printlogo


کد خبر: 239216تاریخ: 1400/9/29 00:00
در راه خرید باشگاه کروزیرو
رونالدو، لیورپولی‌ها را شکست داد

رونالدو نازاریو، مهاجم اسطوره‌ای سابق برزیل، توانست باشگاه کروزیرو را خریداری کند. گروه ورزشی فن‌وی (FSG) که مالک لیورپول است هم تلاش بسیاری برای خرید این باشگاه داشت اما در رقابت با رونالدو ناموفق ماند.
این باشگاه که چهار بار قهرمان لیگ برزیل شده است، در حال حاضر در دسته دوم حضور دارد و تلاش می‌کند که اوضاع مالی‌اش را بهبود بخشد. آنها اولین تیم برزیل بودند که از حالت غیرانتفاعی به حالت شرکتی تغییر کردند و تلاش کرده‌اند که سرمایه‌گذاران را جذب کنند. گروه FSG امیدوار بود که در این باشگاه سرمایه‌گذاری کند.
اما رونالدو قرارداد خرید این باشگاه را امضا کرد و گفت که بسیار مدیون آنها است و باید دِین خود را ادا کند.
رونالدو فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 1993 با کروزیرو آغاز کرد و در 47 بازی برای این تیم 44 گل زد. او در آن هنگام که نوجوان بود، دو فصل در کروزیرو بازی کرد و در فصل اولش کمک کرد آنها برای اولین بار فاتح جام حذفی شوند و سپس با رونالدو بود که آنها فاتح لیگ ایالت میناس گراییس شدند. رونالدو برای جام جهانی 1994 به تیم ملی دعوت شد. او در آن هنگام تنها 17 سال داشت و به تیم پی‌اس‌وی آیندهوون فروخته شده بود.
رونالدو گفته است: «خوشحالم که این قرارداد را امضا کردم. من می‌خواهم این باشگاه را به جایی برگردانم که شایسته‌اش است. ما کارهای زیادی پیش رو داریم. من از طرفداران می‌خواهم که دوباره ارتباط خود را با تیم برقرار کنند و به ورزشگاه‌ها بیایند، چون ما نیاز به قدرت و اتحاد زیادی داریم. هنوز چیزی برای جشن گرفتن نداریم اما بسیار جاه‌طلب هستیم.»
کروزیرو به همراه سائوپائولو، فلامنگو و سانتوس چهار تیم برزیل را تشکیل می‌دادند که هرگز سقوط نکرده بودند، تا اینکه کروزیرو این جمع را ترک کرد و در دسامبر 2019 به دسته پایین‌تر رفت.
رونالدو همچنین مالک باشگاه رئال وایادولید در دسته دوم فوتبال اسپانیا است. او در سال 2018 با پرداخت مبلغ 25 میلیون پوند، 51 درصد سهام این باشگاه را خریداری کرد.
این مهاجم در طول دوران ورزشی خود 18 قهرمانی کسب کرده، از جمله جام جهانی 1994 (که البته در آن مسابقات ذخیره بود و به میدان نرفت) و جام جهانی 2002.

Page Generated in 0.0058 sec