printlogo


کد خبر: 239150تاریخ: 1400/9/28 00:00
ولورهمپتون- چلسی 17:30، نیوکاسل-منچسترسیتی 17:45، تاتنهام-لیورپول 20:00
​​​​​​مدعیان قهرمانی علیه کرونا

آتش کرونا دوباره به جان لیگ برتر افتاده و خاطرات دو سال قبل زنده شده، زمانی که بازی‌ها یکی بعد از دیگری لغو می‌شد و تا زمان برگزاری مسابقه، اطمینانی درباره‌اش وجود نداشت. در هفته‌های اخیر بازی‌های زیادی لغو شده از جمله بازی لسترسیتی و تاتنهام که ساعاتی مانده به زمان اعلام شده، گفتند برگزار نمی‌شود. سه مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر قرار است امروز و امشب دیدارهای خود را برگزار کنند اما با موج جدیدی که از این بیماری مرموز شکل گرفته، نمی‌توان درباره هیچ چیز مطمئن بود. حتی پپ گواردیولا که برای مراسم اعلام بازنشستگی سرخیو آگوئرو به بارسلونا رفته بود، کمی بی‌حال بود و جمعه کنفرانس خبری خود را تعطیل کرد اما اعلام شد آزمایش کرونای او منفی بوده و در بازی با نیوکاسل روی نیمکت منچسترسیتی خواهد بود. قرار است فردا یک جلسه اضطراری برگزار شود و درباره تعطیلی کامل مسابقات لیگ برتر برای مدتی تصمیم‌گیری شود.
 
از قافله عقب نمانی!
چلسی که برای عقب نماندن از کورس قهرمانی مصمم به پیروزی است، بازی سختی در «مالی نیو» برابر ولورهمپتونی دارد که با پیروزی نزدیک هفته گذشته مقابل برایتون به نیمه اول جدول رسیده. تیم توماس توخل که این اواخر مثل همیشه راحت امتیاز نمی‌گیرد کارش با آزمایش مثبت مهاجمانش دشوارتر از قبل شده. نبود آنها در تساوی یک-یک پنجشنبه مقابل اورتون بیش از پیش احساس شد. البته هنوز فصل به نیمه نرسیده و جای نگرانی نیست اما اگر تیم توخل نتواند این بازی را ببرد از رقبایش عقب می‌افتد، چلسی 37 امتیاز دارد و منچسترسیتی و لیورپول به ترتیب با 41 و 40 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند.
چلسی شش بازی در رقابت‌های مختلف نتوانسته کلین‌شیت کند و 11 گل خورده، در خط حمله این تیم هم فقط میسون ماونت کمی ثبات نشان داده. او در چهار بازی آخر چهار گل زده و دو پاس گل داده. تیم برونو لاژه هم به شدت با انتقاد مواجه است چون به طور متوسط در هر بازی کمتر از یک گل زده و آمار 13 گلش تنها از تیم قعرنشین نوریچ‌سیتی بهتر است اما برد یک بر صفر چهارشنبه مقابل برایتون ششمین کلین‌شیت فصل تیمی بود که در شش بازی آخرش تنها دو گل خورده. ولور در این بازی رایان آیت نوری و هوانگ هی چان را به دلیل مصدوم شدن مقابل برایتون در اختیار ندارد اما رائول خیمنس بعد از محرومیت به خط حمله بر می‌گردد. کالوم هادسون اودوی، تیمو ورنر و روملو لوکاکو به دلیل ابتلا به کرونا این بازی را از دست می‌دهند، کای هاورتز هم به گفته توخل حال مساعدی ندارد اما تروه شابولا و انگولو کانته می‌توانند به ترتیب جای سزار آسپیلیکوئتا و روبن لوفتوس چیک را بگیرند.
 
