌های معتبر کویت از مذاکره فدراسیون فوتبال این کشور با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان به‌عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری خبر داده بود، اما نشریه «الوطن» کویت از توافق فدراسیون فوتبال این کشور با ویتزلاو لاویسکا اهل جمهوری چک خبر داد. توافقات بین طرفین روز گذشته در جلسه‌ای در مقر فدراسیون کویت انجام شد.
با این خبر پرونده مربیگری اسکوچیچ در تیم ملی کویت به‌صورت کامل بسته شد. برانکو سرمربی سابق پرسپولیس و کنونی تیم ملی عمان هم گزینه مربیگری در روی نیمکت آبی‌ها بود که این پرونده نیز بسته شد. تیم ملی فوتبال کشورمان اکنون با هدایت دراگان اسکوچیچ نتایج خوبی را در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2022 گرفته و با 16 امتیاز صدرنشین گروه اول است. تیم ملی تنها دو امتیاز نیاز دارد تا صعودش را به جام‌جهانی قطر قطعی کند.
 
 
شکست عجیب آ.ا.ک برابر اوفی
حاجی‌صفی فیکس بود انصاری‌فرد ذخیره
دوشنبه‌شب در چارچوب هفته پانزدهم سوپرلیگ یونان تیم آ.ا.ک آتن در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب اوفی شد. اوگنین ورانیچ در دقیقه 14 گل آ.ا.ک را به ثمر رساند. لازاروس لامپرو (24) و بروس کامائو (60) برای اوفی گل زدند. احسان حاجی‌صفی حضور کاملی در ترکیب آ.ا.ک داشت و کریم انصاری‌فرد به‌عنوان بازیکن تعویضی این تیم از دقیقه 48 وارد زمین شد. میلاد محمدی نیز به‌دلیل آسیب‌دیدگی غایب فهرست آ.ا.ک در بازی برابر اوفی بود. در جدول رده‌بندی سوپرلیگ یونان تیم آ.ا.ک آتن با 30 امتیاز پس از المپیاکوس 41 امتیازی دوم است. احسان حاجی‌صفی در دیدار مقابل اوفی‌کرت حضور ۹۰ دقیقه‌ای در زمین داشت و یازدهمین بازی فصل خود در سوپرلیگ یونان را انجام داد و کریم انصاری‌فرد هم برای سیزدهمین‌بار به میدان رفت.

Page Generated in 0.0060 sec