printlogo


کد خبر: 239280تاریخ: 1400/9/30 00:00
سپراندازی نود در پنالتی
فرار از مرگ زودهنگام

میعاد نیک
 
شاید اگر پیش از برگزاری دیدار بین تیم‌های فوتبال استقلال و نود در رقابت‌های جام حذفی کسی مدعی می‌شد که تیم ارومیه‌ای برای آبی‌پوشان تبدیل به دردسری جدی خواهد شد و جان شاگردان مجیدی را بیش از 120 دقیقه خواهد گرفت، به نظر او با دیده شک و تردید نگاه می‌کردیم اما قاعده شگفتی‌سازی، هرگز از جام‌های حذفی دور نبوده و این مسأله در همین جدال هم تا حد زیادی به منصه اجرا در‌آمد اما کمی بدشانسی و یا بی‌تجربگی در واپسین لحظات و در ضربات مرگبار پنالتی، جلوی شگفتی‌سازی پسران جوان آذربایجانی را گرفت.
مهم‌ترین عامل در رقم خوردن این فعل و انفعال عجیب اما نه در کیفیت بالای تیم شهرستانی، بلکه در افت فاحش نمایش شاگردان فرهاد مجیدی نهفته بود. ترکیبی که از آبی‌پوشان تهرانی در نخستین حضور در جام حذفی فصل جدید رونمایی شد، گر چه هم به ترکیب اصلی شباهت‌هایی داشت و هم نداشت اما این سیستم نشان داد که تا چه حد زیادی بین بازیکنان معمولا ذخیره و بازیکنان اصلی، البته به جز قلب خط تدافعی فاصله وجود دارد. ناتوانی محض مهاجمان تیم فوتبال استقلال در شب نفسگیر استادیوم آزادی باعث شد تا پرچم آبی بارها تا مرز پایین کشیده شدن برود و برگردد.
استقلالی که نتوانست نود را در دقایق قانونی و حتی در جریان بازی شکست دهد، در واقع به بی‌دقتی و کم‌کیفیتی مهاجمانش یک بازی را باخت. تلنگرها همیشه نباید به بدترین شکل ممکن به یک مجموعه وارد شوند و کادرفنی استقلال شانس آورد که در همین دور نخست از گردونه رقابت‌ها حذف نشد. فرهاد مجیدی ادعا داشت که روی حضور در کنفرانس خبری پس از بازی را نداشته؛ سرمربی جوان آبی‌ها شاید لازم باشد با همین رویه ادامه دهد تا شاید نمایش شاگردانش از چیزی نزدیک به صفر مطلق به سمت مدارهای صعودی تغییر کند.
 

Page Generated in 0.0053 sec