printlogo


کد خبر: 239168تاریخ: 1400/9/28 00:00
گزارش و خبر

در پی نایب قهرمانی تیم ایران در مسابقات جهانی
تبریک سجادی به وزنه‌برداران
وزیر ورزش و جوانان، افتخارآفرینی وزنه‌برداران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب عنوان نایب قهرمانی را توسط ملی‌پوشان تبریک گفت.در پیام دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان آمده است:کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در ازبکستان بار دیگر اقتدار و صلابت ورزش ایران را به رخ جهانیان کشید و موجبات خوشحالی و عزت مردم ایران را فراهم کرد.این موفقیت کسب شده را به ملی‌پوشان کشورمان، مربیان و دست اندرکاران تیم ملی، مسئولین فدراسیون وزنه برداری و ملت بزرگ ایران تبریک می گویم و از خداوند متعال دوام توفیق و سربلندی ورزشکاران و قهرمانان ملی را در همه میادین ورزشی خواستارم.
 
 
 
تجربه‌اندوزی بوکس ایران در ارمنستان
مبارزه در مسیر صحیح
تیم ملی بوکس ایران دومین مسابقه را هم در تورنمنت پنج جانبه ارمنستان،‌ واگذار کرد. تیم ملی بوکس با استفاده از نفرات جوان و آینده‌دار و در غیاب ستاره این روزهای بوکس ایران یعنی دانیال شه‌بخش راهی ارمنستان شده که در این تورنمنت 5 جانبه فعلاً دو شکست را پذیرفته است. البته این تورنمنت به طور غیر رسمی هم برگزار می‌شود. دومین مسابقه این تیم با گرجستان بود که در 5 وزن برگزار شد و در پایان هم تیم ایران 3 بر 2 شکست خورد. پنج وزن دیگر تیم ملی ایران (سجاد عبادی‌پور، مهدی سرباز، میثم قشلاقی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور) برای این مسابقه حریفی نداشته‌اند. تیم ملی ایران که به منظور آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو عازم این مسابقات شده است، در مسابقه اول خود نیز با حساب ۵ - ۴ برابر تیم میزبان (ارمنستان) شکست خورد. شاگردان استکی در مسابقه سوم خود به مصاف اوکراین می‌روند. این تورنمنت پنج‌جانبه با حضور تیم‌های روسیه، اوکراین، گرجستان، ارمنستان و ایران به میزبانی ارمنستان در شهر ایروان پیگیری می‌شود. حضور تیم ایران در این تورنمنت برای تیم ملی بوکس بسیار مهم است. حتی اگر در نهایت تمامی مسابقات را هم بازنده بیرون بیاید اما تجربه‌ای گرانبها برای این تیم به دست می‌آید که در آینده حتماً به این تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی و همچنین مسابقات قهرمانی جهان کمک می‌کند. ظاهراً مدتی است که بوکس ایران در مسیر صحیحی گام بر می‌دارد. بعد از اردوی مشترکی که در ازبکستان برگزار شد و در نهایت هم منجر به مدال برنز دانیال در قهرمانی جهان شد، حالا این تورنمنت 5 جانبه هم می‌تواند چنین کمکی را به تیم ملی بوکس کند و حتماً گذر زمان این موضوع را بیشتر نشان می‌دهد.
 
 
 
هشدار دوباره فدراسیون کشتی
حذف غایبان قهرمانی کشور از چرخه‌ انتخابی
سخنگوی فدراسیون کشتی یکبار دیگر اعلام کرد؛ غیبت در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور، به‌عنوان مرحله اول چرخه‌ انتخابی تیم ملی، به منزله حذف از چرخه‌ انتخابی است. محمد ابراهیم‌امامی با اشاره به برگزاری انتخابی مرحله اول تیم ملی کشتی آزاد گفت: «کادر فنی تیم کشتی آزاد، رقابت‌های قهرمانی کشور را به‌عنوان مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی برای نفرات واجد شرایط اعلام کرده و به جز کسانی که از این مسابقات معاف هستند، هر کشتی‌گیری که قصد پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارد، ‌باید در این مسابقات حضور یابد و بر اساس تبصره ۳ بند یک چرخه انتخابی تیم ملی، نفراتی که از این رقابت‌ها معاف نیستند، در صورت غیبت از چرخه انتخابی کنار گذاشته می‌شوند.» امامی ادامه داد: «طبق چرخه اعلامی از سوی کادر فنی، به جز نفرات اول تا سوم رقابت‌های قهرمانی کشور که نفر اول آن مجوز حضور مستقیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا و نفرات بعدی نیز مجوز حضور مستقیم در جام تختی را خواهند داشت، سایر نفراتی که در رقابت‌های قهرمانی کشور موفق به کسب مدال نشده‌اند، مجوز حضور در رقابت‌های انتخابی جام تختی (اسفندماه) را دارند و اگر در این مسابقات حضور نیابند، از چرخه انتخابی خارج می‌شوند.» امامی همچنین گفت: «متن چرخه انتخابی تیم ملی در بخش آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سایت فدراسیون کشتی قرار داده شده و درخواستم از تمامی کشتی‌گیران، مربیان و کارشناسان این است که به منظور آگاهی کامل از نحوه انتخاب کشتی‌گیران، این چرخه را به صورت دقیق مطالعه نمایند.»
 

 


Page Generated in 0.0050 sec