printlogo


کد خبر: 239112تاریخ: 1400/9/27 00:00
خبر

احکام عجیب فدراسیون و اعتراض ادامه‌دار شیمیدر
پای شاهین‌طبع در میان است؟
دعوای باشگاه شیمیدر و محمد جمشیدی که پیش از آغاز فصل کلید خورده، همچنان ادامه‌دار است و شیمیدری‌ها به آرای صادر شده توسط فدراسیون هم اعتراض دارند.
محمد جمشیدی که در ابتدای فصل پس از توافق با شیمیدر، با شهرداری گرگان قرارداد امضا کرد، در نهایت با رأی فدراسیون بازیکن گرگان شد و در ادامه تقاضای خسارت شیمیدر هم به جایی نرسید تا کار به مراجع قضایی بکشد.
این ماجرا پایان دعوای بین این دو طرف نبود و انتشار فیلمی در فضای مجازی که حاوی الفاظ نامناسبی توسط جمشیدی، آن هم خطاب به تیم شیمیدر بود، همه چیز را بدتر کرد. باز هم کار به شکایت رسید و این بار هم فدراسیون اگرچه جمشیدی را محروم کرده اما آن را تعلیق کرده است و در عمل اتفاق خاصی برای این بازیکن نخواهد افتاد.
در کنار این دو ماجرا، قائم مقام شیمیدر هم به خاطر اتفاق عجیبی که طی ماه‌های گذشته افتاد، با حکم ظاهراً سختگیرانه‌ای روبه‌رو شد. فدراسیون در حالی صفرزاده را به اتهام ورود غیرمجاز به محل اردوی تیم ملی بسکتبال زنان، به سه ماه ورود به اماکن ورزشی ممنوع کرده که شیمیدری‌ها اعلام کرده‌اند هدف از ورود تجلیل از زنان تیم ملی و اهدای هدیه بوده که ظاهراً بدون انجام هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
در چنین ماجرایی هر چقدر هم که بخواهیم خوشبینانه نگاه کنیم و موضع فدراسیون را بی‌طرفی محض ببینیم، تأثیرات حضور شاهین‌طبع در شیمیدر را نمی‌توانیم نادیده بگیریم! مربی‌ای که طی سال‌های گذشته یکی از تأثیرگذارترین و نزدیک‌ترین افراد در بسکتبال ایران بود. در آن زمان اتفاقاً همه معتقد بودند که تصمیمات فدراسیون بیشتر طبق نظر او و به صلاح تیمش گرفته می‌شود اما حالا شواهد گویای این است که همه چیز برعکس شده و گویا حضور شاهین‌طبع به ضرر شیمیدری‌ها شده است.
 
 
حد نصاب جدید افقری و بالسینی در شنای قهرمانی جهان
رکوردشکنی پروانه‌ای!
مهرشاد افقری در دومین روز مسابقات شنای مسافت کوتاه قهرمانی جهان در ابوظبی، رکورد ملی ماده ۱۰۰ متر پروانه را شکست.
در دومین روز مسابقات شنای قهرمانی جهان مسافت کوتاه ابوظبی، دو شناگر ایران در ماده‌های ۲۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر پروانه به آب زدند. متین بالسینی در ماده ۲۰۰ متر آزاد با حریفان خود به رقابت پرداخت و با ثبت زمان ۱:۵۴. ۴۷ در جایگاه ۵۷ قرار گرفت و به کار خود پایان داد. در این ماده ۶۹ شناگر حضور داشتند. او روز قبل در ماده ۲۰۰ متر پروانه رکورد ملی را ارتقا داده بود.
مهرشاد افقری، دیگر شناگر ایران در این روز در ماده ۱۰۰ متر پروانه با ثبت زمان ۵۱.۸۷ رکوردشکنی کرد. افقری موفق شد رکورد پیشین این ماده را که با زمان ۵۲.۸۳ به نام مهدی انصاری بود، ارتقا دهد. او در پایان در رتبه ۳۶ جای گرفت. در این ماده ۸۳ شناگر حضور داشتند.
افقری که تا همین یک سال پیش جایی در معادلات شنای ایران نداشت، با درخشش در رقابت‌های انتخابی المپیک در ابتدای امسال و دریافت ورودی B المپیک، تبدیل به یکی از نفرات اصلی تیم ملی شد. حالا هم که در زمان اندکی مزد این اعتماد را داده، یکی از رکوردهای ملی را جابه‌جا کرده است.
این دومین رکوردشکنی شناگران ایران در رقابت‌های جهانی بود. در روز اول رقابت‌ها متین بالسینی در 200 متر پروانه رکورد زد و در روز دوم هم افقری در 100 متر پروانه به رکورد ملی رسید.

 


Page Generated in 0.0048 sec