printlogo


کد خبر: 239272تاریخ: 1400/9/30 00:00
NBA

زور لیکرز به گاوهای خشمگین نرسید
درمار دروزان پس از دو هفته غیب برگشت تا یک بار دیگر فرق بود و نبودش در ترکیب شیکاگو بولز برای همه مشخص شود. او که پروتکل‌های بهداشتی NBA مانع از حضورش در ترکیب شیکاگو طی دو هفته اخیر شده بود، یک تنه 38 امتیاز گرفت تا نه تنها با اختلاف بهترین امتیاز‌آور تیمش باشد بلکه به بولز کمک کند تیم دوم جدول رده ‌بندی کنفرانس شرق بماند.
فرق دروزان با سایر بازیکنان شیکاگو زمانی مشخص شد که دومین امتیازآورهای این تیم نصف او امتیاز گرفتند. نیکلا ووسویچ 19 امتیاز و 13 ریباند کسب کرد و لونزو بال هم با 19 امتیاز، برترین امتیاز‌آوران بولز بودند تا این تیم بعد از دو باخت متوالی دوباره رنگ برد را ببیند. این اولین بازی شیکاگو بولز از 11 ماه دسامبر بود. دو بازی قبلی این تیم به دلیل شیوع کرونا تعویق افتاده است.
‌در سمت مقابل با وجود درخشش لبران جیمز که 31 امتیاز، کارملو آنتونی که 21 امتیاز و راسل وست‌بروک که 20 امتیاز گرفتند، لس‌آنجلس لیکرز برای دومین بار متوالی متحمل شکست شد. این پانزدهمین باخت یاران جیمر در سی‌و‌یکمین بازی‌شان در این فصل بود و در حالی در کارنامه آنها ثبت شد که تا یک دقیقه به پایان بازی از حریف‌شان پیش بودند. 52 ثانیه به پایان مسابقه مانده بود که دروزان با یک پرتاب از فاصله 5/5 متری ورق را برای تیمش برگرداند و آن را 111 به 110 جلو انداخت. او یک پرتاب را از دست داد اما در ادامه در حالی که 6/15 ثانیه به آخر مسابقه مانده بود، دوباره دروزان هر دو پرتاب آزادش را داخل سبد انداخت و نتیجه 113 به 110 شد. به این ترتیب درست مانند دو ماه نخست فصل، بولز درست همان زمانی که به دروزان نیاز داشت، شاهد درخشش او بود و به لطف بازی تأثیرگذار ستاره‌اش پیروز شد. دروزان پس از بازی گفت: «برای من مایه افتخار است که در لحظات حساس مورد اعتماد تیم باشم. من هرگز موفقیتم را تضمین شده ندانسته‌ام و هر بار که به زمین مسابقه رفتم، تمام تلاشم را کرده‌ام که از تک تک لحظات بازی استفاده کنم. هیچ حسی شبیه زمانی که به تیم‌تان کمک می‌کنید تا پیروز شود، نیست.»
 
 
 
امتیاز 9 بازیکن «سانز»  دورقمی شد
 در بازی قبلی فینیکس سانز که با پیروزی خانگی برابر واشنگتن ویزاردز همراه بود، هشت بازیکن ققنوس‌ها بازی را با امتیازات دو رقمی به پایان رساندند. این تعداد در بازی دیروز آنها برابر شارلوت هورنتس به 9 نفر افزایش پیدا کرد وقتی که دوین بوکر هم به آنها اضافه شد. بوکر که تا قبل از این به دلیل مصدومیت همسترینگ خانه‌نشین بود، 16 امتیاز گرفت و یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیمش در ثبت پیروزی 137 به 106 برابر زنبورها شد. البته او امتیاز‌آورترین بازیکن تیمش نبود چرا که جاوال مک‌گی با 19 امتیازی که گرفت (به علاوه یک پاس گل و 7 ریباند) بیشترین امتیاز را برای میزبان گرفت. به جز بوکر، سانز یک بازیکن 16 امتیازی دیگر هم داشت؛ میکال بریجز که 5 پاس گل داد و 4 ریباند داشت.
سانز در این بازی 95 پرتاب دو امتیازی (از داخل منطقه پرتاب) داشت که 8/56 درصد آنها (54 مورد) داخل سبد شد. ققنوس‌ها از 41 پرتاب بلند سه امتیازی‌شان هم 60 امتیاز گرفتند (20 پرتاب موفق). در قیاس با آنها، تیم میهمان آمار به مراتب ضعیف‌تری داشت. هورنتس از 100 پرتابش در منطقه پرتاب و زیر سبد 36 تا را داخل سبد انداخت و از 45 پرتاب سه امتیازی‌اش تنها 10 تا وارد سبد شد. تنها برتری آمار هورنتس نسبت به سانز در پرتاب‌های آزاد بود؛ 7/85 درصد به 2/69. این در شرایطی بود که فوروارد شارلوت، مایلز بریجز با کسب 26 امتیاز بیشترین امتیاز را در میان تمام بازیکنان دو تیم کسب کرد. دومین بازیکن امتیاز‌آور هورنتس هم کلی اوبر جونیو 18 امتیازی بود.
دوین بوکر بعد از آنکه هفت بازی سانز را به دلیل مصدومیت همسترینگ از دست داد، 26 دقیقه در میدان حضور داشت و در کوارتر چهارم دوباره روی نیمکت نشست. با این حال تیم او نه تنها در این بازی هرگز از حریف عقب نیفتاد بلکه در یک مقطع 36 امتیاز فاصله گرفت. این بیست‌و‌چهارمین برد در بیست‌و‌نهمین بازی سانز بود که جایگاه آنها را در صدر جدول کنفرانس غرب تثبیت کرد.
 

Page Generated in 0.0060 sec