printlogo


کد خبر: 239306تاریخ: 1400/9/30 00:00
لژیونرها

 مهاجم تیم ملی به فنرباغچه برگشت
سایت «cumhuriyet» ترکیه خبر داد بازگشت اللهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی به ترکیب فنرباغچه در نیم‌فصل دوم قطعی شد. قرارداد قرضی صیادمنش با زوریای اوکراین در بازی با دیناموکیف به پایان رسید و این بازیکن ایرانی به سوپرلیگ ترکیه برمی‌گردد.
صیادمنش در سال 2019 با قراردادی پنج‌ساله از استقلال راهی فنرباغچه شد اما به‌دلیل سن پایینش نتوانست جایگاهی در ترکیب غول فوتبال ترکیه پیدا کند. مهاجم ایرانی بعد از کسب تجربه در لیگ دسته دوم ترکیه و لیگ برتر اوکراین اکنون به فنرباغچه برگشته تا به خط حمله این تیم که با مشکلات زیادی مواجه است کمک کند.
صیادمنش بعد از درخشش در لیگ اوکراین به تیم ملی کشورمان دعوت شد و اکنون یکی از بازیکنان جوان ملی‌پوش در اردوی شاگردان اسکوچیچ به‌شمار می‌آید.
 
 
 
زاهدی نمی‌تواند ملی‌‌پوش اوکراین شود
شهاب زاهدی در فصل اخیر به‌همراه زوریا در کنار صیادمنش درخشش خوبی داشته و انتظار دارد به تیم ملی دعوت شود. او دو روز پیش مصاحبه‌ای انجام داد و اعلام کرد اولویتش بازی برای تیم ملی ایران است چون افتخار می‌کند یک ایرانی است، اما این بازیکن در ادامه احتمال گرفتن تابعیت اوکراین و بازی برای تیم ملی این کشور را نیز تأیید کرد.
در همین رابطه سایت «اسپورت» اوکراین از مانع بزرگ پیش روی مهاجم ایرانی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی اوکراین خبر داد و نوشت: «شهاب زاهدی برای گرفتن تابعیت اوکراینی کار سختی دارد. یک فرد برای گرفتن تابعیت باید ابتدا به زبان اوکراینی به‌صورت روان صحبت کند، باید حداقل 5 سال در اوکراین زندگی کرده و از این 5 سال حداقل دو سال با یک فرد اوکراینی زندگی کرده باشد. باید منبع مالی خوبی داشته باشد. در میان این شروط، زاهدی مهم‌ترین شرط یعنی 5 سال زندگی را ندارد و او کمتر از 3 سال در این کشور زندگی کرده است.
 
 
 
ژوپیلرلیگ بلژیک
برتری خانگی لوون در غیاب رضایی 
بامداد دوشنبه در چارچوب هفته بیستم ژوپیلرلیگ بلژیک، لوون برابر استاندارد لیژ با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. ماتیو مارتنس در دقایق 15 و 38 زننده گل‌های لوون بود. تک‌گل استاندارد لیژ را کولینس فای در دقیقه 90 زد. کاوه رضایی در فهرست بازیکنان لوون حضور نداشت.
 
 
بررسی عملکرد عابدزاده
نمایش متفاوت امیر
دوشنبه‌شب در چارچوب هفته بیست‌و‌یکم لیگ دسته دوم اسپانیا، تیم فوتبال پونفرادینا در خانه مقابل آموربیتا به تساوی یک بر یک رسید. در این مسابقه، امیر عابدزاده در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت ولی مانند بازی‌های قبل نمایشی عالی از خود به‌جای نگذاشت. او با اینکه جزو بازیکنان برتر پونفرادینا نام گرفت ولی اشتباهات عجیبی را نیز به ثبت رساند.
دروازه‌بان کشورمان در این مسابقه سه مهار داشت که دو مهار آن از درون محوطه جریمه بود. او یک خروج موفق داشت و دوبار نیز توانست توپ‌های ارسال‌شده را به‌خوبی جمع کند. با اینکه آمار او خیلی خوب است ولی در صحنه گل، عابدزاده اشتباه عجیبی انجام داد و مقصر گل خورده تیمش بود. او چند دقیقه بعد هم در گرفتن توپ ناکام ماند و یک موقعیت بزرگ به مهاجمان حریف داد که توپ آنها به گل تبدیل نشد.
عابدزاده نمره 9/6 را از سایت سوفا اسکور گرفت و با این حال دومین بازیکن برتر پونفرادینا نام گرفت. این تیم شب گذشته نمایش خوبی نداشت و توانست حداقل یک امتیاز خانگی مهم کسب کند. پونفرادینا در تلاش است تا پس از آلمریا بتواند سهمیه صعود مستقیم به لالیگا را از آن خود کند.
در جدول این رقابت، آلمریا با 45 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های ایبار، تِنِریفه، پونفرادینا و وایادولید در رقابت هستند تا در رده دوم قرار بگیرند و سهمیه مستقیم کسب کنند. تیم‌های سوم تا ششم نیز در مرحله پلی‌آف با هم بازی می‌کنند تا تیم سوم صعودکننده مشخص شود.

Page Generated in 0.0048 sec