printlogo


کد خبر: 239255تاریخ: 1400/9/29 00:00
استمرار، رمز قهرمانی
ماجراجویی‌های خطیبی در اراک
رسول خطیبی امسال تیمی ساخته که در کمال ناباوری یکی از شانس‌های بالای جدول است. تیمی که تنها شکست پرسپولیس را هم رقم زده. درست مثل فصل پیش که این‌ کار را کرد

 
سامان موحدی راد
 
بالای جدول لیگ برتر یک میهمان ویژه دارد. آلومینیوم که تا پیش از ماجرای نتایج بازی‌های گل‌گهر با استقلال و سپاهان هم‌امتیاز و در صدر جدول قرار داشت، حالا اما با اعمال نتایج 3 بر صفر گل‌گهر، با 2 امتیاز اختلاف نسبت به استقلال و سپاهان در رده سوم جدول قرار دارد. این البته تنها رکورد قابل توجه اراکی‌ها نیست. آنها تا اینجای فصل هیچ شکستی را هم در کارنامه ندارند. در پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر سه تیم بدون شکست هستند و هر سه تیم در رده‌های اول تا سوم لیگ قرار دارند. استقلال، سپاهان و آلومینیوم که از قضا هر 3 هم با 2 گل خورده در 10 بازی بهترین خط دفاعی لیگ را تا اینجای کار به نام خودشان ثبت کرده‌اند.
رسول خطیبی امسال تیمی ساخته که در کمال ناباوری یکی از شانس‌های بالای جدول است. تیمی که تنها شکست پرسپولیس را هم رقم زده. درست مثل فصل پیش که این‌ کار را کرد. اراکی‌ها فصل گذشته هم نمایش قابل قبولی داشتند. اگرچه آنها در فصل قبل یکی از سه تیم بالای جدول نبودند اما از بهترین تیم‌های نیم‌فصل اول بودند اما همه‌چیز با انتقال جنجالی و البته ناموفق خطیبی به تراکتور خراب شد. رفتن خطیبی به تراکتور تبریزی‌ها را به جایی نرساند و تیم خوب اراکی‌ها را هم نابود کرد. حالا خطیبی از ماجراجویی‌هایش دست کشیده و بار دیگر به اراک رفته و با کار و تلاش و به دور از حاشیه تیمی ساخته که خیلی آرام و بی‌سروصدا میهمان بالای جدول است.
لیگ ایران البته در این سال‌ها قهرمان‌های ناشناخته بسیاری داشته است. قهرمان‌هایی که کسی روی آنها حساب نمی‌کرد اما به یکباره به چهره اول فوتبال ایران تبدیل شدند. قهرمانی‌های سایپا و استقلال خوزستان از این دست بود. حالا آیا قرار است اراکی‌ها سومین شگفتی را در قهرمانی لیگ ایران رقم بزنند؟ کار سختی است اما نشدنی نیست. به ویژه اینکه لیگ ایران در دوره‌ای قرار دارد که دیگر یک یا دو قدرت برتر مشخص ندارد و تیم‌ها در سطح هم هستند. شکسته شدن هیمنه پرسپولیس از یک سو و حرکت تدریجی استقلال و سپاهان در بازسازی تیم جدید و دوران جدید، موجب شده تا در لیگ امسال تیم‌های همتراز زیادی داشته باشیم. در چنین لیگی شانس تیم‌هایی چون گل‌گهر و آلومینیوم برای قهرمانی هم بالاست اما رسیدن به قهرمانی احتیاج به حرکتی مستمر دارد. کم نبودند تیم‌های گمنامی که تا میانه‌های لیگ برتر در صدر جدول بودند اما در ادامه لیگ نتوانستند حرکت خود را ادامه دهند و در میانه‌های جدول جای گرفتند. گل‌گهر فصل قبل یکی از آنهاست. رسول خطیبی بعد از سال‌ها تجربه در فوتبال ایران به خوبی می‌داند که این مسیر احتیاج به استمرار دارد.
 

Page Generated in 0.0059 sec