printlogo


کد خبر: 239325تاریخ: 1400/9/30 00:00
جلسه اضطراری مدیران فوتبال انگلیس برای لیورپول و چلسی نتیجه‌ای نداشت
لیگ برتر به تعویق نیفتاد

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi

جلسه اضطراری مدیران لیگ برتر برای تصمیم‌گیری درباره بازی‌های لیگ در تعطیلات پایان سال به نفع لیورپول و باشگاه‌های همراهش پیش نرفت. دیروز نمایندگان 20 تیم لیگ برتری جلسه‌ای با سران لیگ برتر ترتیب دادند تا با توجه به، به تعویق افتادن 6 بازی از جمع 10 بازی هفته گذشته برای بازی‌های هفته بعد تصمیم بگیرند. هفته بعد و در فاصله کریسمس تا شب سال نو قرار است طی 48 ساعت تیم‌های لیگ برتری همچون همیشه 2 بار به میدان بروند و حالا بیم این می‌رود که با گسترش سویه جدید ویروس کرونا در انگلیس، دوباره شاهد لغو چند بازی باشیم.
لیورپول و چند تیم دیگر از جمله تیم‌هایی بودند که طرفدار برگزار نشدن بازی‌های هفته بعد بودند اما در نهایت 14 باشگاه لیگ برتری رأی به ادامه لیگ با شرایط فعلی دادند. مقامات لیگ برتر البته تصمیم گرفته‌اند تیم‌ها حتی در صورت اینکه بازیکنان زیر 21 سال‌شان هم در دسترس باشند و شرایط بازی داشته باشند، بازی تیم‌ها را برگزار کنند تا از به تعویق افتادن بیشتر بازی‌ها جلوگیری شود. همچنین قرار شد رقابت‌های مرسوم در لیگ برتر همچون دیدار تیم‌های ذخیره و زیر 23 سال باشگاه‌ها با یکدیگر فعلاً برگزار نشود تا تیم‌ها امکان استفاده از بازیکنان این تیم‌ها را داشته باشند.
اتحادیه فوتبال انگلیس هم قبول کرده تا در صورت مساوی شدن بازی‌های جام حذفی در مرحله سوم و چهارم از تکرار مجدد آنها جلوگیری کند و با ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کنند.
بر اساس آمار در لیگ برتر تنها 68 درصد بازیکنان هر دو دوز واکسن خود را زده‌اند و این پایین‌ترین آمار در بین 5 لیگ معتبر فوتبال اروپاست. آن هم در حالی که گفته می‌شود برای مقابله با سویه اومیکرون ویروس کرونا نیاز به تزریق دوز سوم هم هست.
چلسی و سرمربی آلمانی‌اش هم یکی از تیم‌هایی است که مثل لیورپول به شرایط معترض است. بخصوص بعد از تساوی این هفته با ولور همپتون. آنها در ورزشگاه مولینیو تنها 4 بازیکن بزرگسال روی نیمکت داشتند اما به هرحال تیمی کامل را در زمین می‌دیدند. با این همه توخل به شرایط معترض بود و اعتقاد داشت لیگ برتر باید با درخواست باشگاه چلسی مبنی بر به تعویق انداختن بازی با ولوز موافقت می‌کرده است.
بر طبق قوانین لیگ برتر هر باشگاهی که 14 بازیکن در دسترس داشته باشد باید در زمین حاضر شود و بازی‌هایش به تعویق نمی‌افتد. باشگاه‌ها موظف شدند بازیکنان تیم زیر 21 سال را هم علاوه بر تیم زیر 23 سال در نظر بگیرند. به این شرط که این بازیکن تجربه بازی در لیگ برتر یا لیگ‌های پایین‌تر را داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0045 sec