printlogo


کد خبر: 239142تاریخ: 1400/9/27 00:00
آنچه بر سر پرسپولیس آمده
یحیی در بن‌بست!

یادداشت
علی بابازاده     
 
سرخپوشان هنوز مدعی قهرمانی هستند و راه زیادی تا پایان مسابقات لیگ برتر خلیج فارس باقی‌مانده؛ پرسپولیس در جمع مدعیان باقی مانده اما آن چیزی که باشگاه را بیشتر از هر زمان دیگری به حاشیه می‌برد، «خودزنی» مربیان، مدیران و بازیکنان ارتش سرخ است!
با مشخص شدن احکام کمیته انضباطی و به لطف بازنده شدن گل‌گهر سیرجان در سه مسابقه با پیکان، سپاهان و استقلال، شاگردان یحیی گل‌محمدی یک پله در جدول رده‌بندی صعود کردند و حالا با سه امتیاز اختلاف نسبت به سپاهانِ صدرنشین در رده چهارم جدول جای گرفته‌اند‌.
برای پرسپولیس آن‌چیز که در «مسیرِ قهرمانی»‌های مداوم اهمیت دارد، صرفاً دوری از حاشیه و حفظ آرامش است.
قرمزها هنوز امیدشان را از دست نداده و در تلاش برای بازپس‌گیری صدر جدول هستند ولی این شب و روز گلایه‌ کردن‌های کادرفنی باعث دور شدن ارتش سرخ از پیروزی در جنگ نهایی است!
یحیی که خود را زمانی‌ از عوامل زمین زدن باشگاه می‌دانست، حالا به مانند سایر تیم‌ها در فصل‌های گذشته به انتقاد از زمین و زمان می‌پردازد و گویا اینکه شاگردانش نمایش‌های دلچسبی را ارائه نمی‌دهند برایش اهمیتی ندارد.
اگر پرسپولیسِ برانکو پس ‌از هر شکست از جانب هواداران تشویق می‌شد و حتی شب از دست دادن قهرمانی برابر استقلال خوزستان هم تماشاگران را به‌وجد آورد، صرفاً به دلیل تلاش، انگیزه و ارائه نمایش‌های زیبا و هماهنگ بود.
گل‌محمدی خوب می‌داند که تیم امروزش به بن‌بست رسیده و اگر هواداران اجازه حضور‌ در استادیوم‌ها را نیز داشتند از نحوه بازی شاگردانش لذت نمی‌بردند و خبری از تشویق‌های بعد شکست نبود؛ در بین پنج تیم اول لیگ برتر پرسپولیس با هشت گل خورده در ده بازی آماری دور‌ از انتظار به دست آورده و هرچه می‌گذرد زخمِ جدایی شجاع و کنعانی‌زادگان عمیق‌تر می‌شود.
شرایط در خط حمله و آمار گلزنی کماکان قابل قبول است ولی همه می‌دانند که به دست آوردن موفقیت در فوتبال پیش‌نیازی به اسم دفاع قوی و گلر مطمئن دارد و از بخت بد یحیی خریدهای جدید تا بدین‌جای فصل عملکرد درخشانی نداشته‌اند و اینکه چرا خود او نیز حاضر به استفاده از نفراتی چون علی شجاعی در ترکیب نیست هم جای سؤال دارد.
از‌ ۷ بازی‌گذشته ۳ برد و ۴ تساوی برای قرمزها به دست آمده. شاید شکست نخوردن فاکتور‌ مهمی در راه قهرمانی باشد اما این تساوی‌های پرتعداد هم در‌ انتهای فصل «چوب لای چرخ» تیم سرخ‌پوش ‌پایتخت خواهد گذاشت‌!
دو بازی آینده با ذوب‌آهن و سپاهان از هر‌ نظر مهم و تأثیرگذار خواهند بود و یحیی برای جبران مساوی‌های پرتعداد با تیم‌هایی چون هوادار و مس‌‌رفسنجان، مجبور به شکستِ دو باشگاه اصفهانی است.
به‌ نظر فرصتِ آن رسیده تا به‌جای ایراد گرفتن از داوری و «تصمیماتِ جهت‌دار آقایان» که کلیدواژه این روزهای گل‌محمدی شده، پرسپولیس به مسیرِ سالیان گذشته و انجامِ فوتبالی شجاعانه برگردد که الحق در آن موفق‌تر‌ و استوار‌تر است!
 

Page Generated in 0.0041 sec