printlogo


کد خبر: 239322تاریخ: 1400/9/30 00:00
مصوبات مهم در کنگره جهانی وزنه‌برداری
مشخص شدن تاریخ انتخابات IWF، تعیین اوزان المپیکی و تشدید قوانین دوپینگ

کنگره فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در تاشکند برگزار شد و مصوبات مهمی داشت. ۶۹ کشور به صورت حضوری و ۳۲ کشور در این کنگره آنلاین شرکت کردند.
بنابر تصمیم و تصویب هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) در کنگره، هر کشوری که در 18 ماه منتهی به المپیک 2024 پاریس بیش از 3 مورد تست مثبت دوپینگ داشته باشد، به طور کامل از حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری این بازی‌ها محروم خواهد شد. این قانون در مرحله کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک 2020 توکیو متفاوت بوده و کشورهای عضو در صورت دارا بودن بیش از 3 مورد مثبت دوپینگ، سهمیه کمتری برای حضور در المپیک دریافت می‌کردند در حالی‌که طبق مصوبه جدید، 3 مورد دوپینگ برای هر کشوری برابر با حذف کامل از بازی‌های المپیک پاریس خواهد بود.
یکی دیگر از مصوبات هیأت رئیسه و کنگره IWF تعیین 5 وزن المپیکی برای زنان و مردان است که جهت تأیید به کمیته بین‌المللی المپیک IOC ارائه خواهد شد و سپس در رقابت‌های بین‌المللی جهت کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک اعمال خواهد شد.
این اوزان در بخش مردان 61، 73، 89، 102 و 102+ و در بخش زنان 49، 59، 71، 81 و 81+ خواهد بود.
در کنگره عمومی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای تعیین زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون تصمیم‌گیری و در نهایت تاریخ نهایی انتخابات اعلام شد.
طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، انتخابات در تاریخ ۲۴ و ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۴ و ۵ تیر ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.
کنگره فوق‌العاده فدراسیون جهانی نیز ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن) برگزار خواهد شد. دستور کار کنگره فوق‌العاده، اصلاحاتی در اساسنامه فدراسیون جهانی با هدف تسریع روند انتخابات خواهد بود. هیچ پیشنهادی هم برای تضعیف معیارهای تأیید صلاحیت کاندیداها پذیرفته نمی‌شود.
فراخوان برای نامزدی کاندیداها نیز ۲ مارس (۱۱ اسفند) است و آخرین مهلت برای بررسی صلاحیت کاندیداها نیز ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) است.
مایکل ایرانی سرپرست فدراسیون جهانی گفت: ما اصلاحات و تغییر فرهنگ را از ابتدای سال ۲۰۲۱ شروع کرده‌ایم و قطعاً معیارهای کمیته بین‌المللی المپیک را انجام می‌دهیم.
 
 
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اشتباه در پخش سرود ملی ایران را پذیرفت
عذرخواهی رسمی IWF از ایران
در پی بروز اشتباه فاحش کمیته برگزاری مسابقات جهانی ازبکستان در پخش سرود ملی ایران هنگام اهدای مدال به قهرمانان دسته 102 کیلوگرم مردان، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری طی نامه‌ای ضمن قبول این اشتباه، رسماً عذرخواهی کرد.
مایکل ایرانی سرپرست فدراسیون جهانی و محمد جلود دبیرکل این فدراسیون در متن نامه اعلام کردند: «ما حساسیت این موضوع را درک می‌کنیم و به دلیل این اشتباه بزرگ که انجام شد، بسیار شرمنده هستیم. لطفاً عمیق‌ترین و صمیمانه‌ترین عذرخواهی ما را بپذیرید. مطمئن باشید که IWF در آینده توجه ویژه‌ای خواهد داشت که چنین اشتباهی دیگر تکرار نشود. یک بار دیگر عذرخواهی ما را از صمیم قلب بپذیرید.»
 

 


Page Generated in 0.0053 sec