printlogo


کد خبر: 239164تاریخ: 1400/9/28 00:00
خبر

تمجید فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری از رکوردشکنی‌ها
یوسفی هم دیده شد
سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پس از پایان مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ که به میزبانی شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد، به جدال مدعیان فوق سنگین واکنش نشان داد. فدراسیون جهانی از مصاف مدعیان دسته ۱۰۹+ کیلوگرم پیکارهای جهانی به‌عنوان روزی یاد کرد که رکوردهای زیادی جابه‌جا شد و یک جوان ایرانی نیز سهم بسزایی در این رکوردشکنی‌ها داشت. در این گزارش که روی سایت فدراسیون جهانی قرار گرفت، به شکسته شدن رکورد جوانان اشاره شده: «علیرضا یوسفی که مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان را در کارنامه دارد با مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرم توانست یک کیلوگرم رکورد حرکت دو ضرب جوانان جهان را جابه‌جا کند. رکورد پیشین این دسته در رده جوانان با ۲۳۷ کیلوگرم در اختیار علی داودی دیگر قهرمان سنگین وزن ایران بود.» در ادامه این گزارش سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بعد از پایان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان آمده: «در رقابت‌های گروه A و B دسته فوق سنگین رکوردهای جهانی سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شکسته شد. یکی از این رکوردها توسط علیرضا یوسفی به ثبت رسید. تلاش دوم یوسفی با رکوردشکنی وی همراه بود تا نابغه ایرانی بعد از انزو کوورگه از هلند، دومین فردی باشد که در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم رکوردشکنی می‌کند. انزو در گروه B این رقابت‌ها رکورد نوجوانان جهان را جابه‌جا کرده بود اما یوسفی این رکورد را هم جابه‌جا کرد. هر چند که اوج کار متعلق به تالاخادزه بود. همیشه از تالاخادزه انتظار یک نمایش عالی وجود دارد. او در یک ضرب ۲۲۵ کیلوگرم و در دو ضرب نیز وزنه ۲۶۷ کیلوگرم را مهار کرد تا با ۴۹۲ کیلوگرم رکورد جهان را از آن خود کند.»
 
 
 
از سرگیری لیگ والیبال پس از 17 روز
سپاهان در آستانه قهرمانی نیم‌فصل
لیگ برتر پس از 17 روز تعطیلی یک بار دیگر از سر گرفته خواهد شد و تیم‌ها پس از استراحت اجباری، دوباره به مصاف هم خواهند رفت. تعطیلی که البته معترض‌های زیادی داشت و تعداد قابل توجهی از مربیان، به ایجاد شدن چنین وقفه طولانی در بین رقابت‌ها آن هم به خاطر حضور یک تیم در رقابت‌های بین‌المللی معترض بودند. در این میان البته بودند مربیانی که این زمان را فرصت مناسبی برای بازسازی تیم و رفع نقایص دانستند و از آن استقبال کردند.  هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال مردان یکشنبه، ۲۸ آذر با هفت دیدار در شهرهای اصفهان، ارومیه (دو دیدار)، مریوان، رفسنجان، گرگان و تهران پیگیری می‌شود. این رقابت‌ها پس از تعطیلی ۱۷ روزه به دلیل حضور تیم فولاد سیرجان در قهرمانی باشگاه‌های جهان، در حالی دوباره آغاز می‌شود که تیم صدرنشین سپاهان اصفهان میزبان فولاد سیرجان ایرانیان است. شاگردان رحمان محمدی‌راد در سپاهان برای قهرمانی در نیم فصل مسابقات تنها به یک امتیاز نیاز دارند و به دنبال کسب دوازدهمین برد متوالی خود هستند تا یک هفته زودتر قهرمانی نیم فصل را جشن بگیرند. سپاهانی‌ها در 11 بازی گذشته خود هیچ باختی را تجربه نکرده‌اند و تنها تیم بدون باخت لیگ برتر به حساب می‌آیند. فولاد سیرجان که مدافع عنوان قهرمانی است هم با پنج برد و ۱۳ امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار دارد.شهرداری ارومیه هم که با ۹ برد و ۲۶ امتیاز در جایگاه دوم جدول ایستاده میزبان شاگردان بهروز عطایی در لبنیات هراز آمل است. 14 تیم حاضر در لیگ برتر والیبال در حالی بعد از این وقفه نسبتاً طولانی رقابت‌های خود را از سر می‌گیرند که باید دید این تعطیلات چه تغییری در شرایط آنها و کیفیت مسابقات خواهد داشت.
 
برنامه کامل هفته دوازدهم:
 سپاهان اصفهان – فولاد سیرجان ایرانیان
شهرداری ارومیه – لبنیات هراز آمل
راه‌یاب ملل مریوان – شهرداری ورامین
مس رفسنجان – شهداب یزد
پاس گرگان – شهرداری گنبد
پیکان – هورسان رامسر
آذرباتری ارومیه – سایپا
 
 
 
با خروج شهرها از وضعیت قرمز و نارنجی
ورزش بالاخره آزاد شد
بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی شهرهای کشور، با توجه به اینکه هیچ شهر قرمز و نارنجی تا پایان هفته جاری در کشور وجود ندارد، امکان فعالیت تمامی رشته‌های ورزشی در نقاط مختلف کشور فراهم شده است.  بر اساس جدیدترین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان هفته جاری، هیچ شهر قرمز و نارنجی در کشور وجود ندارد و تنها ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین با خروج پایتخت از وضعیت زرد کرونا و قرار گرفتن در وضعیت آبی از ۱۳ آذر ۱۴۰۰، گستره فعالیت باشگاه‌های ورزشی در این شهر تغییر نکرد و تا زمان آبی بودن آن همانند دوره‌ای که در وضعیت زرد قرار داشت، امکان فعالیت مشاغل ورزشی گروه یک، دو و سه در تهران مجاز خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0056 sec