خدا به نیوکاسل رحم کند
منچسترسیتی به دنبال هشتمین پیروزی متوالی خود در لیگ برتر به مصاف تیم آشفته نیوکاسل می‌رود. تیم ادی هاو که سه امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد، پنجشنبه شب مقابل لیورپول نهمین شکست این فصل را متحمل شد تا در رده نوزدهم بماند. هیچ تیمی در این فصل در آنفیلد به پیروزی نرسیده بنابراین باخت مقابل قرمزها جای تعجب ندارد اما بازی‌های سختی در انتظار شاگردان ادی هاو است و بعد از سیتی صدرنشین، باید با تیم دیگر شهر منچستر روبه‌رو شوند. نیوکاسل باید برای دفاعش فکری کند اگر می‌خواهد از منطقه سقوط خارج شود، این تیم در 17 بازی 37 گل خورده که بدترین آمار لیگ برتر است، آنها تنها یک بار کلین‌شیت کرده‌اند.
سیتی هم برای این بازی مشتاق است چون سه‌شنبه با هفت گل تیم خوب لیدزیونایتد را در هم کوبید در دیداری که تنها کوین دبروین دو گل زد و پنج گل دیگر را پنج نفر زدند. سیتی با 40 گل زده دومین تیم هجومی لیگ برتر است و با 9 گل خورده بهترین خط دفاع این رقابت‌ها را در اختیار دارد. جمال لوییز، مدافع کناری نیوکاسل مقابل لیورپول فقط 15 دقیقه بازی کرد و تا ژانویه نمی‌تواند بازی کند، مت ریچی جای او را در سمت چپ می‌گیرد. برناردو سیلوا برای بازی امروز وضعیت مبهمی دارد چون بین دو نیمه بازی با لیدز تعویض شد و شاید گواردیولا به او که از اول نوامبر در تمام دقایق تمام بازی‌های سیتی بوده، استراحت بدهد. فران تورس مصدوم است و ژوائو کانسلو بعد از محرومیت به ترکیب برمی‌گردد، رحیم استرلینگ هم امیدوار است به آمار چهار گل خود در این فصل اضافه کند.
 
کونته ترمز کلوپ را می‌کشد؟
کمتر پیش آمده بود که تاتنهام دو هفته بازی نکند چون سه بازی قبلی این تیم برابر رن، برایتون و لسترسیتی به دلیل ابتلای بازیکنانش به ویروس کرونا لغو شده و فقط زمان مشخص می‌کند این تعطیلی به ضرر تیم بوده یا به نفعش. تیم آنتونیو کونته که با سه بازی عقب افتاده تا رده هفتم سقوط کرده با 16 گل در این فصل در جدول گلزنان از انتها چهارم است و حالا برابر تیمی قرار می‌گیرد که در شش بازی آخر برابرش بازنده بوده. در واقع تاتنهام از 17 بازی آخر در لیگ برتر برابر لیورپول 12 باخت و تنها یک برد داشته. تیم یورگن کلوپ در برد 3 بر یک پنجشنبه شب برابر نیوکاسل، برای دوهزارمین بار در دسته اول فوتبال انگلیس به پیروزی رسید و ششمین برد متوالی لیگ برتر و هشتمین برد پیاپی خود در رقابت‌های مختلف را به دست آورد. هئونگ مین سون یکی از بازیکنان تاتنهام است که به دلیل کرونا به این بازی نمی‌رسد، وضعیت لوکاس مورا، امرسون رویال، الیور اسکیپ، برایان جیل و دین اسکارلت که تستشان مثبت بوده، قبل از بازی بررسی می‌شود. کریستین رومرو مصدوم است اما جووانی لوسلسو باید در دسترس باشد. هری کین که در شش بازی برابر لیورپول تنها یک گل زده، بعد از دو ماه به دنبال نخستین گل لیگ برتر و دومین گل فصل خود است. آن طرف محمد صلاح آمار گل‌های خود را به 15 گل رسانده و اگر گل بزند یا پاس گل بدهد نخستین بازیکن تاریخ می‌شود که در 16 بازی متوالی لیگ برتر گل یا پاس گل به نامش ثبت شده. ویرجیل فان‌دایک، فابینیو و کورتیس جونز مشکوک به کرونا هستند و دیووک اوریگی، ناتانیل فیلیپس، هاروی الیوت و آدرین مصدومند.

Page Generated in 0.0045 sec