printlogo


کد خبر: 239154تاریخ: 1400/9/28 00:00
خبر

 نصیرزاده: بازیکن گابنی از نظر فیفا غیرمجاز نیست
هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال ایران درباره 3 بر صفر بازنده اعلام شدن گل‌گهر در سه بازی به‌دلیل استفاده از بازیکن گابنی گفت: «بحث صلاحیت با کیفیت دو مقوله جدا هستند. بازیکن وقتی آی‌تی‌سی از باشگاه مبدأ گرفته و ثبت شده است یعنی غیرمجاز نیست و وقتی پایش را از فرودگاه ایران بیرون بگذارد می‌تواند بدون هیچ مشکلی بازی کند پس هیچ موردی دال بر غیرمجاز بودن بازیکن وجود ندارد، فقط او شرایط مطابق دستورالعمل‌ها را ندارد. این بازیکن غیرمجاز نیست و بر اساس قوانین فیفا همه پروسه جذبش به‌درستی طی شده و هرجایی خارج از ایران می‌تواند بازی کند. ما ‌بندی را نوشتیم برای اینکه کیفیت جذب بازیکن بالا برود و برایش شرط بازی ملی گذاشتیم. حالا وقتی یک بازیکن اصلاً از کوچه جذب شده و دارد خوب بازی می‌کند باید با این موضوع کنار بیاییم.»
 
 
 زمان قرعه‌کشی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا
«داتو ویندزور جان» دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به دبیران کل فدراسیون‌های حاضر در مسابقات اعلام کرد؛ مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ روز دوشنبه ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ در کوالالامپور مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. تاریخ قرعه‌کشی این رقابت‌ها دیروز (یکشنبه) مشخص شد اما هنوز تکلیف قطعی حضور پرسپولیس و استقلال تهران به‌دلیل دریافت مشروط مجوز حرفه‌ای باشگاه‌داری مشخص نیست.
 
 
 سه دلیل ابقای سرمربی تیم ملی عراق
فدراسیون فوتبال عراق دوباره به زلیکو پتروویچ، سرمربی اهل مونته‌نگرو اعتماد کرد و تغییری در کادر فنی تیم ملی عراق ایجاد نشد. پایگاه خبری وین وین، به نقل از منبعی در فدراسیون فوتبال عراق، سه دلیل اصلی برای این تصمیم اعلام کرده است:
دلیل اول این بوده که پتروویچ هنوز برای اجرای برنامه‎های خودش فرصت کافی نداشته و اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال عراق او را در نتایج جام کشورهای عربی مقصر نمی‏‌دانند چراکه پتروویچ چهره‎های جدید را به تیم ملی این کشور دعوت کرده و برای رسیدن به نتایج مورد نظر به فرصت بیشتری نیاز دارد.
دلیل دوم ابقای مربی اهل مونته‎نگرو این بود که تا پیش از مسابقه حساس برابر ایران در ورزشگاه آزادی که 27 ژانویه (7 بهمن) برگزار می‎شود، فرصت زیادی نداریم آن هم در شرایطی که اعضای هیأت‌رئیسه در خصوص انتخاب جانشین سرمربی فعلی هم اختلاف نظر دارند. آخرین دلیل این تصمیم، سیاست فدراسیون جهانی تأکید بر حفظ ثبات و کاهش تغییرات است. شتاب‎زدگی در ایجاد تغییرات و برکناری مربیان هیچ تأثیر مثبتی نخواهد داشت و این تصمیم گرفته شد که در تیم ملی ثبات ایجاد شود.
 
 
 طالقانی: در صورت صعود اسکوچیچ 
باید قرارداد دیگری ببندد
عبدالکاظم طالقانی، عضو سابق هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بهاروند برای عقد قرارداد با اسکوچیچ اشتباه تاج را نکرد، گفت: «قرارداد سفت و سختی با اسکوچیچ بسته شد و ۱۰ تا ۱۵ کارشناس قرارداد او را نوشتند اما آن زمان اگر پول داشتیم یا شرایط بهتر بود، حتماً انتخاب بهتری نسبت به انتخاب اسکوچیچ داشتیم. البته مطمئناً وقتی تیم ملی به جام‌جهانی برود، قیمت اسکوچیچ بیشتر می‌شود. در قرارداد این مربی آورده شده است که پس از صعود به جام‌جهانی هم می‌توانیم با شما ادامه همکاری داشته باشم و هم قطع همکاری. قطعاً در صورت ادامه همکاری، اسکوچیچ قرارداد دیگری با فدراسیون خواهد بست.» و تأکید کرد: « ویلموتس به وزیر وقت معرفی شد و تاج هم در مورد او تحقیق کرد و بعد هم که مشخص شد جزو ۹ سرمربی برتر جهان و حتی از کی‌روش نیز بالاتر است، با او قرارداد بسته شد اما متأسفانه نتوانست موفق باشد. البته ما در جریان ریز انتخاب ویلموتس نبودیم اما وزیر وقت در جریان بود و انتخاب این مربی توسط هر دو نفر (تاج و وزیر وقت) صورت گرفت و آن زمان حتی کمیته فنی هم ویلموتس را تأیید کرده بود. البته من آن زمان تنها به تاج گفتم که کی‌روش را کنار نگذار.»

 


Page Generated in 0.0057 sec