printlogo


کد خبر: 239326تاریخ: 1400/9/30 00:00
وقت اهدای عروسک‌های بازنشسته!

سوژه روز
احسان محمدی     
 
«کاش مسئولین ما هم بلد بودن مثل خارجیا از این کارا بکنن!» این جمله‌ای است که بارها بعد از دیدن یک اقدام خوب پای اخبار تلویزیون یا حین گردش در فضای مجازی با مشاهده عکس و خبری خوشایند زیر لب گفته‌ایم. ایده و کار خوب را باید تحسین کرد اما خود تحقیری و خود تخریبی چاره‌ساز نیست. هیچ ایرادی ندارد از دیگران یاد بگیریم.
چند سال پیش در بازی تیم اکسلسیور برابر فاینورد در لیگ هلند، کودکان مبتلا به سرطان را از بیمارستان روتردام به ورزشگاه آوردند و بعد از روی سکوها باران عروسک شروع شد! هزاران تماشاگر که از قبل در جریان این اتفاق قرار گرفته بودند عروسک‌هایشان را همراه آوردند و به زمین پرت کردند. صحنه‌ای غافلگیرکننده، لبریز از احساسات عمیق انسانی و حال خوب‌کن کنار زمین فوتبال که معمولاً عرصه رقابت است و خواباندن مچ حریف.
این اتفاق بعدها تکرار شد، از زمین یخ زده هاکی تا سالن بسکتبال و هر بار تازگی دارد و دیدنش خالی از لطف نیست. حالا در ایران کمپینی شکل گرفته است که دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال بخشی از آن است. جمع‌آوری عروسک و اسباب‌بازی‌های نو و حتی دست دوم برای اهدا به کودکان در مناطق محروم.
این کمپین با عنوان «بازی رو دست به دست کن!» و با شعار «با اهدای اسباب بازی‌های خود، در ساختن دنیایی شادتر برای کودکان سهیم باشید» کار خودش را شروع کرده است. وحید امیری بازیکن با اخلاق تیم ملی سفیر این کمپین شده. او در ویدیوی تبلیغاتی این کار از همه دعوت می‌کند برای «ساختن رویای وحید امیری‌های دیگر» به این امر خیر بپیوندند.
اگر تمایل دارید عروسک بخرید یا عروسک‌های بازنشسته خانه‌تان را هدیه کنید کافی‌ست به سایت «دیوار» به این نشانی (www. divar/bazi) بروید و فرم را پر کنید. همکاران کمپین در «دیوار» برای دریافت اسباب بازی‌ها با شما تماس خواهند گرفت و سفیران «الوپیک» در زمان و آدرسی که شما تعیین کرده‌اید، حاضر می‌شوند و بعد از توزیع اسباب بازی‌ها به شما اطلاع داده خواهد شد.
تمام اسباب‌ بازی‌های اهدایی به کمک مؤسسه‌های خیریه «خادمین امام علی بن ابیطالب» و «کودکان فرشته‌اند» و با همراهی «قهرمانان المپیک» و «کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک و پارالمپیک» در مناطق کم‌ برخوردار استان‌های گوناگون کشور پخش خواهد شد. «دیوار» و «کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک و پارالمپیک» بر کیفیت اجرای این فعالیت خیرخواهانه نظارت کامل خواهند داشت.
 این یک گام کوچک اما خوب برای بخشیدن شادی است. نقدها را خوانده‌ام و می‌دانم برخی خرده گرفته‌اند که این کار نوعی صدقه دادن است و ... اما وقتی می‌شود کاری کرد باید به جای این تردیدها و گله‌هایی که مشکلی را حل نمی‌کند قدمی برداشت. قبول ندارید؟ نفرین و ناله از فقر و چهارزانو نشستن به امید اینکه مسئولان برای فقرا کاری کنند، نتیجه‌اش شد افزایش تعداد آنها که در زباله‌ها دنبال یک لقمه می‌گردند. تا ابد می‌شود از این جمله یاد گرفت: به جای نفرین کردن تاریکی، بلند شو و شمعی روشن کن!
 

Page Generated in 0.0051 sec