printlogo


کد خبر: 239149تاریخ: 1400/9/28 00:00
ستاره ها

 لواندوفسکی رکورد دیگر مولر را هم شکست
روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ در شب پیروزی تیمش برابر ولفسبورگ یک رکورد فردی دیگر را به ثبت رساند. 
لواندوفسکی با گل دیرهنگامش در دقیقه 87 که چهارمین و آخرین گل پیروزی 4 بر صفر باواریایی‌ها در هفته هفدهم بوندس‌لیگا بود، تعداد گل‌های بوندس‌لیگایی خود را در سال 2021 به 43 مورد افزایش داد و این در حالی است که او در سال میلادی جاری 34 بازی انجام داده. 
به این ترتیب لواندوفسکی توانست رکوردی را که سال 1972 توسط گرد مولر افسانه‌ای ثبت شده بود، بشکند.
این دومین بار در سال 2021 است که لواندوفسکی یکی از رکورد‌های 49 ساله اسطوره فوتبال آلمان را می‌شکند. 
لواندوفسکی با آخرین ضربه‌اش به توپ در فصل گذشته، چهل‌و‌یکمین گل خود را به ثمر رساند و رکورد 40 گله بمب‌افکن ژرمن‌ها در فصل 72-1971 را با یک گل ارتقا داد.
شماره 9 باواریایی‌ها حالا تنها 69 گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد کلی گرد مولر برسد که البته با روند فعلی گلزنی‌اش، تا قبل از پایان قرارداد او در فصل 23-2022 قابل دسترس است.
پیش از رسیدن به آن رکورد هم، ستاره باواریایی‌ها می‌تواند یکی دیگر از رکورد‌های مولر را برای انجام بیشترین بازی همراه با گل زده در بوندس‌لیگا بشکند. 
در حال حاضر این رکورد با 228 بازی در اختیار گرد مولر است و پس از او کلاوس فیشر با 209 گل در رده دوم قرار دارد. 
رکورد فعلی لواندوفسکی 202 بازی همراه با گلزنی در بوندس‌لیگا است. دویستمین بازی همراه با گل لواندوفسکی در دربی درکلاسیکر برابر بوروسیا دورتموند بود که در آن رکورد بیشترین گل خارج از خانه در بوندس‌لیگا را شکست و با 118 گل بالاتر از رکورد فیشر قرار گرفت. 
او در آن بازی دبل کرد و یک بار دیگر هم این کار را در بازی مقابل اشتوتگارت انجام داد تا تعداد بازی‌های دوگله‌اش در بوندس‌لیگا به 120 مورد افزایش پیدا کند.
در فصل جاری هم بوندس‌لیگا با 19 گل در 17 بازی برترین گلزن لیگ است و با سرعت زیاد به سوی کسب پنجمین توپ طلایی متوالی و مجموعاً هفتمین توپ طلایی بوندس‌لیگا به‌عنوان آقای گل حرکت می‌کند.
 
 
 
 مولر 400 تایی شد
توماس مولر، مهاجم آلمانی بایرن مونیخ با حضور در بازی جمعه شب باواریایی‌‌ها برابر ولفسبورگ، برای چهارصدمین بار در بوندس‌لیگا به میدان رفت.
مولر که 13 سال پیش نخستین بازی‌اش را در بوندس‌لیگا انجام داد، هفتادمین نفر در تاریخ بوندس‌لیگاست که 400 بار در این لیگ بازی کرده است. 
او باسابقه‌ترین بازیکن در میان تمامی بازیکنان فعلی بایرن مونیخ است اما از حیث تعداد بازی در بوندس‌لیگا، دروازه‌بان باواریایی‌ها، مانوئل نویر با 455 بازی، بیشترین تعداد بازی را در میان شاگردان یولیان ناگلسمان دارد.
البته از این تعداد، 257 بازی نویر با پیراهن شالکه بوده است و او 101 بازی دیگر با پیراهن بایرن‌مونیخ لازم دارد تا به رکورد بازی‌های توماس مولر برای تیم مونیخی برسد. 
مولر در تمامی رقابت‌ها برای بایرن مونیخ 607 بازی انجام داده و از این نظر سومین نفر پس از سپ مایر (664) و اولیور کان (632) است.

Page Generated in 0.0062 sec