printlogo


کد خبر: 239314تاریخ: 1400/9/30 00:00
پرسپولیس 4 – ویستاتوربین صفر
صعود تمیز زیر باران

ایران ورزشی – پرسپولیس با 7 تغییر در ترکیب اصلی به مصاف تیم گمنام اما همشهری رفت. تیمی که تنها یکی دو بازیکن نام آشنا و سابقاً لیگ برتری در ترکیبش داشت و البته سرمربی‌اش هم چهره شناخته شده‌ای نبود. در زیر بارش شدید باران یحیی چهره تیمش را تا حدود زیادی تغییر داد اما بازیکنان نیمکت‌نشین نتوانستند آن انگیزه و شور و شوق خود برای بازی کردن را تبدیل به انرژی مضاعف کنند و در سد دفاعی حریف گرفتار شدند. از بین بازیکنان اصلی پرسپولیس حامد لک، مهدی شیری، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر در ترکیب اصلی بودند اما علیرضا ابراهیمی در قلب دفاع کنار فرشاد فرجی قرار گرفت و علی شجاعی تبدیل به مدافع چپ شد. در خط میانی سیامک نعمتی و احسان پهلوان هافبک‌های راست و چپ بودند اما مثل عالیشاه و ترابی مأموریت داشتند به مرکز زمین شیفت کنند که البته نمایشی کاملاً ناموفق در نیمه نخست داشتند.
در قلب خط میانی رضا اسدی کنار محمد شریفی قرار گرفت اما این دو بازیکن هم نتوانستند از مرکز بازیسازی کنند و پرسپولیس مثل تمام نیمه اول‌های بازی‌های لیگ برتری‌اش در این مسابقه حذفی هم چیز خاصی برای ارائه نداشت.
پرسپولیس در ده دقیقه نخست سعی کرد با خونسردی مالکیت توپ را در دست بگیرد و حریف را به لحاظ روانی پایین بیاورد اما ویستا هم مسلط و خونسرد دفاع می‌کرد و هیچ روزنه‌ای باز نمی‌گذاشت. اتفاقاً این ویستا بود که در ده دقیقه ابتدایی دو شوت به روازه پرسپولیس زد که البته اسم هیچ‌کدام را نمی‌شد موقعیت گل گذاشت.
اولین حرکت تهاجمی پرسپولیس در این بازی دقیقه 11 با سانتر نعمتی و ضربه سر عبدی ثبت شد که توپ نهایی دردسری برای گلر ویستا ایجاد نکرد. 5 دقیقه بعد باز هم عبدی در کانون حمله بود و برخورد مدافع حریف با این مهاجم بوی پنالتی می‌داد اما روح‌الله شریفی، داماد خداداد افشاریان که داور این مسابقه بود اعتقادی به پنالتی نداشت.
در قبال این دو حرکت ویستاتوربین هم در دقیقه 22 موقعیت گلی ایجاد کرد و بعد از اینکه علیرضا ابراهیمی توپ اول را دفع کرد، شوت حمدالله ابدام، لک و مدافعان پرسپولیس را ترساند.
در ادامه تلاش پرسپولیس برای استفاده از کانال‌های تکراری و کارهای تکراری غالباً به نتیجه منجر نشد. البته جناح چپ سرخ‌ها با حضور علی شجاعی فعال‌تر به نظر می‌رسید و چند ارسال مواج او تنها حرکات مثبت این دقایق بود که یک بار هم روی سر آل‌کثیر فرود آمد اما ضربه نهایی اصلاً دقیق نبود.
در کارهای ترکیبی هم یک بار پاس تودر پهلوان موقعیتی برای عبدی ایجاد کرد اما تعلل این مهاجم باعث شد همین موقعیت هم از دست برود و پرسپولیس بدون خلق موقعیت گل حتمی، با دریافت یک کارت زرد که به ابراهیمی مدافع میانی‌اش داده شد، بدون گل زده به رختکن برود.
