printlogo


کد خبر: 239211تاریخ: 1400/9/29 00:00
رئال، پاریس، بایرن و یووه به دنبال مدافع چلسی
رودیگر بماند یا برود؟

یادداشت
ایزابل بالدوین  
 
آنتونیو رودیگر از زمانی که توماس توخل به چلسی آمده یکی از بازیکنان شاخص این تیم شده اما مربی آبی‌های لندن با خطر از دست دادن بازیکن کلیدی‌اش مواجه شده که به خاطر بازی‌های خوبش طرفداران زیادی پیدا کرده و با توجه به اینکه وارد 6 ماه پایانی قراردادش با چلسی شده، آینده مبهمی در استمفوردبریج دارد. احتمالش خیلی زیاد است که بازیکن تیم ملی آلمان در پایان فصل به صورت بازیکن آزاد از تیم غرب لندن جدا شود. رودیگر در حال حاضر هفته‌ای 100 هزار پوند در چلسی دستمزد می‌گیرد اما می‌تواند یکی از بالاترین دستمزدها را در میان مدافعان دریافت کند چون تیم‌های بزرگ اروپا حاضرند با ارائه پیشنهاد رسمی از اول ژانویه دستمزد او را تا چهار برابر زیاد کنند. این بازیکن 28 ساله را رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، بایرن‌مونیخ و یوونتوس می‌خواهند و دیلی میل به شرایط هر کدام و البته خود باشگاه چلسی پرداخته است.
 
رئال مادرید
غول لالیگا بیش از همه شانس امضای قرارداد با رودیگر را دارد و بر اساس اعلام ایندیپندنت، موافقتی غیررسمی برای جذب این مدافع به دست آورده است. به نظر می‌رسید رئال مادرید با از دست دادن سرخیو راموس در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد که به پاری‌سن‌ژرمن رفت و رافائل واران که به منچستریونایتد منتقل شد، ضربه دفاعی مهلکی بخورد اما این تیم بدون ستاره‌های دفاعی خود عملکرد خوبی داشته و داوید آلابا و ادر میلیتائو از دروازه تیم به خوبی محافظت کرده‌اند. میلیتائو زیر نظر کارلو آنچلوتی عالی شده و رودیگر باید خیلی فوق‌العاده باشد که او را از قلب دفاع سفیدها کنار بزند.
اما آمدن رودیگر به برنابئو عمق دفاعی لازم را که در فصل‌های اخیر رئال از نبودش رنج برده، به این تیم اضافه می‌کند و این سرمایه باارزشی برای آنچلوتی خواهد بود. رئال از جمله باشگاه‌هایی است که با برادر و مدیر برنامه‌های رودیگر ملاقات داشته و برای آوردن او از استمفوردبریج پیشنهاد وسوسه‌انگیزی ارائه کرده است.
 
پاری‌سن‌ژرمن
پاری‌سن‌ژرمن در تابستان چند خرید خوب انجام داد که دفاعش را تقویت کند از جمله سرخیو راموس که با پایان قراردادش با رئال مادرید، راهی فرانسه شد اما این مدافع میانی درگیر با مشکل مصدومیت ساق پا بوده و تنها توانسته یک بازی برای غول لیگ یک انجام دهد. موریسیو پوچتینو به فکر افتاده در ژانویه از نظر دفاعی تیمش را تقویت کند چون پاری‌سن‌ژرمن در هشت تا از 9 بازی آخرش نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. رودیگر می‌تواند پوشش دفاعی لازم را برای پاریسی‌ها فراهم کند و او چند ماه قبل فاش کرده بود در گذشته به انتقال به پایتخت فرانسه نزدیک شده بود. او در اردیبهشت به کیکر گفت: «واقعاً می‌خواستم چلسی را ترک کنم. اول فصل بود و در پایان فصل جام ملت‌های اروپا برگزار می‌شد، فکر می‌کردم باید به دنبال جایگزین‌های مناسب باشم تا زمان بیشتری برای بازی به دست آورم. پاری‌سن‌ژرمن و توماس توخل جدی‌ترین گزینه برایم بود.»
 
