printlogo


کد خبر: 239209تاریخ: 1400/9/29 00:00
بارسلونا

تراشتگن ماندنی است
حذف زودهنگام بارسلونا از لیگ قهرمانان و افت محسوس این تیم در یک سال اخیر، گمانه‌زنی در مورد آینده بسیاری از بازیکنان این باشگاه را افزایش داده است. 
مارک آندره تراشتگن، دروازه‌بان بارسلونا نیز در ماه‌های اخیر به شدت تحت فشار قرار گرفته و اشتباهات او درون دروازه باعث بروز اخباری در مورد احتمال جدایی این سنگربان در تابستان سال بعد و تلاش بارسلونا برای جذب یک گزینه جدید شده است.
اما روزنامه اسپورت چاپ کاتالونیا در گزارشی نوشت، مدیران بارسلونا به تراشتگن اطلاع دادند که نام او در فهرست فروش قرار ندارد و این سنگربان در سال‌های بعد هم در نوکمپ باقی خواهد ماند. اگرچه وضعیت مالی و شرایط باشگاه از حیث نتیجه‌گیری چندان ایده‌آل نیست اما هم مدیران ورزشی و هم ژاوی هرناندز معتقدند که دروازه‌بان آلمانی همچنان می‌تواند یکی از بازیکنان اصلی در راه بازگشت تیم به مسیر نتیجه‌گیری باشد و آنها هنوز روی تراشتگن حساب باز کرده‌اند.
مارک آندره تراشتگن تا تابستان سال 2025 با بارسلونا قرارداد دارد و باشگاه قصدی مبنی بر قطع همکاری با او نشان نداده است. این دروازه‌بان در فصل تابستان دچار مصدومیت زانو شده و فصل را در شرایط دشواری آغاز کرد. دروازه بارسلونا در فصل جاری بارها باز شده و مارک آندره تراشتگن در بسیاری از موارد مقصر این اتفاق بوده است اما به نظر می‌رسد ژاوی همچنان معتقد است تراشتگن می‌تواند دوباره به روزهای اوج بازگشته و امنیت دروازه بارسلونا در سال‌های پیش رو را تأمین کند. پیش‌تر بعضی اخبار حاکی از احتمال انتقال آندره اونانا از آژاکس به بارسا بود اما به نظر می‌رسد این دروازه‌بان کامرونی با اینتر به توافق دست یافته است.
 
 
کاوانی، حلال موقت مشکلات ژاوی
ادینسون کاوانی ممکن است به زودی به حلال مشکلات بارسلونا در زمینه گلزنی تبدیل شود. مهاجم اروگوئه‌ای منچستریونایتد، از زمانی که کریستیانو رونالدو، هم‌تیمی‌اش شده کمتر به چشم آمده و به همین دلیل هم ممکن است که او قید ادامه حضور در اولدترافورد را بزند و به تیمی برود که خط حمله آن قلمروی اختصاصی خودش باشد. بارسلونا هم می‌تواند همان جایی باشد که او می‌خواهد. خط حمله‌ کاتالان‌ها به خاطر مصدومیت مهره‌های اصلی و خداحافظی سرخیو آگوئرو با کمبود نیرو مواجه است و در ماه ژانویه در صدد جذب مهاجم جدید خواهد بود.
با توجه به جدایی آگوئرو از بارسلونا پس از مشکل قلبی که برایش رخ داد، باشگاه کاتالان اکنون می‌تواند حقوقی که به ستاره آرژانتینی می‌داد را صرف جذب بازیکنی دیگر کند و کاوانی همان بازیکنی است که می‌تواند جای خالی آگوئرو را پر کند.
به گزارش روزنامه مارکا، کاوانی قصد دارد در ماه ژانویه با بارسلونا قراردادی ببندد که تا پایان فصل اعتبار دارد و به همین دلیل هم بعید است که او برای مدتی طولانی در بارسلونا بماند.
در طرف دیگر بعید است که باشگاه منچستریونایتد هم با انتقال کاوانی مخالف باشد چرا که با توجه به مدت زمان کمی که این بازیکن برایش توپ می‌زند، حقوق بالایی به او می‌دهد هر چند کاوانی جزو بازیکنان بسیار محبوب تیم نزد هواداران است. طبق گزارش TYC آرژانتین، کاوانی که از روز دوم نوامبر (نزدیک به 50 روز) در زمین بازی نبوده است از بوکا جونیورز هم پیشنهاد دارد اما او بارسلونا را ترجیح می‌دهد. 
 
