printlogo


کد خبر: 239113تاریخ: 1400/9/27 00:00
پایان رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در تاشکند با قهرمانی تزارها
ایران نایب قهرمان امتیازی شد، پنجم مدالی

ایران ورزشی- تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران، در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان با 10 وزنه‌بردار و کسب 548 امتیاز تیمی، از نظر امتیازی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد اما از لحاظ مدالی با 2 طلا، 3 نقره و 3 برنز عنوانی بهتر از پنجمی جهان را نتوانست کسب کند. در این پیکارها و در غیاب چشم‌بادامی‌های قدرتمند چینی، تیم ملی وزنه‌برداری روسیه نیز از نظر امتیازی سکوی قهرمانی جهان را با 581 امتیاز کسب کرد اما به لحاظ مدالی جایی در بین 5 کشور برتر جهان نداشت.
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ازبکستان به پایان رسید و جایگاه امتیازی و مدالی ایران مشخص شد. تیم مردان ایران که با ترکیب ۱۰ نفره در این مسابقات شرکت کرده بود در رده‌بندی امتیازی دوم و در رده‌بندی مدالی پنجم شد. همچنین تیم زنان ایران با سه وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کرد که در رده‌بندی امتیازی بیست و سوم شد و چون مدالی کسب نکرد، جایی در رده‌بندی مدالی نداشت.
رده‌بندی امتیازی تیم‌ها در بخش مردان در پایان رقابت‌های جهانی بدین ترتیب ثبت شد: تیم ملی وزنه‌برداری روسیه با ۵۸۱ امتیاز و۱۰ وزنه‌بردار سکوی نخست جهان را کسب کرد. ایران با ۵۴۸ امتیاز و ۱۰ وزنه‌بردار صاحب سکوی نایب قهرمانی امتیازی شد. ازبکستان میزبان نیز با ۵۲۵ امتیاز تیمی و داشتن ۱۰ وزنه‌بردار در جایگاه سوم جهان ایستاد. از نظر مدالی اما ازبکستان با ۵ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز صاحب جایگاه نخست جهان شد. کره‌جنوبی با ۵ طلا، یک نقره و ۴ برنز دوم شد و گرجستان با ۳ طلا، ۴ نقره و یک برنز در رتبه سوم ایستاد. تیم ملی وزنه‌برداری ایران نیز با کسب ۲ طلا، ۳نقره و ۳ برنز به رتبه‌ای بهتر از پنجمی نرسید. در بخش زنان نیز تیم ملی روسیه با 507 امتیاز تیمی و 9 وزنه‌بردار در جایگاه نخست ایستاد، کره‌جنوبی با 498 امتیاز نایب قهرمان شد و هند با 422 امتیاز سوم جهان شد. وزنه‌برداری زنان ایران نیز با 3 وزنه‌بردار و 151 امتیاز تیمی در رتبه بیست و سوم دنیا قرار گرفت.
لاشا تالاخادزه از گرجستان، اکبر ژورائف از ازبکستان، کارلوس ناسار از بلغارستان و میرمصطفی جوادی از ایران به ترتیب عنوان برترین وزنه‌برداران این دوره از رقابت‌های جهانی را در بخش مردان کسب کردند و چون هسینگ از چین‌تایپه نیز بهترین وزنه‌بردار زن این دوره از پیکارها شد.

Page Generated in 0.0062 sec