printlogo


کد خبر: 239256تاریخ: 1400/9/29 00:00
آمارهای مثبت آلومینیومی
تولد احتمالی یک مدعی

میعاد نیک
 
ایستادن تیم فوتبال آلومینیوم بر سکوی سومی جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران شاید یکی از همان عجیب‌ترین و غیرمنتظره‌ترین اتفاقات فصل بیست‌ویکم باشد. رسیدن تیمی از یک باشگاه صنعتی به جمع مدعیان 10 هفته نخست رقابت‌ها و کسب 20 امتیاز از مجموع 30 امتیاز ممکن، شاید در وهله اول به یک اتفاق و جرقه‌ای که زود خاموش خواهد شد، شباهت داشته باشد اما روند نتیجه‌گیری شاگردان رسول خطیبی در شهر اراک نشانگر آن است که سبزقباها هر آنچه در توان داشته‌اند را به کار گرفته‌اند تا آلومینیوم در کنار تیم فوتبال استقلال، تنها تیم‌های بدون باخت لیگ فعلی باشند.
آلومینیومی‌ها که تاکنون خودشان را به عنوان جدیدترین مدعی کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به سایر رقبا شناسانده‌اند، به گردنه خطرناک نیم‌فصل نخست رسیده‌اند و در هفته‌های آتی با 3 چالش بزرگ دست‌وپنجه نرم خواهند کرد. 3 جدال مهم و سرنوشت‌ساز با تیم‌های فوتبال گل‌گهر زخم‌خورده، استقلال مدعی و سپاهان صدرنشین به منزله تعیین تکلیف اراکی‌ها خواهد بود. رسول خطیبی که توانسته تیم‌های بزرگی نظیر فولاد، پرسپولیس و تراکتور را زمینگیر کند و 9 امتیاز را از این تقابل‌ها به جیب بزند، در زمانی که لیگ رفته رفته به اوج پختگی خود می‌رسد، به رویارویی با 3 تیمی خواهد پرداخت که هر کدام انگیزه‌هایی جداگانه برای شکست دادنش دارند.
میانگین امتیازی 2 برای تیم فوتبال آلومینیوم یا هر تیمی در لیگ برتر فوتبال ایران، حداقل به مقام دوم و یا سومی در پایان فصل منجر خواهد شد و این در صورتی ا‌ست که لیگ ایران حتی قهرمانی را هم با این میانگین امتیازی و یا کمتر را هم به خود دیده. فعلاً تمام فاکتورها در کفه ترازوی آلومینیوم سنگینی کرده اما تردیدهای بنیادی زمانی از بین خواهند رفت که سبزپوشان بتوانند از 3 دیدار مهم آتی لااقل 5 امتیاز را کسب کنند و این اتفاق در صورت وقوع، به تولد یک مدعی جدید حتی برای قهرمانی منجر خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0046 sec