printlogo


کد خبر: 239147تاریخ: 1400/9/28 00:00
میلان- ناپولی، ساعت 23:15
مصاف از اسب افتاده‌ها

میـلان و ناپولی که به تازگی از صدرنشینی سری A خلع شده‌اند، امشب در سن‌سیرو به مصاف یکدیگر می‌روند. در حالی که میلان با وجود درخشش زلاتان ابراهیموویچ در بازی آخرش پشت سر تیم همشهری اینتر در رده دوم قرار دارد، همتای جنوبی با بحران مصدومیت درگیر است و از سه بازی آخرش در لیگ تنها یک امتیاز به دست آورده تا به رتبه چهارم سقوط کند.
مهاجم همیشه قابل اتکای روسونری با قیچی برگردان وقت‌های تلف‌شده یک امتیاز برای میلانی گرفت که فاصله‌ای با یک شکست ناامیدکننده دیگر نداشت. باخت به فیورنتینا و ساسولو در هفته‌های اخیر به علاوه حذف دردناک از لیگ قهرمانان با باخت 2 بر یک در آنفیلد، تیم استفانو پیولی را در مسیر متوقف کرد اما تساوی یک - یک مقابل اودینزه حداقل به طور موقت، میلان را به صدر جدول رساند.
اما بردهای قاطع اینتر باعث شد چهار امتیاز از رقیب همیشگی‌اش جلو بزند-اینتر 18 بازی انجام داده و میلان 17 بازی- هر چند میلان در حالی که فصل به نیمه خود نزدیک می‌شود، وضعیت خوبی در بالای جدول دارد. دو بازی تا آن موقع مانده و تعطیلات کوتاه زمستانی برای تیم ضروری است بنابراین نایب رئیس فصل قبل باید مراقب این دو بازی باشد.
این تیم قبل از بازی در زمین تیم شگفتی‌ساز امپولی در پایان سال پرماجرای 2021 -که در ابتدایش مصمم به قهرمانی فصل قبل بودند اما در نهایت آن را به اینتر دادند- با تیمی روبه‌رو می‌شود که در سال‌های اخیر بیشترین دردسر را برایش درست کرده. در واقع، میلان از 13 بازی اخیرش در لیگ برابر ناپولی تنها یکی را برده و هفت بار برابر این تیم شکست خورده. میلان هفت سال است که در سن‌سیرو نتوانسته ناپولی را ببرد و اسفند گذشته در این ورزشگاه با یک گل شکست خورد.
میلان وسط هفته گذشته بازی نداشت و تیم استراحت خوبی کرد؛ حالا پیولی و شاگردانش که قرار است ماه آینده در دور سوم جام حذفی ایتالیا با جنوا و ستاره سابقشان، آندری شوچنکو روبه‌رو شوند، به دنبال پیروزی بر تیمی هستند که به ناگاه افت محسوسی داشته.
ناپولی در تقریباً چشم به هم زدنی نه تنها با شروع بدون شکستش در لیگ فاصله زیادی گرفته بلکه مسیر سقوط را با سرعت می‌پیماید و تا رده چهارم پایین رفته.
لوچانو اسپالتی که آغازی رویایی در دوران مربیگری‌اش در ناپولی تجربه کرده بود، با مصدومیت متعدد بازیکنان کلیدی‌اش مواجه شده و این برای تیم او که در مقایسه با اینتر عمق لازم را ندارد و از نیمکت خوبی بهره نمی‌گیرد، به شدت گران تمام شده. این تیم هفته گذشته با آنکه 30 ضربه به سمت دروازه امپولی داشت اما با یک گل مغلوب شد. این تیم اگرچه با برد حیاتی مقابل لسترسیتی به مرحله حذفی لیگ اروپا رفت اما قبل از آن هم از بازی هیجان‌انگیز با آتالانتا هیچی گیرش نیامده بود. در واقع از اوایل نوامبر یعنی اواسط آبان تنها پنج امتیاز لیگ به ناپولی رسیده و از این جهت در رده شانزدهم لیگ قرار دارند که برای اسپالتی نگران‌کننده است.
قبل از شروع نیمه دوم فصل که در لیگ اروپا باید با بارسلونا بازی کنند و در جام حذفی ایتالیا به مصاف فیورنتینا بروند، ناپولی باید از بازی امشب و دیدار با تیم در معرض سقوط اسپتزیا نتایج مثبتی بگیرد.
 اخبار تیمی
زلاتان که هفته گذشته تعداد گل‌های خود را به 300 رساند شاید دوباره در ترکیب اصلی قرار بگیرد چون دست پیولی در خط حمله بسته است. آنته ربیچ، رافائل لیائو و پیترو پلگری از دسترس خارج هستند اما الیویه ژیرو به تمرین برگشته. با مصدومیت شدید سیمون کیائر، فیکایو توموری در قلب دفاع در کنار آلسیو رومانیولی بازی خواهد کرد. خبری از حل بحران مصدومیت ناپولی نیست و لورنزو اینسینیه، فابین رویس و کالیدو کولیبالی که جدا تمرین می‌کنند بعید است به این بازی برسند. ویکتور اوسیمن هم تا 2022 خارج از دسترس است اما ماریو روی و استانیسلاو لوبوتکا می‌توانند بازی کنند.
 
‌ترکیب احتمالی
میلان: ماینیان؛ کالولو، توموری، رومانیولی، هرناندس؛ تونالی، کسیه؛ سالماکرز، دیاز، مسیاس؛ ابراهیموویچ
ناپولی: اوسپینا؛ دی لورنزو، رحمانی، ژسوس، روی؛ دمه، آنگیسا؛ پولیتانو، زیلینسکی، لوزانو؛ مرتنز
 

 


Page Generated in 0.0050 sec