printlogo


کد خبر: 239271تاریخ: 1400/9/30 00:00
بررسی تصمیمات داوری در بازی تاتنهام – لیورپول
کین باید اخراج می‌شد

نگاه کارشناس
 مارک کلاتنبرگ   داور سابق لیگ برتر انگلیس
 
 اگر خطای هری کین روی اندی رابرتسون کارت قرمز نداشت، پس باید با چه جریمه‌ای روبه‌رو می‌شد؟ تکل او بالا زده شد و استوک‌های کین روی ساق پای رابرتسون فرود آمد. تکل او زمانی به پای رابرتسون رسید که توپ جدا شده بود. از هر زاویه‌ای که نگاه کنید، خوب به نظر نمی‌رسد.
اندی رابرتسون متوجه شد که هری کین دارد به سمتش می‌آید. او می‌دانست که اگر پایش را روی زمین نگه دارد، این احتمال بالاست که با برانکارد ورزشگاه تاتنهام را ترک کند و کریسمس را با پای در گچ بگذراند.
او از جای خود پرید و نگذاشت که آسیبی جدی به او وارد شود. کین هم نجات یافت، چرا که پل تیرنی، داور مسابقه تنها یک کارت زرد به او داد. کریس کاوانا، مسئول VAR هم به این نتیجه رسید که خطای آشکاری مرتکب نشده است اما اگر من بودم، به کین کارت قرمز می‌دادم.
اینکه کاپیتان تیم انگلیس هستید به این معنا نیست که اجازه اختصاصی دارید تا هر خطایی را مرتکب شوید. من هرگز رفتاری متفاوت با بازیکنان ملی‌پوش نداشتم. هیچ داوری نباید تبعیض قائل شود.
اما صحنه‌ای که دیوگو ژوتا اعتقاد به پنالتی داشت؛ داور در این صحنه باید اعلام پنالتی می‌کرد. امرسون رویال از پشت ژوتا را زد و کاری هم به توپ نداشت. البته یک مدافع عقب‌تر حضور داشت و به این ترتیب نیازی به اخراج امرسون نبود اما لیورپول باید صاحب یک ضربه پنالتی می‌شد.
دله آلی هم در یک صحنه می‌گفت داور باید پنالتی بگیرد. او برخورد با ترنت الکساندر-آرنولد را حس کرد و به زمین افتاد اما وقتی تصویر را نگاه می‌کنیم، بیشتر به نظر می‌رسد که آلی شیرجه زده است. او پیش از آن که برخوردی جدی داشته باشد، به زمین می‌افتد. تیرنی از پشت، دیدی عالی نسبت به این صحنه داشت و تصمیم او برای ادامه بازی صحیح بود.
و گل اندی رابرتسون؛ آیا محمد صلاح در جریان این گل، توپ را با دست زد؟ بله، مشخص است که زد اما این اهمیتی ندارد. قوانین در این فصل تغییر کرده و حتی اگر یک بازیکن به صورت تصادفی توپ را با دست بزند و سپس بازیکن دیگری آن را گل کند، این گل مردود اعلام نمی‌شود.
اگر خود صلاح توپ را گل می‌کرد، داور باید آن را رد می‌کرد. اگر فصل گذشته بود، به دلیل آن‌ که صلاح در صحنه منجر به گل توپ را با دست زده بود، گل رابرتسون مردود اعلام می‌شد اما طبق قوانین جدید، این گل هیچ مشکلی نداشت.
کارت قرمز اندی رابرتسون؛ بازی در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر بسیار پرچالش بود و تکل‌های خشنی زده شد. این بار رابرتسون خطای خشنی روی رویال انجام داد. این خطا مستحق کارت قرمز بود اما خطای کین بدتر از آن بود. داور باید تصمیمات یکسانی بگیرد.
 منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0053 sec