 
بارسا ناراحت از سرکشی دمبله
قرارداد عثمان دمبله با باشگاه بارسلونا در پایان فصل به اتمام می‌رسد و علیرغم تلاش فراوان مدیران باشگاه اسپانیایی، هنوز توافقی برای تمدید آن صورت نگرفته است. پیشنهاد اغواکننده تیم‌هایی از لیگ برتر انگلیس و البته آینده نامعلوم پروژه بارسلونا باعث ایجاد تردید در ذهن دمبله شده و به نظر می‌رسد او تصمیم گرفته بعد از پنج فصل از این تیم جدا شود.
حتی ژاوی هم اخیراً شخصاً با عثمان دمبله جلسه‌ای داشته و به این بازیکن تضمین داده در صورت تمدید قرارداد با بارسلونا در آینده پیشرفت چشمگیری را تجربه می‌کند اما حضور سرمربی جدید نیز تأثیری بر تصمیم این بازیکن نداشته است.
اما هفته گذشته رفتارهای عثمان دمبله به شدت باعث عصبانیت مدیران بارسلونا و بدتر شدن رابطه طرفین شده است. این ستاره جوان در مراسم خداحافظی سرخیو آگوئرو، مهاجم باتجربه بارسلونا غیبت داشت و این اتفاق در حالی رخ داد که اغلب بازیکنان برای وداع با او راهی نوکمپ شده بودند. همچنین عثمان دمبله در مراسم رونمایی از پروژه «بارسا اسپای» نیز حضور پیدا نکرد و خود را نسبت به جریانات داخل باشگاه بی‌تفاوت نشان داد.
روزنامه موندو دیپورتیوو با انتشار گزارشی مدعی شد مدیران بارسلونا از دست عثمان دمبله عصبانی شده‌اند و تصور می‌کنند حتی در صورت تمایل به جدایی، جواب حمایت و محبت‌های باشگاه در پنج سال اخیر و بخصوص در زمان مصدومیت‌های متوالی این بازیکن، چنین رفتاری نبوده است. به هر حال رابطه عثمان دمبله با باشگاه بارسلونا بدتر از گذشته شده و با ادامه این روند بعید به نظر می‌رسد فصل بعد شاهد حضور این بازیکن در نوکمپ باشیم.
 
 
از نیمکت منچستر به ترکیب بارسا
فصل برای مارکوس رشفورد با دشواری و مصدومیت آغاز شد و این مهاجم جوان هنوز قادر به راهیابی به ترکیب ثابت یونایتد نبوده است. از سوی دیگر، قرارداد فعلی مارکوس رشفورد با یونایتد در تابستان سال 2023 تمام می‌شود و علیرغم شایعات فراوان، هنوز توافقی در مورد تمدید قرارداد صورت نگرفته است.
روزنامه موندو دیپورتیوو با انتشار گزارشی مدعی شد بارسلونا نام مارکوس رشفورد را در فهرست خرید خود قرار داده و ادامه وضعیت دشوار این مهاجم انگلیسی در یونایتد، کاتالان‌ها را امیدوار به خرید این بازیکن در تابستان پیش رو کرده است.
علاوه بر کریستیانو رونالدو، مارکوس رشفورد باید با ستاره‌هایی چون جیدون سانچو، کاوانی، مارسیال و میسون گرینوود رقابت کند و بدین ترتیب کار ستاره انگلیسی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت دشوارتر از قبل شده است. علاوه بر این، یونایتد با خرید دیالو جوان از آتالانتا با مبلغی بیش از 20میلیون یورو، حالا شاهد ترافیک بیشتری در خط حمله خود است و این شرایط ممکن است رشفورد را مجاب به جدایی از این تیم کند. البته بارسلونا سه سال پیش نیز یک بار برای جذب رشفورد وارد عمل شد که در آن مقطع توافقی بین طرفین صورت نگرفت.
به جز بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن نیز بی‌میل به توافق با مارکوس رشفورد نیست و در صورت جدی‌تر شدن شایعه جدایی این بازیکن از یونایتد، باشگاه متمول فرانسوی نیز برای خرید او اقدام خواهد کرد. از ارلینگ هالند نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی بارسلونا برای تقویت خط حمله نام برده شده اما به نظر می‌رسد جذب بازیکنی مانند مارکوس رشفورد برای این تیم راحت‌تر خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0059 sec