printlogo


کد خبر: 239167تاریخ: 1400/9/28 00:00
حاشیه‌های عجیب حکم جهانی اورسجی
سرپرستی واقعی یا جعلی؟

پس از گذشت شش ماه از اعلام خبر سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی کبدی، حرف و حدیث‌های زیادی درباره این ماجرا مطرح شده است.
 خرداد سال جاری بود که خبر انتخاب عباس اورسجی به‌عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی منتشر شد. خبری که این روزها برخی از اهالی کبدی اعتقاد دارند واقعیت نداشته و اورسجی هرگز به‌عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی انتخاب نشده است.
اورسجی در واکنش به این ماجرا به میزان گفت: «بعد از فوت رئیس فدراسیون جهانی کبدی، جلسه‌ای به صورت وبینار و با حضور ۷ نایب رئیس این فدراسیون که یکی از آنها من بودم برگزار شد و هر ۶ نایب رئیس دیگر فدراسیون جهانی، من را تا زمان انتخابات این فدراسیون به‌عنوان سرپرست فدراسیون جهانی انتخاب کردند.»
او همچنین در مورد اینکه دلیل انتشار این شایعات چیست، اینطور توضیح داد: «با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون کبدی نزدیک است برخی تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن و حتی تخریب به اهداف خود برسند. همین افراد با دبیرکل آسیا تماس گرفتند و عنوان کردند مشخص نیست اورسجی بتواند دوباره رئیس فدراسیون کبدی ایران شود و به همین خاطر انتخابات فدراسیون جهانی به تعویق افتاد.»
از طرفی کسانی که مدعی هستند سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی واقعیت ندارد، اعتقاد دارند در سربرگ صورتجلسه‌ای که اورسجی آن را سند تأیید سرپرستی‌اش در فدراسیون جهانی تلقی می‌کند نام فدراسیون کبدی آسیا آمده و این سربرگ متعلق به فدراسیون جهانی کبدی نیست. موردی که در سند ارائه شده توسط اورسجی دیده می‌شود.
سعید مقدم، عضو هیأت رئیسه فدراسیون کبدی و کاندیدای ریاست این فدراسیون در خصوص اینکه آیا از سرپرستی اورسجی در فدراسیون جهانی اطلاعاتی دارد یا خیر، گفت: «اورسجی فرد باهوشی است. او پس از درگذشت رئیس فدراسیون جهانی با کمک گرفتن از محمد سرور پاکستانی صورتجلسه‌ای را تنظیم کرد مبنی بر اینکه سرپرست فدراسیون جهانی است. دلیل این موضوع هم این بود که با استناد به این صورتجلسه، بتواند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را مجاب کند تا برای چهار سال دیگر رئیس فدراسیون کبدی ایران باقی بماند. »
او همچنین گفت: «به نظر من صورتجلسه‌ای که منتشر شده فتوشاپ است و واقعیت ندارد. با مسئول کمیته فنی فدراسیون کبدی آسیا و همینطور با پسر «گلوت» صحبت کردیم تا مشخص شود سرپرستی اورسجی واقعیت دارد یا خیر که آنها عنوان کردند از اورسجی شکایت خواهند کرد؛ چون سرپرستی وی واقعیت ندارد. ادعای سرپرستی فدراسیون جهانی بازی با افکار عمومی است. اگر واقعاً این سمت به اورسجی داده شده وی ابلاغ رسمی که از دبیرکل فدراسیون جهانی دریافت کرده را نشان دهد.»
خبر سرپرستی اورسجی در فدراسیون کبدی در سایت رسمی وزارت ورزش و جوانان هم منتشر شد. خبری که منبع آن سایت فدراسیون جهانی کبدی عنوان شده اما هیچ نشانی از این خبر در سایت فدراسیون جهانی دیده نمی‌شود.
 مجید بهرامی، دیگر عضو هیأت رئیسه فدراسیون کبدی هم در این باره گفت: «طی مذاکره‌ای که با محمد سرور، دبیرکل فدراسیون کبدی آسیا داشتم، برای معرفی سرپرست فدراسیون جهانی کبدی ابتدا طی جلسه ۱۹ نفره، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جهانی باید ذیل صورتجلسه را امضا کنند. سپس دبیرکل فدراسیون جهانی ابلاغ فرد منتخب را صادر کند. وی صورتجلسه‌ای ارائه کرده که سربرگ آن متعلق به فدراسیون کبدی آسیا است و با اتکا به آن مدعی سرپرستی فدراسیون جهانی شده است. از اوایل امسال که وی مدعی این سمت شده تاکنون هیچ نامه‌ای را با عنوان سرپرست فدراسیون جهانی کبدی امضا نکرده و همه را فریب داده است.»
حالا در این میان بهتر است وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، در صورتی که مستنداتی در این باره در اختیار دارند منتشر کنند و یا خود اورسجی باید بتواند ادعای بزرگ خود را اثبات کند. ادعایی که در زمان مطرح شدن، آنقدرها مورد توجه قرار نگرفت اما حالا با صحبت منتقدان دوباره سر مطرح شده است.
 

Page Generated in 0.0047 sec