printlogo


کد خبر: 239157تاریخ: 1400/9/28 00:00
سوژه و خبر

جای خالی ایران میان برترین‌های آسیا
سون بهترین بازیکن، رنار بهترین مربی ملی
فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال ستاره کره‌ای تیم تاتنهام را به‌عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا در سال 2021 انتخاب کرد. بر این اساس و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2021 فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال طبق روال سال‌های قبل به انتخاب و معرفی بهترین‌های این سال در قاره‌های مختلف پرداخته است. بر اساس انتخاب فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای باشگاه تاتنهام انگلیس به‌عنوان بازیکن سال فوتبال آسیا در سال 2021 انتخاب شد. این اتفاق در حالی رخ داد که سون رقبایی چون مهدی طارمی از ایران (پورتو پرتغال) را هم داشت.
علاوه بر بهترین بازیکن، فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال در شش بخش دیگر هم بهترین‌های آسیا را انتخاب کرد که سهم فوتبال ایران از این انتخاب‌ها صفر بود. بهترین سرمربی ملی: هروه رنار (عربستان)، بهترین سرمربی باشگاهی: لئوناردو یاردیم (الهلال عربستان)، بهترین دروازه‌بان: متئو رایان (استرالیا)، بهترین داور: فلیکس بریث (استرالیا)، بهترین بازیکن جوان: تاکفوسا کوبو (ژاپن)، بهترین بازیساز: تاکفوسا کوبو (ژاپن) نکته قابل توجه در بین این انتخاب‌ها، رسیدن دو عنوان برتر به پدیده این روزهای فوتبال ژاپن است. تاکفوسا کوبوی 20ساله که در این سال‌ها خوش درخشیده و راهی لالیگا شده، یکی از بهترین‌های تیم ملی کشورش در المپیک 2021 بود و توانست دو عنوان بهترین بازیکن جوان و بهترین بازیساز سال آسیا را مال خود کند. هر دو عنوان مربی برتر در بخش‌های باشگاهی و ملی هم به عربستانی‌ها رسید و سرمربیان خارجی تیم ملی این کشور و باشگاه الهلال عناوین یادشده را از آن خود کردند.
 
 
ناظم‌الشریعه بازیکنان تیم ملی را گلچین کرد
14 بازیکن به ایتالیا می‌روند
تمرین پایانی تیم ملی فوتسال ایران پیش از سفر به ایتالیا، عصر شنبه در کمپ تیم‌های ملی به پایان رسید. با تصمیم سیدمحمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی و با تأیید وی، باقر محمدی، سپهر محمدی، حسین طیبی، علی‌اصغر حسن‌زاده، سالار آقاپور، سهیل جامدی، حمزه کدخدایی، علیرضا رفیعی‌پور، محمد شجری، محمدحسین درخشانی، مسعود یوسف، مهدی کریمی، مسلم اولادقباد و سعید احمد عباسی، مسافران ایران در سفر به ایتالیا خواهند بود. شاگردان ناظم‌الشریعه روزهای 29 و 30 آذر و در دو دیداری دوستانه مقابل تیم ملی ایتالیا صف‌آرایی خواهند کرد.
 
 
لیست ایراندوست به 33 نفر رسید
دعوت از هافبک شارلروا به تیم ملی
از عصر شنبه اردوی جدید تیم ملی فوتبال زنان ایران در راه آماده‌سازی برای شرکت در جام ملت‌های آسیا 2022 هند در مرکز ملی فوتبال آغاز شد و مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی نیز از 31 بازیکن برای حضور در اردو دعوت کرده بود اما ایراندوست تصمیم گرفت بر جمع نفرات حاضر بر اردو بیفزاید و نام یاسمن فرمانی هافبک تیم شارلروای بلژیک و همچنین مریم نامی سنگربان پالایش گاز ایلام را هم به فهرست خود اضافه کرد تا اردوی جدید تیم ملی فوتبال زنان با حضور 33 بازیکن دنبال شود. البته هنوز تکلیف برخی بازیکنان برای حضور در اردوی ملی مشخص نیست، چراکه در اردوهای پیشین هم چند بازیکن دعوت ایراندوست را رد کرده و در اردوی ملی حاضر نشده بودند. گفتنی است، اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال زنان تا روز چهارشنبه 8 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
 
 
ادامه اردوی ساحلی تا 2 دی
دو بازی دیگر با بلاروس
بعد از گذراندن یک اردوی آماده‌سازی، حالا ساحلی‌بازان فوتبال ایران اردوی تدارکاتی دیگری را برای آمادگی بیشتر و البته انجام سه دیدار دوستانه به میزبانی بوشهر آغاز کرده‌اند. این اردو که از 23 آذر آغاز شده تا 2 دی ادامه خواهد داشت و قرار است در این فاصله سه مسابقه تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ساحلی بلاروس برگزار شود. هاشم‌پور 26 بازیکن را به اردوی ملی فراخوانده و قصد دارد در این سه مسابقه آمادگی آنها را محک بزند. نخستین مصاف دوستانه ایران و بلاروس دیشب در مجموعه ساحلی دهکده گردشگری بوشهر به انجام رسید و دو مسابقه دیگر 29 و 30 آذر برگزار خواهد شد.

 


Page Generated in 0.0061 sec