printlogo


کد خبر: 239217تاریخ: 1400/9/29 00:00
NBA

ثبت ششمین برد متوالی برای کلیولند کاوالیرز
شوالیه‌ها، قهرمان بی‌دفاع را تسلیم کردند
 سدی عثمان 23 امتیاز و داریوس گارلند 22 امتیاز گرفتند تا یکی از قاطعانه‌‌ترین پیروزی‌های فصل کلیولند کاوالیرز رقم بخورد. 
به لطف درخشش این دو بازیکن، شوالیه‌های کلیولند توانستند میزبان خود، میلواکی باکس را با نتیجه 119 به 90 شکست دهند، باکسی که با کمبود مهره به مصاف میهمانش رفت. 
به این ترتیب ششمین پیروزی متوالی کلیولندی‌ها رقم خورد. در این بازی گارلند 10 تا از 13 تا پرتابش را داخل سبد انداخت تا یک تنه باعث ارتقای ضریب شوالیه‌‌هایی شود که 50 درصد از پرتاب‌های‌شان از داخل محوطه پرتاب و 16 تا از 45 پرتاب سه امتیازی‌شان داخل سبد رفت.
جی‌‌بی بیکراستف سرمربی تیم کاوالیرز پس از پیروزی شاگردانش برابر مدافع قهرمانی NBA گفت: «برای کسب موفقیت مقابل میلواکی، شما باید توپ را به حرکت درآورید. 
بازیکنان ما در ایجاد فرصت پرتاب برای یکدیگر بسیار خوب کار کردند.»
در سمت مقابل برای تیم میلواکی باکس، جوردن انوورا با کسب 28 امتیاز شامل 11 پرتاب موفق از مجموع 21 پرتاب، امتیاز‌آورترین بازیکن بود. 
بعد از او از هم دمارکوس کازینز که 12 امتیاز و 12 ریباند داشت، جزو امتیاز‌آورترین بازیکنان تیم میزبان بود.
باکس در حالی در خانه به مصاف کلیولند کاوالیرز رفت که هیچ‌یک از بازیکنان ترکیب اصلی‌اش را در اختیار نداشت. جیانیس آنتتوکومپو، دونته دی‌وینچنتزو، وسلی متیوز و بابی پورتیس همگی این بازی را به خاطر قرار داشتن در فهرست بازیکنان محروم NBA‌ به خاطر ابتلا به کرونا از دست دادند. 
کریس میدلتون هم به خاطر مصدومیت زانوی پای چپ خود نتوانست بازی کند و همچنان از خانه بازی هم‌تیمی‌هایش را تماشا می‌کند. 
گاردهای تیم، گریسون آلن و جرو هالیدی هم با وجود اینکه نیمکت‌نشین نیستند، به خاطر فشار زیادی که روی آنها با حضور در بازی‌های متوالی از جمله باخت جمعه شب برابر نیواورلینز آمده بود، استراحت گرفتند.
 این وضعیت سبب شده بود که مایک بودنهولزر سرمربی تیم باکس با تنها 8 بازیکن آماده و سالم به مصاف حریف برود.
بعد از عقب افتادن با 14 امتیاز در یک کوارتر، میلواکی در دو و نیم دقیقه ابتدایی کوارتر دوم حتی نتوانست یک پرتاب انجام دهد و بدتر از آن این بود که تا 8 دقیقه و 59 ثانیه از آغاز نیمه دوم بازی از پرتاب‌هایش امتیاز کسب کند.
 در آن مقطع از بازی، به نظر می‌رسید که کاوالیرز بازی را تحت کنترل دارد چرا که با سه پرتاب موفق ریکی روبیو، 20 امتیاز از حریف خود پیش افتاد آن هم در شرایطی که 7 دقیقه و 21 ثانیه تا پایان کوارتر باقی مانده بود. 
میلواکی اختلاف را به 11 امتیاز کاهش داد و به نیمه اول خاتمه داد اما نمایش این تیم در کوارتر سوم دوباره دچار افت شد و روبیو با ادامه دادن به درخشش خود، در فاصله 2 دقیقه و 25 ثانیه به پایان آن کوارتر، اختلاف را به 30 امتیازی افزایش داد.
در نهایت شوالیه‌ها با کسب نوزدهمین برد خود در سی‌و‌یکمین بازی‌شان در جایگاه سوم جدول کنفرانس شرق قرار گرفتند. باکس هم که سیزدهمین باختش را در همین تعداد بازی متحمل شد و الان در رده پنجم است.
 