نیمه دوم با دو تغییر برای پرسپولیس آغاز شد. یحیی، علیرضا ابراهیمی مدافع میانی اخطار گرفته‌اش را از بازی بیرون آورد و علی نعمتی را به میدان فرستاد تا بازیسازی از خط دفاع بیشتر شود ضمن اینکه رضا اسدی هم جای خود را به میلاد سرلک داد تا کارهای ترکیبی از میانه میدان قوت بگیرد. این تغییرات خیلی زود در زمین مسابقه نمود داشت و فرم بازی این تیم کاملاً تغییر کرد. پرسپولیس از همان شروع مسابقه حریفش را محاصره کرد و با شدت گرفتن حلقه محاصره،  موقعیت‌ها هم از راه رسید. در دقایق 50 و 54  آل‌کثیر نتوانست از ارسال‌های شجاعی استفاده مناسبی ببرد و ضربات نهایی‌اش را بی‌دقت زد. عیسی دقیقه 55 هم با فرار خود کمی خودخواهی کرد و باز هم ضربه نهایی‌اش دقیق نبود.
پرسپولیس دقیقه 59 از روی یک ریباند به گل رسید اما این گل آفساید بود. تلاش بازیکنان ویستاتوربین برای از جریان انداختن بازی هم جواب نداد و فرم خوب پرسپولیس خراب نشد.
دقیقه 60 موقعیت خوب نعمتی بلوکه شد و سرمربی حریف را بر آن داشت تا تغییری در ترکیب تیمش اعمال کند.
فقط یک دقیقه بعد از تعویض ویستا پرسپولیس بالاخره با تداوم فشار روی خط دفاع حریف با ارسال پهلوان و ضربه سر محمد شریفی به گل رسید تا استرس سرخ‌ها از بین برود. فقط دو دقیقه طول کشید تا پرسپولیس به گل اطمینان‌بخش برسد. این بار پاس فرجی از خط دفاع با فرار آل‌کثیر از میانه میدان همراه شد و در نهایت پاس به عقب این بازیکن و ضربه دقیق سیامک نعمتی گل دوم را باعث شد. بعد از این گل تیم ویستا به شدت به آفساید بودن حرکت آل‌کثیر اعتراض داشت اما در صحنه آهسته مشخص شد عبدی در میانه راه تأثیری روی توپ نداشته و فرار آل‌کثیر درست بوده است.
بعد از این گل یحیی سه تغییر دیگر هم در ترکیب تیمش اعمال کرد و عالیشاه، آقایی و کامیابی‌نیا به جای پهلوان، عبدی و شریفی به بازی رفتند.
با کمتر شدن اشتیاق پرسپولیس برای ثبت گل بعدی این تیم با وجود سرعت بالای چرخش توپ و مالکیت بالا یکی دو موقعیت نصف و نیمه خلق کرد تا اینکه دقیقه 80 و بعد از چند دقیقه بازی خوب عالیشاه، او پایه‌گذار گل سوم تیمش شد. همکاری عالیشاه با آل‌کثیر در نهایت با دخالت سرلک ضربه نهایی را باعث شد و آل‌کثیر توپ را از روی خط دروازه تبدیل به گل سوم کرد.
پرسپولیس بعد از این گل هم وا نداد و همچنان ریتم خوبش را حفظ کرد. البته ویستاتوربین در لحظات پایانی دو شوت به سمت دروازه لک زد اما در نهایت در آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده آل‌کثیر توپ را برای شجاعی کاشت تا مدافع چپ دیروز سرخ‌ها با ضربه‌ای فنی گل چهارم را به ثمر برساند و هوای پرسپولیس با این برد پرگل و نمایش خوب نیمه دوم تمیز شود و سرخ‌ها مقتدرانه به مرحله بعد صعود کنند.

Page Generated in 0.0070 sec