بایرن‌مونیخ
گفته می‌شود بایرن‌مونیخ همین حالا با سار سنسی، برادر رودیگر تماس گرفته و به او پیشنهادش را ارائه کرده است ضمن اینکه بیلد ادعا کرده غول باواریایی به راحتی می‌تواند دستمزد مورد درخواست مدافع تیم ملی آلمان را بپردازد.
اما خط دفاع بایرن اوضاع خوبی دارد و بازیکنان این خط به هماهنگی رسیده‌اند. باشگاه در تابستان دایو اوپامکانو را با 38 میلیون پوند خرید تا به امثال لوکاس هرناندس، تانگوی نیانزو و نیکلاس سوله اضافه کند، بنژامین پاوار هم توانایی بازی در قلب دفاع را دارد. اگرچه پیشنهاد بایرن برای رودیگر از نظر مالی وسوسه‌انگیز است اما او برای اینکه به ترکیب اصلی قهرمان بی‌چون و چرای آلمان برسد، با مبارزه سختی روبه‌رو است. شاید اگر نتواند به اندازه مورد نظر زمان بازی پیدا کند از بازگشت به کشورش سرخورده شود بخصوص وقتی گزینه‌هایش در تیم‌های دیگر بزرگ اروپا بهتر است.
 
یوونتوس
تلاش برای جذب رودیگر می‌تواند یک گام به جلوی هوشمندانه و آینده‌نگرانه برای تیم ایتالیایی باشد. این آلمانی می‌تواند زوج دفاعی قدرتمندی برای ماتیس دلیخت باشد وقتی جورجو کیلینی و لئوناردو بونوچی تصمیم به بازنشستگی بگیرند. در عین حال، پیشنهادهای مالی فوق‌العاده رئال مادرید و بایرن‌مونیخ شاید یوونتوس را از رقابت برای جذب رودیگر بیرون بیندازد. به نظر می‌رسد یوونتوس نمی‌تواند با دستمزد 400 هزار پوند در هفته که باشگاه‌های دیگر به رودیگر پیشنهاد داده‌اند، برابری کند چون همین حالا برای دلیخت دستمزدی حدود 400 هزار پوند با پاداش‌ها پرداخت می‌کنند. البته گفته می‌شود این مدافع هلندی به چلسی پیشنهاد شده تا جانشین رودیگر شود و یووه می‌تواند او را راهی لیگ برتر کند تا بازیکن مورد نظرش را جذب کند.
 
چلسی
گویا رودیگر مایل است در چلسی بماند و فابریتزیو رومانو، روزنامه‌نگاری که خیلی وقت‌ها پیش‌بینی‌هایش درست از آب درآمده، مدعی است اولویت او ماندن در چلسی است اما باشگاه نمی‌خواهد به خواسته‌های او تن بدهد و این مدافع روز به روز به در خروجی باشگاه نزدیک‌تر می‌شود. به هر حال مذاکرات در باشگاه در حال انجام است و توخل ماه گذشته گفت رودیگر می‌داند باشگاه می‌خواهد او را با قراردادی جدید حفظ کند اما با پولی که در جاهای دیگر به او پیشنهاد شده، احتمال رفتنش زیاد است. توخل گفت: «همه می‌خواهند او بماند، این واضح است اما گاهی در این کارها تأخیر رخ می‌دهد و این یک تأخیر آشکار است. او می‌داند اینجا چه دارد، یک باشگاه فوق‌العاده، یک لیگ عالی. او پرتلاش و مبارزه‌طلب است. باید کمی صبور باشیم، امیدوارم آخرش برای ما خوب باشد.» ریو فردیناند هم بعد از بازی خوب رودیگر در پیروزی 3 بر صفر چلسی مقابل لسترسیتی به بی‌تی اسپورت گفت: «باید به او پولی بدهند که احساس می‌کند شایستگی‌اش را دارد، همان پولی که بازیکنان ارشد تیم می‌گیرند.»
آبی‌ها به او پیشنهاد قرارداد جدید داده‌اند با دستمزد هفتگی 140 هزار پوند که فاصله زیادی با مبلغ 10 میلیون پوند سالانه مورد نظر او دارد. چلسی شاید با پیشنهادی بهتر برگردد اما از اول ژانویه که این بازیکن اجازه مذاکره با تیم‌های خارجی را پیدا می‌کند، مسأله آینده او روشن‌تر می‌شود.
                                                                              منبع: دیلی میل
 

Page Generated in 0.0054 sec