printlogo


کد خبر: 239134تاریخ: 1400/9/27 00:00
مهم‌ترین تفاوت استقلال این فصل
سربلند در جنگ مستقیم
استقلال ۱۰ هفته است که شکست نخورده و برابر سپاهان و پرسپولیس با امتیاز بیرون آمده. چیزی که شاید بتواند در پایان فصل موجب دستیابی این تیم به جایگاهی بهتر از رقبا شود. چرا که در هر رقابت لیگی، پیروزی در بازی‌های مهم و مدعی‌های قهرمانی، یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده رسیدن به قهرمانی است

 
استقلال مهم‌ترین بازی‌اش تا اینجای فصل را با پیروزی پشت سر گذاشت. آنها در هفته‌ای که هم‌امتیاز با سپاهان و دوش به دوش آنها در مسیر رسیدن به صدر جدول بودند، به مصاف هم رفتند و استقلال ۳ امتیاز بازی را به جیب زد و از درهای ورزشگاه آزادی خارج شد.
 تا پیش از ماجرای بازی‌های گل‌گهر و بازیکن غیرمجازش بین تیم اول و ششم جدول تنها ۲ امتیاز اختلاف بود و هر تیمی می‌توانست خودش را در جایگاه صدرنشینی ببیند. البته که حالا استقلال و سپاهان با ۲۲ امتیاز صدرنشین هستند. این نزدیکی امتیازات البته به دلیل کیفیت بالای رقابت‌های لیگ و مبارزه‌های زیبا و دوش‌به‌دوش نیست. در واقع تیم‌ها چنان در این هفته‌ها امتیاز از دست داده‌اند که تعداد تیم‌های با بخت بالا برای قهرمانی زیاد است.
از این مسأله اگر بگذریم، استقلال بازی مهمی را با پیروزی پشت سر گذاشت. آنها از ۳ بازی مهم فصل‌شان تا اینجای کار سربلند پیروز آمده‌اند. استقلال ۱۰ هفته است که شکست نخورده و برابر سپاهان و پرسپولیس با امتیاز بیرون آمده. چیزی که شاید بتواند در پایان فصل موجب دستیابی این تیم به جایگاهی بهتر از رقبا شود. چرا که در هر رقابت لیگی، پیروزی در بازی‌های مهم و مدعی‌های قهرمانی، یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده رسیدن به قهرمانی است.
اما در دیدار با سپاهان چه گذشت؟ سپاهانی‌ها که بازنده این نبرد بودند، تلاش می‌کنند با اشاره به میزان مالکیت توپ در بازی پیروزی استقلال را کم‌رنگ کنند. اگر به عدد مالکیت توپ در این بازی هم نگاه کنیم، می‌بینیم که پربیراه نیست. ۶۳ درصد بازی در اختیار سپاهانی‌ها بود و استقلال در خانه خودش تنها ۳۷ درصد بازی را در اختیار داشت. عدد پاس‌های دو تیم هم نشان می‌دهد که سپاهان تیم مسلط بازی بوده. 
آنها ۴۵۸ پاس رد و بدل کردند و استقلالی‌ها تنها ۲۲۵ پاس! اما این همه ماجرا نیست. 
همیشه گفته شده فوتبال مالکانه تصمیم قطعی پیروزی نیست.
تفاوت استقلال و سپاهان را شاید بتوان در میزان زهردار بودن حملات‌شان دید. سپاهانی‌ها در این بازی ۱۵ شوت زدند و استقلالی‌ها تنها ۶ شوت اما آمار جالب توجه که نشان می‌دهد استقلال لایق این برتری بود، اینجاست که از ۱۵ شوت سپاهان تنها یکی در چارچوب بود و از ۶ شوت استقلال ۴ شوت. 
در واقع استقلالی‌ها کم اما مؤثرتر حمله کردند و در این میان به مدد خط دفاعی خوب‌شان که تنها دو گل تا اینجای کار دریافت کرده، توانستند هم از موقعیت‌های‌شان استفاده کنند و هم دروازه‌شان را بسته نگه دارند. استقلال البته به خوبی می‌داند که برای قهرمان شدن باید کیفیتی بهتر از این داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0057 sec