printlogo


کد خبر: 239109تاریخ: 1400/9/27 00:00
درخشش زنان روی تخته ازبکستان
امیدوار به آینده

هر چقدر که تیم مردان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ضعیف و شکننده ظاهر شدند اما تیم ملی زنان بسیار قدرتمند و با صلابت روی تخته ظاهر شدند و عملکرد بسیار خوبی هم از خود به جا گذاشتند.
 به جز الناز باجلانی که بی‌خبر از ترکیب تیم خط خورد اما بقیه همه رکوردهای شخصی خود را افزایش دادند و حالا این امیدواری به وجود آمده که در بازی‌های المپیک پاریس شاید زنان بتوانند با ادامه این روند حتی به مدال هم برسند. 
در رقابت گروه A، دسته ۸۷ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری یک نماینده داشت که یکتا جمالی، دختر ۱۷ ساله و تاریخ‌ساز ایران روی تخته مسابقات بزرگسالان جهان رفت و عملکرد خوبی را هم از خود به نمایش گذاشت. جمالی نخستین دختر وزنه‌بردار ایران است که مدال برنز و نقره قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را کسب کرده و در نخستین حضورش در بزرگسالان جهان، رکورد ۱۰۰ کیلوگرم را در یک‌ضرب به ثبت رساند و دهم شد. جمالی هر سه حرکت خود را به درستی انجام داد و وزنه‌های ۹۰، ۹۶ و ۱۰۰ کیلوگرم را بالای سر برد. جمالی در دو ضرب هم توانست سه حرکت صحیح داشته باشد و وزنه‌های ۱۱۳، ۱۱۸ و ۱۲۲ کیلوگرم را مهار کرد تا در مجموع رکورد ۲۲۲ کیلوگرم را به ثبت رساند. دختر وزنه‌بردار ایران در مسابقات جوانان جهان که چند ماه پیش برگزار شد، رکورد ۹۲ یک ضرب، ۱۶۶ دو ضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم را در این دسته ثبت کرده بود و اکنون توانست ۱۴ کیلوگرم افزایش رکورد داشته باشد.
همچنین در دسته فوق سنگین زنان، فاطمه یوسفی که برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده بود، در گروه B وزنه زد که سوم شد و در نهایت هم یازدهم شد. یوسفی رکورد ۹۳ یک‌ضرب، ۱۲۶ دو ضرب و مجموع ۲۱۹ کیلوگرم را ثبت کرد. او در یک ضرب دوازدهم و در دو ضرب یازدهم شد.

Page Generated in 0.0062 sec