printlogo


کد خبر: 239227تاریخ: 1400/9/29 00:00
سرمربی الاهلی از نوراللهی و قایدی راضی است
مهاجرانی: طارمی روح بزرگش را نشان داد

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی که سال‌هاست در امارات زندگی می‌کند در باشگاه الاهلی حضور یافت و ضمن دیدار با مربی این تیم با دو بازیکن ایرانی تیم شباب‌الاهلی هم دیدار کرد تا نشان دهد تحت هر شرایطی از رسیدگی به اوضاع و احوال بازیکنان ایرانی در خارج از کشور بخصوص امارات غافل نیست. به این بهانه و بازی‌های پیش روی تیم ملی و بخشیده شدن طارمی، گپ و گفتی با یکی از چهره‌های ماندگار فوتبال ایران داشتیم.
 
دقیقاً به چه دلیلی در ورزشگاه الاهلی حضور یافتید؟
 برای دیدن مهدی علی، مربی تیم الاهلی و تسلیت گفت به ایشان که مادرشان به رحمت خدا رفته‌اند، چون مربی این تیم از دوستانم در امارات محسوب می‌شود، از سوی دیگر بعد از دیدار با مربی الاهلی با قایدی هم دیدار داشتم و نوراللهی را هم دیدم که موجب خوشحالی‌ام شد چون این دو تن از بازیکنان خوب فوتبال کشورمان محسوب می‌شوند.
صحبت و توصیه خاصی هم به دو بازیکن ایرانی داشتید؟
 من وظیفه خودم می‌دانستم که هر دو بازیکن خوب کشورم را ببینم اما صحبت و توصیه خاصی به آنها نداشتم و همه چیز در حد سلام و احوال‌پرسی و آگاه شدن از وضعیت آنها بود و در رابطه با موارد فنی و مسائل خاص دیگر گفت‌وگوی دیگری با آنها نداشتم.
بازی‌های دو بازیکن ایرانی را در مدتی که در امارات بودند به‌لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟
 من بازی‌های این دو بازیکن را چندان ندیدم چون مدتی برای درمان در خارج از کشور بودم اما خوشبختانه در صحبتی که با مربی الشباب داشتم ایشان از وضعیت قایدی و نوراللهی، کمال رضایت خود را ابراز داشت. هر دو بازیکن ایرانی الشباب با بازی‌های‌شان نشان داده‌اند بازیکنان خوبی هستند و از فاکتورهای خوب و بزرگی در زمینه فنی برخوردارند و در شرایط فنی تیم‌شان بسیار مؤثر و تأثیرگذار هستند.
قایدی و نوراللهی می‌توانند باز هم در امارات پیشرفت کنند و شرایط فنی بهتری را برای خود و تیم‌شان رقم بزنند؟
 این امر بسته به زندگی آنها و شرایط زندگی‌شان و حضورشان در تمرینات و حفظ آمادگی بدنی و فنی‌شان دارد که خوشبختانه هر دو نشان داده‌اند بازیکنانی بسیار حرفه‌ای و مؤثر در زمینه مسائل فنی و اخلاقی هستند، به شکلی که رضایت سرمربی‌شان را از شرایط‌شان فراهم ساخته‌اند.
جای خالی قایدی در تیم استقلال به چشم می‌خورد، با این وجود فکر می‌کنید سرمربی استقلال توانسته جایگزین قایدی را در تیم خودش پیدا کند؟
 همه چیز در این رابطه بستگی به نظر سرمربی استقلال دارد، اما آنچه مشخص است به این نکته بازمی‌گردد که استقلال نتایج خوبی در لیگ بیست‌و‌یکم کسب کرده و برای موفقیت و قهرمانی یکی از شانس‌های اصلی محسوب می‌شود. در این رابطه باید اضافه کنم که استقلال از سرمربی خوب و جوانی هم بهره می‌برد که انگیزه‌های زیادی برای موفقیت دارد؛ مربی که قبلاً هم گفته بودم باید به او فرصت داد تا تفکراتش را در استقلال به شکل کامل پیاده کند.
در رابطه با بازی تیم ملی مقابل تیم ملی عراق هم می‌خواهیم نظرتان را جویا شویم؟
 شرایط هر بازی با دیدار دیگر متفاوت است و فرق دارد اما قدر مسلم تیم ایران شرایط روحی و فنی خیلی خوبی دارد و با توجه به شرایط فنی خیلی خوب بازیکنان ایرانی، از هر لحاظ از شرایط خوبی برای دیدار مقابل عراق و شانس بالایی برای پیروزی مقابل این تیم برخورداریم. تیم‌هایی مانند عراق، لبنان و امارات هم شانسی برای صعود ندارند و با توجه به شرایط ایده‌آل تیم کشورمان می‌توانیم برنده شده و باز هم اقتدار خودمان را در صدر حفظ کنیم.
در رابطه با عذرخواهی طارمی از اسکوچیچ و بازگشتش به تیم ملی چه صحبتی دارید؟
 خوشحالم اختلافی که پیش آمده بود به شکل خوبی بررسی و سیاستمدارانه حل‌و‌فصل شد. طارمی هم با کاری که انجام داد روح بزرگ و بزرگی خودش را نشان داد و ثابت کرد از چه امتیازهای بزرگ و حرفه‌ای بهره می‌برد.
فکر می‌کنید تیم ملی‌مان می‌تواند برای اولین‌بار از گروهش در جام‌جهانی صعود کند؟
 شرایط تیم ملی‌مان آنقدر ایده‌آل است که همگان بحث حضور تیم ملی و توقع صعود به مرحله دوم در جام‌جهانی قطر را دارند و دلیلش هم داشتن تیم ملی بسیار منسجم و شرایط ایده‌آلش در صدر است که مدت‌هاست ادامه داشته و داشتن توقعاتی از چنین تیمی برای صعود از گروهش به‌عنوان تیم ملی منطقی و امری شدنی است.
 

Page Generated in 0.0044 sec