printlogo


کد خبر: 239218تاریخ: 1400/9/29 00:00
خبر

محرومیت 2 ساله دختر تکواندوکار
شورای استیناف ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) محرومیت ۲ ساله برای دختر ملی‌پوش تیم‌ملی تکواندو ایران را به دلیل مصرف ماده ممنوعه، تأیید کرد. 
در تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری، مأموران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در راستای اعزام کاروان ایران به المپیک، با حضور در اردوی تیم ملی تکواندو اقدام به نمونه‌گیری کردند که پس از انجام آزمایش‌های تخصصی در آزمایشگاه کلن آلمان، وجود ماده ممنوعه AAF (فوروزماید) در نمونه یلدا ولی‌نژاد، ملی‌پوش تکواندی ایران تأیید شد. 
همچنین با تأیید شورای استیناف ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران و به استناد ماده ۲-۲-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ، ورزشکار خاطی از تاریخ 31/3/1401 لغایت 1/4/1401 از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم می‌شود. رأی صادره قطعی بوده و مطابق مجموعه مقررات علنی می‌شود.
 
 
 
روز دوم رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا
۳طلا، ۲ نقره و ۳ برنز نمایندگان ایران
نمایندگان ایران در روز دوم رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در دو بخش کومیته و کاتا، صاحب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز شدند.
در پایان روز دوم مسابقات یک طلا و یک نقره در بخش کاتا و ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز در بخش کومیته از آن نمایندگان ایران شد تا ایران با ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز به کار خود در روز دوم پایان دهد. در کاتا انفرادی رده امید دختران، حدیث جمال مدال طلا و متین زارع هم مدال نقره کسب کردند. 
در کومیته دختران و در وزن ۵۹- کیلوگرم، فاطمه بداق و در وزن ۵۹+ کیلوگرم، سارینا فتحی صاحب مدال طلا شدند. در وزن ۵۳- کیلوگرم، ستایش نادری به مدال نقره رسید و در وزن ۴۸- کیلوگرم یلدا نقی بیرانوند صاحب مدال برنز شد. در کومیته پسران و در وزن ۵۵- کیلوگرم، محمد حسین شیرصفت و در وزن ۶۸- کیلوگرم، امیر رضا برزویی مدال را به کارنامه خود اضافه کردند. 
به این ترتیب کاروان ایران در روز دوم با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز به ۹ مدال طلا، ۴ نقره و ۵ برنز و مجموع ۱۸ مدال رسید.
کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است. مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی ۲۰۲۱ در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از ۲۷ آذر تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.
 
 
 
پیگیری تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری جوانان در اردبیل
 شاگردان علی حسینی در راه جهانی یونان 
این روزها تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری جوانان زیر نظر سعید علی حسینی در اردبیل دنبال می‌شود. در پایان مسابقات جهانی 2021 تاشکند که با نایب قهرمانی تیم ملی بزرگسالان ایران به پایان رسید، پرونده پیکارهای جهانی برای وزنه‌برداری ایران بسته شد. امسال دیگر این رشته هیچ مسابقه رسمی و بین‌المللی در هیچ رده‌ای ندارد، نزدیک‌ترین مسابقه، مسابقات جوانان جهان است که فروردین ماه قرار است در یونان برگزار شود. 
در همین راستا از چندی پیش تمرینات جوانان زیر نظر سعید علی حسینی در اردبیل آغاز شده. اینطور که پیداست با فعالیت قهرمان پیشین وزنه‌برداری کشورمان در اردبیل، این استان بار دیگر پایگاه وزنه‌برداری ایران شود. 
هنوز در مورد اینکه در کنار پسران، وزنه‌برداران دختر نیز به جوانان جهان اعزام خواهند شد، تصمیم نهایی اتخاذ نشده اما با توجه به درخشش یکتا جمالی و سیده غزاله حسینی در رقابت‌های جهانی نوجوانان و مدالی که جمالی امسال در رده سنی جوانان به دست آورد، بعید به نظر می‌رسد وزنه‌بردار زن به این رقابت‌ها اعزام نشود.

Page Generated in 0.0059 sec