printlogo


کد خبر: 239196تاریخ: 1400/9/28 00:00
یک 3 امتیاز حیاتی
فرار از فشار

میعاد نیک
 
پس از ثبت 2 تساوی طی هفته‌های اخیر و از دست رفتن 4 امتیاز از 6 امتیاز ممکن توسط تیم فوتبال پرسپولیس، سرخ‌ها به این روند رخوت‌بار خاتمه دادند تا این بار نوبت به قربانی شدن تیم فوتبال پیکان در دومین هفته متوالی توسط یک تیم تهرانی باشد. خودروسازان که در هفته نهم لیگ برتر مقابل تیم فوتبال استقلال متحمل شکست سختی شده بودند، در دومین بازی متوالی خانگی مقابل دیگر غول تهرانی فوتبال ایران هم کاری از پیش نبردند تا 6 گل تنها طی 2 بازی از سرخابی‌ها دریافت کرده باشند. پرسپولیس پس از توقف مقابل تیم‌های فوتبال استقلال و هوادار، بیش از هر کسی به یک ایستگاه امن احتیاج داشت تا ضمن کسب 3 امتیاز برای جدا نشدن از کورس قهرمانی، فشارهای ناشی از توقف را هم از بین ببرد.
با این حال اما باز هم عملکرد سرخ‌پوشان در استادیوم شهرک اکباتان خالی از اشتباه و به مانند سال‌های گذشته، کوبنده و باصلابت نبود. یحیی گل‌محمدی با گذشت 10 هفته از جریان رقابت‌های لیگ برتر گویا هنوز به سیستم مورد اعتماد خود نرسیده و ممکن است در هر دقیقه‌ای از بازی یک تاکتیک جدید را در معرض آزمون و خطا قرار دهد. تغییر اسکوادلیست سرخ‌پوشان طی 2 فصل اخیر و جذب بازیکنانی که هرگز در حد جانشینی ستاره‌های جدا شده از اردوی این تیم نیستند، باعث شده تا پرسپولیس در برابر تیم‌های هجومی و باتاکتیک عملا حرفی برای گفتن نداشته باشد.
این پیروزی اگر چه بسیاری از فشارهای روانی را از اتمسفر حوالی باشگاه پرسپولیس تخلیه کرد اما هنوز آژیر هشدار قطع نشده. 3 بازی مهم آتی تیم فوتبال پرسپولیس در برابر سپاهان، ذوب‌آهن و تراکتور به سنگ محکی جدی بدل خواهد شد تا این باشگاه عیار ترکیب جدید را در 13 هفته بسنجد. پرسپولیس با کسب حداقل 7 امتیاز از این 3 بازی، می‌تواند مدعی شود که در حد قهرمانی‌ است و چیزی از گذشته کم ندارد؛ وگرنه باید جام را از همین حالا خارج از رنگ سرخ متصور شد.
 

Page Generated in 0.0059 sec