printlogo


کد خبر: 239225تاریخ: 1400/9/29 00:00
لژیونرها

روس‌ها به‌دنبال جانشین سردار
درآمد سه میلیون یورویی زنیت از فروش آزمون 
سایت اسپورت‌اکسپرس روسیه که یک پایگاه خبری معتبر در روسیه به حساب می‌آید درآمد باشگاه زنیت از فروش سردار آزمون را مشخص کرد. بر اساس نوشته این سایت، زنیت بابت فروش سردار آزمون در تعطیلات زمستانی 3 میلیون یورو درآمد خواهد داشت. این در حالی است که در ابتدای فصل سایت ترانسفرمارکت ارزش فروش این بازیکن را 25 میلیون یورو ذکر کرده بود. این اتفاق طبیعی است، به این خاطر که قرارداد سردار آزمون با تیم زنیت رو به پایان است و این بازیکن راضی به تمدید آن نشده. از سویی فیفا به بازیکنان 6 ماه پیش از پایان قرارداد اجازه می‌دهد با تیم‌های خواهان خود وارد مذاکره رسمی شوند و حتی تفاهم‌نامه امضا کنند. سردار آزمون اگر در تعطیلات زمستانی راهی لیون یا هر تیم دیگری نشود پایان فصل بازیکن آزاد اعلام می‌شود و جابه‌جایی‌اش نفعی به تیم زنیت نخواهد رساند.
جالب است بدانید زنیت برای خرید سردار آزمون از تیم روبین 12 میلیون یورو پرداخت کرد. از سویی در تفاهم‌نامه دو باشگاه آمده بود زنیت بابت هر قهرمانی در لیگ برتر روسیه به‌همراه سردار آزمون باید یک میلیون یورو پرداخت کند که در گذشته به‌واسطه سه قهرمانی در لیگ برتر روسیه به‌همراه سردار آزمون 3 میلیون یوروی دیگر به روبین پرداخت کرده است. سایت اسپورت‌اکسپرس روسیه در تحلیل جدایی سردار آزمون نیز نوشت: «این جدایی یک چالش برای زنیت خواهد بود، بخصوص که قرارداد زوبای 34ساله هم رو به پایان است. زوبا در این فصل 10 گل و سردار آزمون 7 گل برای تیم زنیت در لیگ برتر روسیه به ثمر رسانده‌اند. این بخش زیادی از 44 گلی است که زنیت در فصل جاری به ثمر رسانده، به همین واسطه بهترین خط حمله بازی‌ها را در اختیار دارد. حتی اگر زوبا بر خلاف سردار آزمون قرارداد خود را با تیم زنیت تمدید کند یک مهاجم 34ساله است و این امکان وجود دارد قدرت خط حمله زنیت را کم کند. ضمن اینکه پیدا کردن یک جانشین برای سردار آزمون کار راحتی نیست؛ مهاجمی که رابطه خوبی با زوبا و دیگر مهاجمان زنیت دارد و آنها همدیگر را در زمین چشم‌بسته پیدا می‌کنند.»
 
 
 
پیغام قایدی برای مهدی علی
می‌توانم فیکس باشم
مهدی قایدی در بازی با عجمان از دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی از ابتدا در ترکیب شباب‌الاهلی به میدان رفت، در حالی که در بازی‌های لیگ برتر او بیشتر به‌عنوان مهره جایگزین وارد زمین می‌شد. حضور اینچنینی در ترکیب شباب‌الاهلی با انتقاد برخی تماشاگران تیم مواجه می‌شد، بخصوص که آنها می‌دانند باشگاه برای خرید مهدی قایدی هزینه زیادی را متحمل شده و از سویی حضور این بازیکن در ترکیب تیم همیشه با یک اتفاق مثبت همراه می‌شد و همیشه این سؤال را مطرح می‌کردند چرا این بازیکن از ابتدا در ترکیب تیم حاضر نمی‌شود؟
سرانجام این اتفاق در دیدار با عجمان رخ داد و مهدی قایدی به‌عنوان یکی از 11 بازیکن اصلی شباب‌الاهلی وارد زمین شد. این حضور با یک رخداد مثبت برای شباب‌الاهلی همراه بود. این تیم بازی با عجمان را 2 بر یک برد تا قهرمانی در جام حذفی برای این تیم حفظ شود. البته مهدی قایدی در دقیقه 87 از سوی مهدی علی تعویض شد اما در دقایق حضور در میدان به تیمش برای برد در این بازی خیلی کمک کرد، ضمن اینکه شروع گل دوم شباب‌الاهلی از حرکتی بود که مهدی قایدی روی کار ترکیبی از نقطه کرنر توپ را از کنار به سمت داخل آورد و در ادامه عجمان روی پاس عمقی به گل رسید.
این نمایش یک پیام از سوی مهدی قایدی برای سرمربی تیم به‌همراه داشت؛ اینکه مهدی قایدی می‌تواند از ابتدا هم در ترکیب شباب‌الاهلی مؤثر بازی کند. باید منتظر ماند و دید که آیا مهدی علی در بازی‌های آتی شباب‌الاهلی در لیگ برتر به مهدی قایدی از ابتدا بازی خواهد داد یا نه؟ به نظر می‌رسد نظر سرمربی تیم پیش‌تر این بود که مهاجمان تیمش خط دفاعی حریف را خسته کنند و در ادامه بازی مهدی قایدی به‌عنوان یک بازیکن تازه‌نفس وارد میدان شود و خط دفاعی حریف را با چالش مواجه کند، اما قایدی در بازی با عجمان نشان داد خودش هم می‌تواند در این نقش بازیکن مؤثری باشد و خط دفاعی حریف را آزار بدهد.
 

Page Generated in 0.0059 sec