printlogo


کد خبر: 239161تاریخ: 1400/9/28 00:00
مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی
سپاهان و فولاد علیه حریفان ناشناس
کلانتری:« لیگ برتر در سال اول خیلی مهم‌تر از جام حذفی است. چون بازیکنان ما از نظر فنی نزدیک هستند، دغدغه‌ای از بابت بازی دادن به بازیکنان ذخیره‌مان نداریم. ما با آلومینیوم بازی سختی در لیگ برتر داشتیم. مقابل این تیم تا دقیقه ۸۰ دروازه‌مان را بسته نگه داشتیم. من از عملکرد بازیکنانم در این بازی راضی بودم. ان‌شاءالله در بازی با جام حذفی، مشکلات بازی قبلی مقابل آلومینیوم را نداشته باشیم.»

 
گزارش
جعفر برزگر   
 
مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی باشگاه‌های کشور در حالی از امروز با حضور تیم‌های لیگ برتری آغاز می‌شود که نام سه تیم لیگ دویی بسیار جلب توجه می‌کند. البته 3 بازی هم فردا برگزار می شود. رقابت‌های حذفی همیشه کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به سهمیه آسیایی بوده و به همین دلیل اکثر تیم‌های لیگ برتری و بخصوص مدعیان آن حساب ویژ‌ه‌ای روی آن باز می‌کنند. جام حذفی همیشه جام شگفتی‌ها بوده و بعضاً دیدیم که حتی تیمی از لیگ یک به فینال این مسابقات راه پیدا کرده است. اما حالا که تیم‌های لیگ برتری در این مرحله حضور دارند جذابیت بازی‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد.
 
حذف قطعی دو تیم لیگ برتری
با توجه به قرعه مسابقات که مرحله به مرحله انجام می‌شود دو تیم لیگ برتری به طور حتم در دور بعدی این جام حضور نخواهند داشت. آلومینیوم اراک که در هفته نهم لیگ برتر با گل دقیقه 80 محمود قاید رحمتی فجر سپاسی را شکست داد امروز باز هم میزبان این باز تکراری خواهد بود. مسابقه‌ای که اگر به ضربات پنالتی کشیده شود کار را برای شاگردان رسول خطیبی سخت می‌کند چون ایمان صادقی دروازه‌بان فجر پنالتی‌گیر خوبی است. به نظر می‌رسد فجری‌ها حساب ویژه‌ای روی جام حذفی باز نکرده‌اند، چرا که براساس ادعای اصغر کلانتری سرمربی این تیم آنها تصمیم دارند با تیم دوم‌شان به زمین بروند: «برنامه‌ریزی ما این است که ان‌شاءالله بتوانیم باتوجه به شرایطمان، بازی خوبی مقابل آلومینیوم داشته باشیم. می‌خواهیم از بازیکنانی که کمتر شانس بازی در لیگ برتر داشتند، استفاده کنیم. امیدوارم بازی خوب و تماشاگرپسندی شود. واقعیت این است که ۳۰ بازیکنی که داریم، شرایطی نزدیک به هم دارند. یک اتفاقی می‌افتد که از نظر فنی یکسری بازیکن بازی‌های پشت سر هم انجام می‌دهند و خسته می‌شوند. ما قبلاً اراک بودیم، به شیراز برگشتیم و بعد از دو روز دوباره به اراک آمدیم. دو روز بعد از اینکه به شیراز برگردیم هم باید به مسجد سلیمان برویم و این اتفاق خیلی سخت است. لیگ برتر در سال اول خیلی مهم‌تر از جام حذفی است. چون بازیکنان ما از نظر فنی نزدیک هستند، دغدغه‌ای از بابت بازی دادن به بازیکنان ذخیره‌مان نداریم. ما با آلومینیوم بازی سختی در لیگ برتر داشتیم. مقابل این تیم تا دقیقه ۸۰ دروازه‌مان را بسته نگه داشتیم. من از عملکرد بازیکنانم در این بازی راضی بودم. ان‌شاءالله در بازی با جام حذفی، مشکلات بازی قبلی مقابل آلومینیوم را نداشته باشیم.»
یک بازی دیگر این مرحله که فردا برگزار خواهد شد را دو تیم تراکتور و مس رفسنجان انجام می‌دهند که این دو تیم در هفته نهم به زمین رفتند و مسی‌ها بازی را با نتیجه 3-2 به نفع خود پایان دادند.
 
