printlogo


کد خبر: 239086تاریخ: 1400/9/27 00:00
عبدی: کمک داور دو بار گفت بازیکن پیکان خطا کرده اما داور هیچ اهمیتی نداد
هدیه بود یا هر چیز دیگر ، من گلم را زدم

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
مهدی عبدی مهاجم تیم پرسپولیس با زدن یکی از گل‌های تیمش و زدن گل اول پرسپولیس در دیدار مقابل پیکان، چراغ اول را برای برد با ارزش و پر گل مدافع عنوان قهرمانی مقابل پیکان فراهم ساخت. عبدی که به لحاظ تعداد گل، گلزن اول پرسپولیس محسوب می‌شود گفت و گویی در رابطه با حواشی و مسائل خاص مربوط به پرسپولیس با ما داشت.
 
به عنوان بهترین بازیکن دیدار مقابل پیکان انتخاب شدی، در این رابطه چه توضیحی داری؟
 همه بازیکنان تیم‌مان زحمت کشیدند و خدا را شکر که پیروز شدیم و شرمنده هواداران‌مان نشدیم. در این بین، این بار قرعه به نام من افتاد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدم. از لطف مسئولان متشکرم و خوشحالم که بهترین بازیکن زمین از پرسپولیس انتخاب شد، موضوعی که دوست دارم در هر بازی برای تیم ما تکرار شود و یک بازیکن از تیم ما مقابل حریفان‌مان به عنوان بهترین بازیکن زمین بعد از پیروزی‌مان انتخاب شود.
سرمربی تیم پیکان، گل اول تیم‌تان را هدیه آنها دانسته. در این خصوص چه صحبتی داری؟
 شرایط ما به گونه‌ای بود که بعد از تساوی‌مان مقابل تیم هوادار به شدت تحت فشار و به نوعی محکوم به پیروزی بودیم. در فوتبال هم باید از اشتباهات حریف بهترین استفاده را کرد، نکته‌ای که در آن کاملاً موفق عمل کردیم. تعبیر من هم از به ثمر رساندن گل اولم استفاده از موقعیت است. گل اول ما هم هدیه بود یا چیز دیگر، فکر می‌کنم دروازه‌بان تیم پیکان در یک لحظه اشتباه کرد و مهدی ترابی هم از آن لحظه استفاده و پاس خوبی داد تا من هم با ضربه‌ای دقیق و فرصت‌طلبی، گلزنی کرده و گل اول تیمم را بزنم.
چرا بعد از دو گلی که زدید روی پنالتی‌ای که به سود تیم پیکان گرفته شد خیلی اعتراض داشتید؟!
 در آن لحظه که داور سوت زد ما در ابتدا فکر کردیم که داور خطای بازیکن پیکان را روی دروازه‌بان ما گرفته اما بعد که داور خطای پنالتی را اعلام کرد آن را باور نمی‌کردیم. اتفاقاً کمک داور هم دو بار به داور گفت که خطای بازیکن پیکان روی حامد لک بوده و حرفش هم کاملاً درست بود چون به نظرم دید او بهتر از داور بود اما داور هیچ اهمیتی به حرف کمکش نداد و حامد لک و بقیه بازیکنان ما هم معترض بودند که چرا داور به حرف کمکش اصلاً اهمیت نمی‌دهد. داوری‌ها و گاهاً اشتباهات سهوی است اما هر چه بوده در چند بازی اخیر ما را اذیت کرده و به ضرر ما بوده و وقتی در چند بازی هم مشکلات داوری برای تیم ما تکرار می‌شود این مسأله، کادر فنی و بازیکنان تیم ما را اذیت کرد، به همین دلیل هم در آن صحنه تیم‌مان خیلی معترض بود.
چهار گله شدی اما هنوز آقای گل نیستی؟
 امیدوارم بتوانم روند موفق خودم را در زدن گل‌های مؤثر و مهم مانند فصل قبل و فصول قبل به خوبی بردارم، از سوی دیگر فاصله گلزن‌ها در بالای جدول گلزنان کم است. من هم با گلی که به پیکان زدم چهار گله شدم، هر چند که باید پنج گله می‌بودم، چه بسا همه دیدند گل سالمم که از روی خط در بازی‌مان مقابل صنعت نفت آبادان هم رد شده بود به اشتباه گل محسوب نشد. با این وجود من با گلی که به پیکان زدم برای گلزنی بیشتر و آقای گلی خیلی امیدوارتر شدم و ان‌شاءالله در پایان فصل هم به این مهم می‌رسم.
از اینکه چند تیم خصوصاً تیم‌های مدعی دیگر را بالای سر تیم‌تان می‌بینی چه حسی داری؟
 مسائل داوری و بعضی از موارد ما را کمی اذیت کرده است. از سوی دیگر طبیعی است که بعد از پنج قهرمانی متوالی پرسپولیس، تیم‌های دیگر بیشتر به تکاپو بیفتند اما ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم چون معتقدیم قهرمان آخر فصل محسوب می‌شود.
بازی‌های‌تان هم به گونه‌ای طراحی شده که با وجود برگزاری متوالی دیدارهای‌تان در تهران و حتی ورزشگاه آزادی از وجود هوادار نمی‌توانید بهره ببرید. این برنامه‌ریزی خصوصاً در دور برگشت شرایط را برای پرسپولیس دشوار نخواهد ساخت؟
 به هر حال امیدواریم هر چه زودتر زمینه حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها فراهم شود چون ما بیشترین هوادار را داریم و از غیبت تماشاگر بیشترین ضرر را می‌کنیم اما به هر حال ما برای برد بیشترین تلاش را انجام می‌دهیم چون می‌دانیم توقعی جز برد و پیروزی و تکرار قهرمانی و موفقیت در هر بازی و در پایان فصل از تیم ما وجود ندارد.
عملکرد تیم‌تان مقابل پیکان را در قیاس با دیدارتان مقابل هوادار چگونه ارزیابی می‌کنی؟
 شرایط فوتبال اینگونه است و هر بازی هم شرایط فنی خاص خودش را دارد، به طور مثال ما در دیدارمان مقابل هوادار فرصت زیادی داشتیم که با بدشانسی هدر رفت اما در مقابل پیکان با شانس کمتر برای گلزنی به نسبت دیدار قبلی‌مان با نتیجه‌ای پر گل به پیروزی رسیدیم. حتماً شرایط ما بهتر و ایده‌آل خواهد شد، در این بین هواداران‌مان کمی صبور باشند و تحمل کنند و مانند همیشه از ما حمایت کنند تا باز هم بتوانیم بهترین جایگاه را برای آنها رقم بزنیم و خوشحال‌شان کنیم.
در رابطه با بازی‌تان مقابل تیم ته جدولی ذوب‌آهن که هفته‌ها است خوب نتیجه نمی‌گیرد چه صحبتی داری؟
 فاصله تیم‌ها با هم زیاد نیست و تیم ضعیفی در جدول وجود ندارد و به لحاظ نفری و فنی اختلاف فنی زیادی واقعاً نیست. از همین‌رو ما تیم ذوب‌آهن را دست‌کم نمی‌گیریم ضمن اینکه از این واقعیت هم دور نمی‌شویم که همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس انگیزه بیشتری دارند و بیشتر از سایر بازی‌های‌شان تلاش می‌کنند. با این وجود ما هم برای رسیدن و نزدیک شدن به صدر جدول بیشترین تلاش را انجام می‌دهیم تا پیروز شویم و گام دیگری برای نزدیک شدن به هدف اصلی‌مان برداریم.

Page Generated in 0.0060 sec