printlogo


کد خبر: 239224تاریخ: 1400/9/29 00:00
ایران و عراق تفاهمنامه امضا کردند
صالحی امیری: آرمان‌های قلبی ما اینجا هستند

تفاهمنامه همکاری ورزشی بین دو کشور ایران و عراق با حضور رضا صالحی امیری و رعد حمودی، رؤسای کمیته ملی المپیک ایران و عراق به امضا رسید.
این تفاهمنامه همکاری ورزشی در چهار محور اصلی بر پایه برگزاری اردوهای مشترک، تبادل مربی و ورزشکار، برگزاری کلاس‌های آموزشی در دو کشور و فراهم کردن همکاری‌های سه‌جانبه بین فدراسیون‌های ورزشی مورد درخواست عراق و فدراسیون‌های ورزشی مورد درخواست ایران با محوریت کمیته ملی المپیک کشور میزبان از سوی رؤسای کمیته ملی المپیک ایران و عراق به امضا رسید.
این تفاهمنامه ورزشی پس از سفر رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران به عراق و بازدید از اماکن ورزشی این کشور و در خاتمه نشست با رعد حمودی، رئیس کمیته ملی المپیک این کشور به امضای طرفین رسید.
رعد حمودی ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور صالحی امیری و هیأت همراه به کشور عراق گفت: «ما دو کشور دوست و برادر هستیم که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های خود شاهد رشد هر چه بیشتر ورزش در هر دو کشور باشیم و امیدوارم که کمیته‌های ملی المپیک دو کشور در راستای پیاده‌سازی بندها و مفاد تفاهمنامه تمام تلاش خود را به کار ببندند.»
او ادامه داد: «ایران در برخی رشته‌های ورزشی جزو قدرت‌های جهانی محسوب شده و می‌تواند کمک بسزایی در رشد و ارتقای ورزش عراق داشته باشد و تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک تأثیر بسزایی در این زمینه دارد.»
در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در نشست با حمودی گفت: «کشور عراق دوست و برادر ماست و آقای حمودی همانند برادری عزیز و قابل احترام برای رشد ورزش عراق بسیار دلسوزانه فعالیت می‌کند. همین عشق و علاقه به رشد ورزش کشور برادر، ما را بر آن داشت تا بیش از پیش به فکر حمایت و همکاری در بسیاری از زمینه‌های ورزشی باشیم.»
او ادامه داد: «کاراته، وزنه‌برداری، کشتی، تیراندازی، والیبال و بسکتبال ایران و همچنین بسیاری دیگر از رشته‌های ما ظرفیت لازم را برای کمک و همراهی با ورزش عراق دارند و هدف از حضورمان در اینجا آشنایی با ظرفیت‌های ورزش عراق بود تا با کمک و همکاری هم و به امید خدا در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی تأثیر این مشارکت را ببینیم.»
صالحی امیری همچنین گفت: «علاوه بر حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو و کشورهای اسلامی، برای چهارمی آسیا هدفگذاری کرده‌ایم. همچنین برای بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم جهش خوبی طراحی کرده‌ایم و بدون هیچ ملاحظه‌ای از همین امروز آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.»
او با بیان اینکه اینجا (عراق) خانه ما است، ادامه داد: «آرمان‌های قلبی ما اینجا هستند. ایران هم خانه شماست. ورزش نزدیکی و برادری می‌آورد و اگر آمادگی داشته باشید ظرف یکی دو ماه آینده می‌توانیم میزبان مقامات ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و رؤسای فدراسیون‌های شما باشیم تا تبادل‌های دوجانبه فنی بین رشته‌های مورد نظر صورت گیرد. از یک ماه آینده برای اجرای تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور و بنا بر درخواست فدراسیون‌های ورزشی طرفین آماده هر نوع همکاری هستیم.» صالحی امیری همچنین گفت: «محجبه بودن ورزشکاران دختر عراقی نیز امکان برگزاری دیدارها و اردوهای مشترک را برای تیم‌های ملی زنان دو کشور فراهم می‌آورد.»

Page Generated in 0.0050 sec