printlogo


کد خبر: 239171تاریخ: 1400/9/28 00:00
دوباره فرهاد، دوباره جام حذفی
فرصتی برای فراموشی خاطرات تلخ فینال‌ها

حمیدرضا عرب 
 
شاید برای فرهاد مجیدی«جام حذفی» تلخ‌ترین واژه در دو فصل اخیر باشد؛ جامی که هرگز برای سرمربی استقلال خاطرات خوشی را رقم نزد و دو فصل پی در پی ناکامی را برای او رقم زد. گرچه فرهاد توانست در دو فصلی که هدایت استقلال را در این جام بر عهده داشت، طعم شیرین پیروزی مقابل رقیب سنتی را در ضربات پنالتی بچشد اما شکست‌های پی در پی مقابل تراکتور و فولاد در فینال این جام پررمز و راز سبب شد تمام اندوخته‌هایش از مقابل دیدگان پاک شود. مجیدی به جهت حفظ اعتبار مربیگری خود هرگز دوست ندارد سومین ناکامی زنجیروار در جام حذفی را تجربه کند و به همین دلیل آشکارا به دنبال پایان دادن به آن خاطرات نامیمون خواهد بود. گرچه سرمربی استقلال اکنون وضعیت مطلوبی در لیگ برتر هم دارد و مدعی جدی قهرمانی هم محسوب می‌شود اما جام حذفی نیز برای او فاقد اهمیت نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود سرمربی استقلال دو جبهه را جدی بگیرد. شاید اگر مجیدی دو ناکامی پی در پی در فینال جام حذفی را در کارنامه خود نمی‌دید با حساسیت کمتری گام به این رقابت می‌گذاشت اما باخت در دو فینال باعث می‌شود تا سرمربی استقلال این جام را هم جدی بگیرد و با انگیزه‌های متفاوت قدم در این عرصه بگذارد.
استقلال اما در اولین قدم جام حذفی هرگز بازی سختی پیش رو نخواهد داشت و این بازی به نوعی تقابل دارا و ندار است. یک جدال کاملاً نابرابر که تیمی آماتور را مقابل حرفه‌ای‌های استقلال قرار می‌دهد. باید از آن اتفاقات نادر دنیای فوتبال رخ دهد که استقلال در بازی با نود ارومیه با شکست مواجه شود. روی کاغذ حتی می‌توان گفت استقلال صد درصد پیروز خواهد بود و از همین حالا مجیدی و شاگردانش باید در اندیشه بازی‌های آتی در لیگ برتر و جام حذفی باشند.
جمعه‌ای که از راه می‌رسد استقلال در مشهد مقابل تیم زخم خورده پدیده قرار خواهد گرفت و بازی با نود ارومیه می‌تواند یک فرصت برای آماده‌سازی هر چه بیشتر برای آن دیدار باشد. بازی با پدیده به دلایل وضعیت نابسامان پدیده در قعر جدول ممکن است برای مجیدی بسیار چالش آفرین هم باشد و نباید استقلال را از پیش برنده آن بازی دانست. به همین دلیل بازی با نود ارومیه سبب می‌شود استقلال با آمادگی نفری بیشتری به آن بازی برود و بازی نکرده‌ها را هم در این میدان مورد آزمون قرار دهد تا برای لیگ در آمادگی بیشتری قرار بگیرند.
به احتمال زیاد مجیدی در تقابل با نود ارومیه برخی بازیکنانش را که کمتر به میدان رفته‌اند به بازی خواهد گرفت و حتی این تغییرات ممکن است از چارچوب دروازه آغاز شده و به خط حمله هم برسد. حضور علی رضایی که در لیگ برتر هم برای استقلال به میدان رفت می‌تواند تصمیمی محتمل باشد. در خط دفاع نیز بعید نیست مجیدی حتی با آرایش جدید تیمش را به میدان بفرستد. مثلاً بازی با چهار دفاع که کمتر مورد استفاده قرار گرفت. این یک احتمال است اما از سویی باید به پایداری مدافعان نیز توجه داشت و بخصوص مشارکت آنها در گلزنی که شاید سرمربی استقلال را به سمت حفظ آرایش همیشگی ببرد. در خط میانی نیز بازی نکرده‌هایی همچون بابک مرادی و سعید مهری شانس بازی دارند. روزبه چشمی نیز یکی از همین بازیکنان است. در خط حمله هم این تحولات دور از ذهن نیست اما شاید مجیدی اعتقاد داشته باشد که ژستد برای باز شدن پایش به گلزنی باید در ترکیب باشد اما در عین حال می‌شود حضور قاسمی‌نژاد و حتی رمضانی را در ترکیب محتمل دانست.
هرچه هست بازی نخست برای مجیدی چالشی به همراه نخواهد داشت اما جام حذفی هرچه به فینال نزدیک می‌شود، سخت‌تر خواهد شد که مجیدی طعم این دشواری را چشیده است و این بار با هدف زدودن خاطرات تلخ سال‌های قبل قدم به این عرصه گذاشته است.

Page Generated in 0.0066 sec