printlogo


کد خبر: 239279تاریخ: 1400/9/30 00:00
تکلیف خروجی‌ها روشن شد
شوت به در و دیوار!

سامان موحدی راد
 
استقلال شروع بازی‌هایش در جام حذفی را با ضیافت پنالتی‌ها آغاز کرد. در روزی که فرهاد مجیدی به تعداد زیادی از بازیکنان ثابت تیمش استراحت داده بود، بازیکنان جوان و چند ستاره‌ای که تا اینجای فصل جایی در ترکیب اصلی تیم نداشتند، نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و به این ترتیب استقلال بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی با نود ارومیه نهایتا در ضربات پنالتی پیروز میپدان شد.
جام حذفی جام شگفتی‌هاست و بسیاری منتظر رخ دادن شگفتی‌ها در این جام هستند. نود ارومیه هم آمده بود تا در اولین گام یک شگفتی را رقم بزند و فینالیست دو دوره قبلی جام را از گردونه رقابت‌ها حذف کند. آنها تا موفقیت چند دقیقه فاصله داشتند اما نهایتا استقلال بازی را به تساوی کشاند. استقلالی‌ها درباره بازی با نود تأکید فراوانی روی آمار شوت‌های‌شان دارند و معتقدند ۵۰ شوتی که در این بازی زده‌اند، نشان از هجومی بودن تیم‌شان دارد ولی واقعیت همان است که فرهاد مجیدی بعد از بازی گفت. کیفیت بازی چنان است که مربی تیم خجالت می‌کشد درباره آن حرف بزند.
اما نکته مهم بازی استقلال و نود مشخص شدن تکلیف چندین و چند بازیکن استقلال بود. امین قاسمی‌نژاد یکی از آنها بود که با جنجال فراوان راهی استقلال شد. پروژه انتقال او به استقلال برای تیم حواشی فراوانی هم به همراه داشت و آنها را با چالش‌هایی هم مواجه کرد اما نتیجه همه این چالش‌ها در استقلال چه بود؟ امین قاسمی‌نژاد به وضوح بازیکنی است که به درد استقلال نمی‌خورد و بازی‌ ضعفش در برابر نود هم همین را نشان می‌داد. سعید مهری دیگر بازیکنی است که ممکن است در نیم‌فصل از استقلال برود. آرش رضاوند هم یکی از بدترین بازی‌هایش را برای استقلال انجام داد. فرق رضاوند با دو گزینه قبلی این است که فرهاد مجیدی به او و بازی‌اش علاقه دارد و احتمال جدایی‌ او از استقلال به مراتب کمتر از آن دو نفر است. سبحان خاقانی هم علیرغم چندین و چند فرصتی که در استقلال داشت همچنان ارائه قابل توجهی ندارد. اگرچه او هم ممکن است به خاط جوانی‌اش در استقلال ماندگار شود.
به هر حال بازی با نود ارومیه تا حدود زیادی تکلیف خروجی‌های استقلال در پنجره زمستانی را مشخص کرد و شاید این تنها نکته مثبت این بازی بود. البته که برخی جوانان هم در این بازی نمایش قابل توجهی داشتند که صادقی یکی از آنها بود. ولی استقلالی‌ها خوب باید بدانند که نمایش زیبا همه مسیر نیست. آنها از ۵۰ شوتی که در این بازی زدند، تنها یک گل به ثمر رساندند که به وضوح نشان می‌دهد تیم‌شان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. استقلال در بازی‌های سخت لیگ هم به سختی گل می‌زند و در بازی‌های آسان جام حذفی هم آمار قابل قبولی در گلزنی ندارد. حتی وقتی کلی موقعیت سازی می‌کند.
 

Page Generated in 0.0058 sec