printlogo


کد خبر: 239317تاریخ: 1400/9/30 00:00
بدشانسی بزرگ پرسپولیس در روز شنیدن خبر خوش
پنجره باز شد، هنانوف یک‌ ماه خانه‌نشین!

ایران ورزشی- پرسپولیس در روز خوش‌شانسی هم بدشانسی می‌آورد و انگار همیشه یحیی و کادرش باید با چالش‌های متفاوت و نگران کننده مواجه باشند و البته هواداران خون دل بخورند.
پرسپولیس از حدود شش هفته قبل پروسه پرداخت پول کالدرون را شروع کرد و با توجه به شماره حسابی که کالدرون در سوییس داده بود پروسه پرداخت پول و گرفتن تأییدیه از وکیل این مربی آرژانتینی اعصاب و روان همه را به هم ریخت.
دوشنبه هفته قبل بعد از حدود 5 هفته چشم‌ انتظاری برای پایان محرومیت پرسپولیس، سیدمجید صدری اعلام کرد پروسه پرداخت پول به کالدرون تا پنجشنبه طول خواهد کشید و با اعلام تأییدیه وکیل این مربی به فیفا پنجره باشگاه جمعه باز می‌شود اما گرفتن 45 هزار دلار پرداختی آخر تا دیروز طول کشید. جمعه شب وقتی پنجره باز نشد گفته شد این پروسه بالاخره دوشنبه تمام خواهد شد که دیروز همین‌گونه هم شد.
 
هدیه شب یلدا؛ پنجره باز شد
حول و حوش ساعت 14 دیروز سیدمجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد سرانجام پس از فراز و نشیب‌های گوناگون وکیل کالدرون دقایقی پیش تأیید کرد که کل ‌مطالبات این مربی، مبلغ 740 هزار دلار را دریافت کرده است. تنها تأییدیه ۴۵ هزار دلار از طلب کالدرون مانده بود که آن هم امروز (دیروز) به حساب وی نشست و وکیل این مربی آرژانتینی این موضوع را تأیید کرد. پس از این تأییدیه، هم ما و هم وکیل کالدرون طی نامه‌ای به فیفا خواستار باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس شدیم که ان‌شاءالله تا ساعاتی دیگر پنجره باز می‌شود.
حدود یک ساعت از اعلام این خبر گذشته بود که باشگاه پرسپولیس بالاخره خبر خوش را اعلام کرد: «کل ‌مطالبات گابریل کالدرون و دستیارش، مبلغ 740 هزار دلار بود که پرداخت شد و بر همین اساس فیفا لحظاتی پیش باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی را به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.»
 
با رقمی 21 برابر پاییز 98
پرسپولیس در شرایطی مطالبات کالدرون، جریمه و سود آن که بالغ بر 745 هزار دلار بود را به مربی آرژانتینی و دستیارش پرداخت کرد که به گفته دو مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یعنی سیدمجید صدری و مهدی رسول‌پناه، محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت باشگاه می‌توانست با رقمی در حدود  120 - 100 هزار دلار پرونده کالدرون را مختومه کند. باتوجه به افزایش سه برابری نرخ دلار نسبت به پاییز ۱۳۹۸، به عبارتی پرسپولیس با ۲۱ برابر بیشتر از رقمی که می‌توانست پرونده کالدرون را مختومه کند، دست به این کار زد. به عبارتی پرسپولیس درآمد خالص خود از تبلیغات محیطی سه بازی را برای پرداخت مطالبات کالدرون صرف کرد؛ یعنی چیزی حدود 25 درصد کل درآمد این فصل!
 
هنانوف یک ماه دیگر منتظر بماند
پرسپولیس و هوادارانش منتظر بودند تا با باز شدن پنجره از خریدهای تاجیکستانی‌شان رونمایی شود. بازیکنانی که 17 آبان یعنی حدود شش هفته قبل وارد تهران شدند و با بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی تبدیل به توریست‌هایی شدند که فقط در تمرینات و بازی‌های دوستانه شرکت می‌کردند و کم‌کم از فرم مسابقه و شرایط فنی و بدنی خوبی که داشتند دور شدند.
دیروز اما ساعاتی قبل از اینکه خبر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی و پایان محرومیت باشگاه پرسپولیس رسماً اعلام شود خبر آمد وحدت هنانوف یکی از این دو خرید تاجیکستانی مصدوم شده و احتمالاً یک ماه دور از تمرین و مسابقه خواهد بود. هنانوف مدافع استاپر سمت راست سابق استقلال تاجیکستان شرایط فنی بسیار خوبی داشت و در بازی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در دوشنبه نیز مقابل پرسپولیس عالی بازی کرد اما حالا با بدشانسی بزرگ حدود یک ماه دیگر هم باید منتظر بماند تا اولین بازی‌اش با پیراهن پرسپولیس را انجام دهد.
دیروز حقیقت پزشک پرسپولیس درباره این مصدومیت توضیح داد: «در جریان تمرین روز گذشته (یکشنبه) هنانوف در یکی از صحنه‌های تمرین، از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد. در این مصدومیت، پوست مچ پای این بازیکن دچار پارگی شد که دیروز (یکشنبه) بلافاصله برای درمان اولیه عازم بیمارستان شد و امروز (دوشنبه) جراحی لازم روی پای او انجام خواهد شد. ان‌شاءالله از دو، سه هفته دیگر می‌تواند با انجام مراقبت‌های لازم و تمرینات ویژه، دوباره به تمرینات گروهی و تیمی بازگردد.»
با توجه به این اتفاق هنانوف اگر سه هفته بعد برگردد حداقل یک هفته باید اختصاصی تمرین کند تا به تمرین گروهی بیاید و در حالت خوشبینانه شاید حدود 5 هفته دیگر شرایط بازی پیدا کند.
در عین حال حداقل اینکه قرارداد هنانوف و منوچهر صفروف که به عنوان وینگ بک یا مدافع راست می‌تواند بازی کند بالاخره ثبت خواهد شد و صفروف بعد از دریافت آی‌تی‌سی و کارت بازی می‌تواند از دیدار با ذوب‌آهن تیمش را 
همراهی کند.

Page Generated in 0.0049 sec