printlogo


کد خبر: 239245تاریخ: 1400/9/29 00:00
پرسپولیس – ویستا توربین
نقطه شروع برای جام دم دستی

 
ایران ورزشی- برای پرسپولیس جام حذفی از امروز ساعت 17:30 آغاز خواهد شد و عجیب اینکه سرخ‌ها باز هم از تهران خارج نخواهند شد چرا که حریف یک تیم تهرانی اما از نوع لیگ یکی آن است. ویستا توربین حریف نسبتاً گمنامی است که از لیگ سه به لیگ دسته یک رسیده و حالا در جام آزادگان بازی می‌کند. این تیم در مرحله قبلی جام حذفی با 4 گل نماینده کاشان را از پیش‌رو برداشت و حالا باید با قهرمان 5 فصل اخیر لیگ برتر سرشاخ شود. آنها فصل گذشته در این جام مقابل ملوان در بندرانزلی با نتیجه 2-1 شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. ویستاتوربین در این فصل از رقابت‌های لیگ آزادگان در جایگاه یازدهم حاضر شده است. دو برد، 5 تساوی و سه شکست ماحصل تلاش آنها طی 10 بازی اخیر بوده و 6 گل زده و هفت گل دریافتی نیز در کارنامه آنها ثبت شده است. آنها چند بازیکن سابقاً لیگ برتری دارند و می‌توانند خطرناک باشند.
پرسپولیس که دومین تیم پر افتخار جام حذفی است، بعد از ناکامی در دو فصل اخیر این رقابت‌ها حتماً با جدیت مسابقات امسال را آغاز خواهد کرد اما ظاهراً قرار است یحیی گل‌محمدی بیشتر بازیکنان نیمکت‌نشین‌اش را در این مسابقه میدان دهد. بازیکنانی که روی کاغذ باید ویستاتوربین را شکست دهند و از آنها نام آشناتر به نظر می‌رسند.
پرسپولیس امروز در شرایطی مقابل این تیم گمنام قرار خواهد گرفت که در هر دو فصل گذشته به دست رقیب سنتی از این جام کنار رفت. شاید در دو فصل گذشته برای پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر در اولویت بود و موفقیت در جام حذفی جدی نبود اما اینطور نبود که مربیان پرسپولیس دنبال جام نباشند. این کادر فنی که حتی از سوپرجام هم به راحتی نمی‌گذرد حتماً برای موفقیت در جام حذفی هم نقشه می‌کشد.
در مورد جام حذفی یک عبارت کلیشه‌ای وجود دارد که این جام، جام شگفتی‌هاست و همیشه می‌توان منتظر غافلگیر شدن تیم‌های بزرگ مقابل تیم‌های کوچک بود اما یحیی و بازیکنانش دوست ندارند اتفاقی که 5 سال قبل برای تیم برانکو مقابل قشقایی افتاد دوباره رخ دهد.

Page Generated in 0.0058 sec