 
 
زور ذخیره‌های گلدن استیت به رپتورز نرسید
 در کنار درخشش فرد فن‌فلیت که 17 امتیاز گرفت و 12 پاس گل داد، اسماتی بارنز هم 21 امتیاز کسب کرد تا نقشی بسزا در ثبت یک پیروزی دیگر برای تیم تورنتو رپتورز مقابل گلدن استیت وریرز داشته باشد. سومین امتیازآور تیم تورنتو رپتورز هم پرشس آچیووا بود که 17 امتیاز گرفت. 
رپتورز در این بازی خانگی هرگز از میهمان پرستاره‌اش عقب نیفتاد. این پنجمین برد در 7 بازی اخیر تورنتویی‌ها و در کل چهاردهمین پیروزی در بیست‌و‌نهمین بازی فصل آنها بود که تیم کانادایی را به رده دهم جدول کنفرانس شرق رساند.
در ثبت این نتیجه فن‌فلیت 6 تا از 10 پرتاب سه امتیازی‌اش را داخل سبد انداخت و بهترین رکوردی که در این فصل برای امتیازگیری از پرتاب‌های بلند به ثبت رسانده بود را تکرار کرد.
 او همچنین 12 پاس گل داد و اگر سه ریباند دیگر داشت، برای اولین بار در این فصل تریپل دابل می‌کرد.
 فن فلیت در پایان مسابقه گفت: «کوتاه قد‌ترین بازیکن زمین بودن به این معنا نیست که نتوانید با رفتن دنبال توپ در ریباندها امتیاز کسب کنید. 
در بعضی از بازی‌ها من می‌توانم ریباند‌های زیادی انجام دهم اما امشب شب ریباند من نبود.»
در سمت دیگر میدان گلدن استیت در حالی با 19 امتیاز اختلاف، متحمل ششمین شکست در سی‌امین بازی فصلش شد که بدون ستاره امتیازآورش استفن کری (او استراحت گرفته بود)، دریموند گرین (مصدومیت از ناحیه کشاله ران)، آندره آیگودالا (مصدومیت زانوی پای راست)، اوتو پورتر (مصدومیت از ناحیه پای چپ) و آندرو ویگینز (مصدومیت از ناحیه زانوی چپ) به میدان رفت.
 آنها بعد از پیروزی جمعه شب‌شان برابر بوستون به کالیفرنیا برگشتند و حاضر نشدند در سفر به کانادا که آنها را در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌داد شرکت کنند.
به این ترتیب فرصت به جاناتان کومینگا رسید تا با ثبت 26 امتیاز که بالاترین رکورد حرفه‌اش است، امتیاز‌آورترین بازیکن تیم سانفرانسیسکو شود. پس از او نیز دامیون لی با کسب 14 امتیاز نفر دوم بود اما او هم نتوانست مانع از ثبت اولین شکست گلدن‌استیت در 4 بازی اخیر این تیم شود. 
وریرز با بالاترین رکورد ثبت شده در این مقطع از NBA که 24 برد و 5 شکست بود به خانه حریف رفته بود اما در نهایت آخرین بازی از 5 بازی خارج از خانه‌اش مقابل رقبای کنفرانس شرقی را باخت. گلدن استیت تیمش در جدول کنفرانس غرب دوم است.

 


Page Generated in 0.0050 sec