printlogo


کد خبر: 239118تاریخ: 1400/9/27 00:00
استقلال مجیدی از استقلال مرفاوی سبقت می‌گیرد
یک رکورد بزرگ در انتظار فرهاد

حمیدرضا عرب
 
واریز 2 امتیاز دیگر به حساب امتیازات استقلال و افتادن گل‌گهر تا رتبه هشتم و دور شدن این تیم از دایره مدعیان به لحاظ روانی بازیکنان و مربیان استقلال را در وضعیتی قرار خواهد داد که بتوانند روندی که در لیگ بیست و یکم در پیش گرفته‌اند را همچنان حفظ کنند. پیروزی در بازی با نود ارومیه را باید قطعی دانست و احتمالاً بازی هفته یازدهم نیز برای استقلال با برد به پایان می‌رسد. حتی اگر استقلال در آن میدان با سد پدیده مواجه شود و دست کم نیز به تساوی برسد باز هم برای فرهاد مجیدی و شاگردانش رکوردی بی‌نظیر خلق خواهد شد.
آخرین بار که استقلال توانست 10 هفته پی در پی شکستی را تجربه نکند به لیگ نهم مربوط می‌شود. روزگاری که صمد مرفاوی سکان هدایت آبی‌ها را در دست داشت و با تیمی که خود مجیدی هم یکی از بازیکنانش بود، توانست هفته‌های پی در پی شکستی در کارنامه خود تجربه نکند. این طولانی‌ترین دورانی است که استقلال در لیگ برتر از شکست گریخته و توانسته با خلق نتایج مطلوب از این منظر به رکوردی قابل توجه دست یابد. مجیدی حالا در موقعیتی است که اگر یک بازی دیگر را بدون شکست پشت سر بگذارد، رکورددار نباختن در لیگ برتر خواهد بود که بعید هم هست قادر به دستیابی به این آمار نباشد.
استقلال در بخش دفاعی خود به اندازه‌ای رشد کرده که در 10 هفته لیگ بیست و یکم تنها 2 بار دروازه خود را به روی حملات حریف باز شده دیده است. حتی سپاهان نیز که اکنون مانند استقلال فقط 2 گل خورده را درکارنامه دارد هم این آمار را مدیون خارج شدن گل‌های خورده‌اش در بازی با گل‌گهر سیرجان است وگرنه چنانچه حکمی علیه باشگاه سیرجانی صادر نمی‌شد، این تیم نیز از لحاظ تعداد گل‌های خورده جایگاه نازل‌تری داشت.
استقلال اما به واقع در فاز دفاعی به تیمی تحسین‌برانگیز تبدیل شده و به نظر می‌رسد همین فاکتور مهم راه را به سمت موفقیت استقلال در فصل جاری هموار کند. بدون شک اگر مدافعان استقلال در لیگ بیست و یکم مانند همین 10 هفته‌ گذشته عمل کنند، نه تنها رکورد متفاوتی از تعداد گل‌های خورده در همه ادوار لیگ بجا خواهد ماند بلکه ممکن است رکورد شکست ناپذیری استقلال به یک آمار جهانی نیز تبدیل شود. استقلال این ظرفیت را دارد که حتی تا پایان نیم فصل نیز هیچ شکستی را در کارنامه خود به ثبت نرساند و روند بازی‌های آتی نیز به گونه‌ای است که رسیدن به این مهم دور از عقل و منطق هم نیست.

Page Generated in 0.0059 sec