printlogo


کد خبر: 239214تاریخ: 1400/9/29 00:00
نگاهی به زندگی خانوادگی مورینیو؛ از جواهرسازی تا مربیگری
خانواده خاص

ژوزه مورینیو سال‌ها لقب «آقای خاص» را به همراه داشته است و در تیم‌هایی مانند پورتو، چلسی، رئال مادرید، اینتر، منچستریونایتد، تاتنهام و حالا رم، از شهرت خود بهره گرفته است.
اما ماتیلده، دختر او، استعدادهای خاص‌اش به عنوان یک جواهرساز را نشان داده است. این دختر 25ساله برند «جواهری ماتیلده» را به راه انداخته و در مسابقات جواهرسازان حرفه‌ای، جایزه برند جدید سال را از آن خود کرده است.
ژوزه جونیور 21ساله هم فوتبالیست و مربی است و در فولام بازی کرده است.
 
ماتیلده
در دسامبر 2020 بود که دختر جاه‌طلب ژوزه، برند جواهرسازی خود را به راه انداخت. چیزی که او را از رقیبانش متفاوت می‌ساخت این بود که وعده داده بود که قطعاتی که استفاده می‌کند سازگار با محیط زیست باشد.عشق او به جواهرآلات از 2018 آغاز شد، زمانی که والدین‌اش برای تولدش یک دستبند طلا به او هدیه دادند. او می‌گوید: «بسیار ذوق کرده بودم. این اولین جواهر واقعی‌ای بود که داشتم.»
او در جواهراتی که می‌سازد از الماس‌هایی استفاده می‌کند که در آزمایشگاه ساخته شده‌اند، چرا که کمترین اثر مخرب را روی محیط زیست دارند.
ماتیلده مدرک کارشناسی‌اش را در دانشگاه مد لندن گرفت و سپس برای کارشناسی ارشد به رشته کارآفرینی در صنایع مد و خلاق به دانشگاه کاند نست رفت.
او یک بار با مادرش به خرید رفته بود که دریافت الماس‌ها را هم می‌توان در آزمایشگاه‌ها ساخت. او گفت: «وارد یک مغازه شدیم. مؤسس آن برند جواهرات به پیش ما آمد و گفت: می‌دانستید که همه جواهرآلات ما از الماس‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کنند؟ من گفتم: چی؟ و به این موضوع علاقه‌مند شدم. مادرم در آنگولا به دنیا آمده، جایی که استخراج غیرقانونی الماس اثرات هولناکی گذاشته است. او همیشه در این باره صحبت می‌کرد. به نظر او عالی بود که الماس‌های آزمایشگاهی هم داریم.»
ماتیلده حالا مغازه خود را در سوهو لندن دارد که تا شب کریسمس هم باز است و در داخل آن می‌توانید جواهراتی را پیدا کنید که قیمتشان تا 1850 پوند است.
نیامی اسکات، بازیگر مشهور و پریانکا چوپرا جوناس، تهیه‌کننده فیلم، از طرفداران او هستند. پدرش هم در تمرینات رم از محصولات دخترش استفاده کرده است.
 
ژوزه جونیور
او دروازه‌بان است، ولی در حال حاضر با هیچ باشگاهی قرارداد ندارد. او سه سال با فولام قرارداد داشت تا اینکه در سال 2017 قراردادش فسخ شد. او حالا 21 سال دارد و پس از آن که دریافته در دروازه‌بانی به جایی نمی‌رسد، به دنبال حضور در عرصه مربیگری است. پدر او هم در جوانی در پست هافبک بازی می‌کرد و مشهور نشد اما در عرصه مربیگری به شهرت فراوانی رسید.
ژوزه گفته که پسرش مربی‌ای بهتر از او خواهد شد. در سال 2018، زمانی که منچستر یونایتد با سوانزی بازی داشت، ژوزه جونیور روی نیمکت نشسته بود. او تحلیلی تاکتیکی از تیم پدرش ارائه کرد و نشان داد که کجای بازی تیم پدرش مشکل دارد.
ژوزه می‌گوید: «چند هفته بود که نتایج بدی می‌گرفتیم. او آمد و تحلیلی از تیم من داشت؛ مشخص بود که چون پدرش خوب نتیجه نمی‌گرفت، او زجر می‌کشید. ما به واتفورد و منچسترسیتی باخته بودیم و او با آمار تیم آمد. من آن‌ را به دستیارانم نشان دادم و گفتم: مواظب باشید، چون این پسر یک روز جای یکی از شما را می‌گیرد اما من او را با خودم در آن سن مقایسه می‌کنم، زمانی که همین کارهای تحلیل را برای پدرم انجام می‌دادم؛ البته فناوری ما متفاوت بود، ولی به هر حال پسر 16ساله‌ای بودم که تحلیل داشتم.»
حالا فرزندان ژوزه مورینیو دارند مسیر خود را در زندگی می‌سازند. مشخص است که آقای خاص، دو فرزند خاص هم تربیت کرده است.
منبع: سان

Page Generated in 0.0053 sec