printlogo


کد خبر: 239236تاریخ: 1400/9/29 00:00
مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی
صعود آسان لیگ برتری‌ها

آدریان حسینی  
 
ماشین‌سازی که با هدایت مسعود حیدرزاده پای به زمین گذاشت، در ترکیب خود حبیب گردانی و فردین عابدینی را به عنوان بازیکنان شاخص داشت و از آن سو صیاد کوکبی روی نیمکت تیم مس کرمان خودنمایی می‌کرد؛ بازیکنی که فصل گذشته در تراکتور بود. در همان دقایق ابتدایی امیرحسین صالحی پس از کنترل توپ توسط بازیکن هم‌دسته، ضربه خود را از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه ماشین‌سازی زد که این توپ تبدیل به گل شد تا مس پیش بیفتد. تنها ۷ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم روی حرکتی از سمت راست زمین، شاهواروقی این بار از داخل محوطه جریمه با ضربه دقیق گل تساوی را به ثمر رساند. دقیقه 82 پاس صیاد کوکبی بازیکن تعویضی مس پس از برخورد به بازیکن ماشین‌سازی به فرخی رسید و او با یک ضربه ساده توپ را از بین پاهای گلر ماشین‌سازی رد کرد و توپ تبدیل به گل شد. ماشین‌سازی با قبول شکست از جام حذفی کنار رفت.تیم فوتبال پیکان در حالی با یک گل از سد قشقایی شیراز گذشت که در طول 90 دقیقه صاحب دو ضربه پنالتی شد. حساس‌ترین موقعیت این دیدار در نیمه اول یک پنالتی برای تیم فوتبال پیکان بود که توسط دروازه‌بان قشقایی مهار شد. این پایان کار نبود و در نیمه دوم نیز یک پنالتی برای تیم پیکان اعلام و این بار از سوی غلامرضا ثابت ایمانی به گل تبدیل شد.
در اصفهان پیروز قربانی سرمربی رایکا بابل فقط یک نیمه مقابل ذوب‌آهن دوام آورد. دو گل از ۳ گل شاگردان تارتار در این دیدار از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. آرمان قاسمی در دقیقه ۶۲ و محمد خدابنده‌لو در دقیقه ۸۰ توانستند دروازه رایکا را باز کنند. همچنین در دقیقه ۸۷ عارف رستمی روی پاس اسلامی سومین گل تیمش را نیز به ثمر رساند. ذوبی‌ها بعد از گل سوم هم یک بار تیر دروازه رایکا را نشانه رفتند.
اما در مشهد پدیده در حالی استقلال ملاثانی را با شکست بدرقه کرد که تا دقایق پایانی با یک گل از میهمانش عقب بود. در این دیدار ابتدا رضا کرملاچعب در دقیقه ۷۴ دروازه میزبان را باز کرد اما ۵ دقیقه بعد محمدرضا فلاحیان توانست با شوتی زیبا بازی را به تساوی بکشاند و بازی به وقت‌های اضافی بکشد. این پایان کار نبود و در دقیقه ۱۱۷ محمدرضا فلاحیان برای بار دوم برای خودش و تیمش گلزنی کرد تا شاگردان سیدعباسی به سختی راهی مرحله بعد جام حذفی شوند.
در اراک دو تیم لیگ برتری آلومینیوم و فجرسپاسی به میدان رفتند. تلاش دو تیم در وقت قانونی گلی به همراه نداشت اما در زمان‌های اضافی بازی بازیکنان فجر کم آوردند و دو مرتبه دروازه‌شان باز شد. امیرمحمد هوشمند در دقیقه ۱۱۱ و در دقیقه ۱۲۰ هم امیر نوری گلزنی کردند. فجر اولین تیم لیگ برتری حذف شده بود.
خیبر خرم‌آباد در یک بازی پرحاشیه از سد مس شهر بابک گذشت. داور مسابقه ابتدا در دقیقه 18 برای آنها اعلام پنالتی کرد که ضربه مهرداد قنبری به گل تبدیل شد و حدود 20 دقیقه بعد باز هم داور نقطه پنالتی را به نفع خیبری‌ها نشان داد که این ‌بار ضربه فرزاد محمدی شادی را به اردوی میزبان آورد. عوامل تیم مس شهربابک به شدت به تصمیم داور معترض شده و حتی زمین بازی را ترک کردند که این مسأله باعث شد تا بازی برای دقایقی متوقف شود. در نیمه دوم میلاد شعبانلو توانست مس شهربابک را به اختلاف یک گل برساند و در حالی که برای گل دوم تلاش می‌کردند روی ضدحمله و ضربه دقیق محمدعلی صفیا برای سومین مرتبه دروازه‌شان باز شد.
نساجی مازندران در سیرجان به سختی از سد آرمان‌گهر گذشت. آنها در دقیقه 13 توسط حسن نجفی به گل رسیدند و در ادامه هم از تک گل‌شان حفاظت کردند تا به مرحله بعدی صعود کنند.
 تلاش شهرداری بوشهر و نفت مسجدسلیمان در پایان 120 دقیقه برنده‌ای نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. برای شاهین ضربات میلاد سوری، بهرام احمدی، محمد ره‌آور به گل تبدیل شد و ضربات یزدان کاکاوند و مجید قشقایی از دست رفت. از آن طرف پنالتی‌های جاسم کرار، میرهادی میرجوان، میثم نقی‌زاده، محمد مهدی احمدی و مهرداد هدایتیان برای نفت مسجدسلیمان به گل تبدیل شد.
 
شاهین بوشهر صفر (3) نفت‌ مسجدسلیمان صفر (5)
پیکان  یک قشقایی شیراز صفر
گل: غلامرضا ثابت ایمانی (74- پنالتی)
ذوب‌آهن 3 رایکا بابل صفر
گل: آرمان قاسمی (66)، محمد خدابنده‌لو (80- پنالتی)، عارف رستمی (84)
ماشین‌سازی‌تبریز یک مس کرمان 2
گل‌ها: داود شاهواروقی (51) برای ماشین‌سازی و میلاد صارمی (7)، بهرام رشیدفرخی (78) برای کرمان
پدیده مشهد 2 استقلال ملاثانی یک
گل‌ها: محمدرضا فلاحیان (80، 120) برای پدیده و رضا کرملاچعب (74) برای ملاثانی
آلومینیوم اراک 2 فجر سپاسی صفر
گل‌ها: امیرمحمد هوشمند (111) و امیر نوری (120)
خیبر خرم‌آباد 3 مس شهر‌بابک یک
گل‌ها: مهرداد قنبری (18- پنالتی)، فرزاد محمدی (39- پنالتی)، محمدعلی صفیا (4+90) برای خیبر و میلاد شعبانلو (51) برای شهربابک
آرمان‌گهر صفر نساجی مازندران یک
گل: حسن جعفری (13)
 

Page Generated in 0.0050 sec