printlogo


کد خبر: 239133تاریخ: 1400/9/27 00:00
حتی پس از پیروزی بزرگ مقابل سپاهان
استقلال هنوز به ساخت بازی نیاز دارد
استقلال اگر بتواند کوین یامگا را دوباره به خط حمله یا پست گوش بفرستد و رودی ژستد را در نوک حمله حفظ کند و از هافبک‌هایش دقیق و با برنامه بازی بگیرد، آنگاه تیم موفق‌تری در لیگ برتر خواهد بود و چه بسا فاصله امتیازاتش را با رقیبان بیشتر کند

 
 استقلال در بازی با سپاهان فقط برنده یک بازی نشد، بلکه ۳ امتیازی را از سپاهان گرفت که رقیب را در کورس پشت سر گذاشت. اگرچه تغییر نتایج ۳ بازی گل‌گهر مقابل استقلال، سپاهان و پیکان به ۳ - صفر (به دلیل تخلف در استفاده از بازیکن غیرمجاز)، سپاهان را با تفاضل گل بهتر به صدر جدول فرستاد اما استقلال بازی رو در رو مقابل سپاهان را برده است و طبق آیین‌نامه جدید سازمان لیگ، این پیروزی می‌تواند برای استقلال بسیار ارزشمند باشد، بخصوص اگر استقلال در بازی برگشت بازنده نباشد.
فارغ از پیچیدگی‌های جدول، پیروزی مقابل سپاهان برای استقلال بار انگیزشی دارد و استقلال را برای بازی‌های آینده امیدوار و آماده کرده است.
استقلال در بازی با سپاهان اما فقط برنده نتیجه بود و در شکل و فرم بازی، سپاهان را شکست نداد. استقلال در خط میانی‌اش هنوز مشکلات بسیاری دارد و ساخت بازی را بلد نیست. هافبک‌های استقلال صاحب ایده برای بازی نیستند و در بسیاری از دقایق بازی میدان را به حریف می‌سپارند یا بدون برنامه بازی می‌کنند.
استقلال اما در خط دفاع تیم منسجم و خوبی می‌شود و توان مقابله حتی مقابل طراحی‌های سپاهان را دارد. سپاهان هم البته در طراحی حمله کار نهایی را بلد نبود و حملاتش آنطور پیش نمی‌رفت که سازنده گل باشد. این انتقاد به محرم نوید‌کیا هم وارد است که تیمش حملات را طراحی می‌کند اما طرح و ایده‌اش برای تمام کردن کار، کارآیی ندارد.
استقلال اگر بتواند کوین یامگا را دوباره به خط حمله یا پست گوش بفرستد و رودی ژستد را در نوک حمله حفظ کند و از هافبک‌هایش دقیق و با برنامه بازی بگیرد، آنگاه تیم موفق‌تری در لیگ برتر خواهد بود و چه بسا فاصله امتیازاتش را با رقیبان بیشتر کند.
استقلال اما برای انجام این کار نیاز دارد که ما با ایده‌های هجومی گابریله پین نیز بیشتر آشنا شویم. پین بیش از آنکه در ساخت بازی برای استقلال اثر گذاشته باشد، انگار در سازمان‌دهی خط دفاع تلاش کرده است، تلاشی که البته نتیجه داده است.
 

Page Generated in 0.0052 sec