لیگ دویی‌ها برای شگفتی می‌آیند
در این مرحله سه تیم از لیگ دسته دوم حضور دارند که بدون تردید به همان اندازه که کارشان برای مصاف با تیم‌های لیگ برتری سخت است انگیزه بسیار زیادی هم دارند. سپاهان در اصفهان از تیم اورکی اسلامشهر پذیرایی می‌کند. این تیم در آخرین دیدار فصل گذشته‌اش با اقتدار مقابل حریف حاضر شد و میهمان خود تیم بعثت کرمانشاه را با یک گل شکست داد و با کسب ۳۴ امتیاز به صدرنشینی جدول و مقام قهرمانی رسید. این تیم در حال حاضر با 9 امتیاز از پنج بازی در مکان هفتم گروه A قرار دارد که در صورت پیروزی در بازی معوقه‌اش به صدر می‌رود. سپاهان فصل گذشته با محرم نویدکیا در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب فولاد خوزستان شد و نتوانست به هدفی که داشت، دست پیدا کند. آنها در این فصل اما با شرایط بهتری وارد مسابقات شده‌اند و به نظر می‌رسد یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب قهرمانی در لیگ و جام حذفی باشند که حالا در مرحله اول نیز با حریفی نسبتاً ساده مواجه شده‌اند که می‌تواند فرصتی برای سرمربی تیم و میدان دادن به جوانان نیز باشد. 
نویدکیا خیلی خوب می‌داند که هوادارانش از او حداقل یک جام می‌خواهند: «باید این دید وجود داشته باشد تا بتوانیم یک تیم حرفه‌ای شویم. اینکه تیم ما همیشه بخواهد قهرمان باشد به تیم ما فشار می‌آورد، ما باید با این دید بازی کنیم که بتوانیم هر سال در جام باشگاه‌ها باشیم تا به قهرمانی برسیم، مثلا در انگلستان تیم لیورپول مگر هر سال قهرمان می‌شود؟ ولی این دیدگاه را دارد که هر سال در جام باشگاه‌ها شرکت کند، بتواند درآمد بهتری داشته باشد، سرمایه‌گذاری بهتری کند به همان نسبت قهرمانی هم بیاورد، من نیز همین دیدگاه را دارم و این را هم گفتم که اگر روزی دیدگاه من به درد سپاهان نخورد راحت‌تر در مورد من تصمیم بگیرند.» شهرداری نوشهر هم که با هشت امتیاز در مکان ششم جدول و در فاصله چهارامتیازی صدرنشین قرار دارد به زمین فولاد خوزستان می‌رود. برای جواد نکونام این بازی می‌تواند یک مسابقه خیلی خوب در راستای آماده‌سازی تیمش باشد. او درصدد تکرار قهرمانی جام حذفی فصل گذشته‌اش است. خلیج فارس ماهشهر تیم رده یازدهمی گروه B هم فردا از تیم هوادار پذیرایی می‌کند.
 
برخورد لیگ یکی‌ها
دو بازی امروز مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی مصاف تیم‌های لیگ یکی است. ماشین‌سازی در تبریز میزبان مس کرمان خواهد بود. بازی این دو تیم از هفته چهارم با تساوی 1-1 در کرمان به پایان رسید. ماشین‌سازی شرایط خوبی در جدول ندارد و این بازی می‌تواند یک مسابقه تدارکاتی خوب برای‌شان باشد. تیم خیبر خرم‌آباد که با پیروزی خارج از خانه مقابل شهرداری همدان به این مرحله رسیده باید با پدیده مسابقات لیگ یک یعنی مس
 شهر بابک مصاف دهد. با این شرایط حضور دو تیم لیگ یکی در مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی خواهد بود.
 

Page Generated in 0.0052 sec