printlogo


کد خبر: 239110تاریخ: 1400/9/27 00:00
رقابت‌های دسته 109 کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی جهان
ایرانی‌ها نظاره‌گر شاهکار ازبک‌ها

وزنه‌برداران ایران در رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم قهرمانی جهان موفق به کسب مدال نشدند و مقام‌های ششم و هفتم را کسب کردند. امیر عزیزی و علیرضا سلیمانی، دو نماینده ایران بودند که در مصاف با وزنه‌برداران ازبکستانی نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و شاید همین عملکرد در دسته المپیکی 109 کیلوگرم گویای بسیاری از واقعیت‌های تیم ملی وزنه‌برداری باشد. در رقابت‌های 109 کیلوگرم قهرمانی جهان؛ امیر عزیزی با رکورد ۱۷۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۰۸ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۷۹ کیلوگرم ششم جهان شد. او در یک ضرب و در دو ضرب هشتم شد. 
علیرضا سلیمانی هم با رکورد ۱۷۹ کیلوگرم در یک ضرب، ۱۹۵ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۳۷۴ کیلوگرم در رده هفتم جهان قرار گرفت. او در یک ضرب چهارم و در دو ضرب یازدهم دنیا شد. اوج مسابقات این دسته، رقابت دو وزنه‌بردار کشور میزبان؛ اکبر ژورائف و روسلان نورالدینوف با سیمون مارتیروسیان ارمنستانی بود. در نهایت برنده رقابت دیدنی وزنه‌برداران ازبکستان و ارمنستان، وزنه‌برداران ازبک بودند که در پایان عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی جهان به ازبک‌ها رسید و نماینده ارمنستان سوم شد.
 اکبر ژورائف وزنه‌بردار 21 ساله از ازبکستان با رکورد ۱۹۵ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۳۸ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۳۳ کیلوگرم به مدال طلا رسید. 
روسلان نورالدینوف از ازبکستان با رکورد ۱۸۵ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۳۶ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۴۲۱ کیلوگرم (برنز یک ضرب و ۲مدال نقره دو ضرب و مجموع) را به دست آورد. سیمون مارتیروسیان هم از ارمنستان با رکورد ۱۸۸ کیلوگرم یک ضرب، ۲۲۸ کیلوگرم دو ضرب و مجموع ۴۱۶ کیلوگرم (نقره یک ضرب و ۲مدال برنز دو ضرب و مجموع) را به دست آورد.

Page Generated in 0.0059 sec