printlogo


کد خبر: 239199تاریخ: 1400/9/28 00:00
پرسپولیس باید به خودش سخت بگیرد

مازیار گیلکان
 
پرسپولیس اگر خیال تکرار قهرمانی‌هایش را در سر دارد یا حتی اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی دوام بیاورد، پیش از همه باید بپذیرد که امسال رقابتی نزدیک را تجربه می‌کند و رقبای سرسختی به نام سپاهان و استقلال دارد؛ رقبایی که تا امروز پیشروتر از پرسپولیس از هر جنبه‌ای برای قهرمانی جنگیده‌اند.
پرسپولیس پیش از پذیرش این نکته، نمی‌تواند به تیم بهتری تبدیل شود، چون فقط پذیرش اینکه رقبای سرسختی دارد، پرسپولیس را وادار به کار بیشتر خواهد کرد. قهرمانی‌های پیشین پرسپولیس همیشه نمی‌تواند انگیزه‌بخش باشد، بلکه گاهی رخوت‌آور است و تیم را دچار درجا زدن و توهم تکرار قهرمانی می‌کند.
پرسپولیس هنوز به رشد فنی نیاز دارد. این نیاز بسیار جدی است و سرنوشت پرسپولیس در این فصل را تعیین می‌کند. یحیی گل‌محمدی و همکارانش برای ساخت پرسپولیس این فصل هنوز کارهای زمین مانده بسیاری دارند. پرسپولیس از نظر نیروی انسانی تیمی است که می‌تواند در رقابت با حریفان اصلی خود سبقت بگیرد اما هنوز پرسپولیس بیشترین و بهترین بهره را از بهترین بازیکنانش نمی‌گیرد و این مسأله این روزهای پرسپولیس است. یحیی گل‌محمدی اینجاست که باید کاری کند.
یحیی وقتی به پرسپولیس آمد تیم خودش را ساخت و به تیمش شخصیت فنی مستقل از مربیان پیشین پرسپولیس -برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون- داد. 
این کار را امسال باید انگار درباره تیم خودش بکند. پرسپولیس به شخصیت تازه‌ای برای فصل جاری نیاز دارد، تیمی که بتواند در رقابت نزدیک با حریفانش در کورس قهرمانی باقی بماند.
پرسپولیس این سختکوشی و باور موقعیت جدید را نیاز دارد تا بتواند همچنان یک مدعی درجه اول باشد. فاصله امتیازات در بالای جدول نزدیک است اما استقلال و سپاهان با امتیازاتی که از پرونده بازیکن غیرمجاز اهل گابن در گل‌گهر گرفتند، حالا موقعیت بهتری دارند. پرسپولیس باید برای رسیدن به صدر، به خود بیش از سپاهان و استقلال سخت بگیرد و این کار بیش از هر سر و صدایی، در حوزه فنی است.
در بازی با پیکان بخشی از مشکلات فنی پرسپولیس اصلاح شده بود اما یحیی گل‌محمدی بهتر می‌داند که تیمش هنوز در مرحله خودسازی است و باید برای رسیدن به اوج گام‌های مهم و بلندی بردارد.
 

Page Generated in 0.0045 sec