printlogo


کد خبر: 239085تاریخ: 1400/9/27 00:00
ضعف لک در بازی با پا نگرانی عمده پرسپولیس
خشنود از گلزنی مهاجمان، بیداری نیمکت و گلسازی تأثیرگذارها

ایران ورزشی – با نگاه به بازیکنانی که عصر چهارشنبه گذشته در ترکیب پرسپولیس مقابل پیکان به میدان رفتند یکی دو نگرانی عمده و چند مسأله امیدوار کننده را می‌توان لیست کرد.
نگرانی بزرگ درباره شرایط حامد لک، گلر یک سرخ‌هاست که فعلاً رقیب مهمی هم روی نیمکت ندارد. هر چند لک در این بازی مقابل تمام ارسال‌ها و پرتاب‌های اوت بلند حریف که حربه اصلی تاکتیکی‌اش برای رسیدن به گل بود نمایش موفق و بی‌اشتباهی داشت اما دوباره نشان داد در بازی با پا ضعف دارد و نزدیک بود در نیمه نخست به تیمش ضربه بزند.
نکته نگران کننده دوم مربوط به سعید آقایی است که همچنان کیفیت پایینی ارائه می‌دهد و مقابل پیکان غیر از یکی دو صحنه شرایط ناامید کننده‌ای چه در فاز دفاع، چه در حمله داشت. این مسأله تا حدودی در مورد میلاد سرلک هم مصداق داشت و هافبک ملی‌پوش پرسپولیس مثل دیدار با تیم هوادار از خودش فاصله داشت و نمایش ضعیفی ارائه داد.
در مقابل این مسائل نگران کننده چند نکته و اتفاق امیدوار کننده در مورد بازیکنان پرسپولیس مشاهده شد. یکی اینکه سیدجلال حسینی به ترکیب برگشت تا هم بار تجربه خط دفاعی سرخ‌ها بیشتر شود و هم اینکه تیم درون زمین لیدر قابلی داشته باشد.
مسأله دوم تأثیرگذاری بازیکنان مهم پرسپولیس در ثبت گل‌های زده بود. امید عالیشاه، مهدی ترابی و وحید امیری که گلسازترین بازیکنان پرسپولیس در این فصل بوده‌اند روی هر سه گل نقش داشتند. ترابی و عالیشاه پاس گل‌های اول و دوم را دادند که بسیار هوشمندانه اتفاق افتاد و امیری هم با استارت تماشایی و پاس عمقی به اسدی به نوعی زمینه‌ساز گل سوم شد.
پرسپولیس در شرایطی طی بازی‌های قبلی در فاز حمله به مشکل برمی‌خورد که این بازیکنان بعضاً در فرم ایده‌آل خود نبودند یا کاری که از ایشان انتظار می‌رود را انجام نمی‌دادند اما حالا یحیی و کادرش می‌توانند امیدوار باشند که در بازی‌های پیش‌رو حتی اگر فرم بازی تیم‌شان شکل نگیرد هم این بازیکنان می‌توانند در لحظه کار را برای پرسپولیس در بیاورند و این هم یکی از چیزهایی بود که در تیم این فصل پرسپولیس احیا شد.
مسأله مهم دیگر حضور مؤثر نیمکت‌نشینان پرسپولیس در این مسابقه بود که به وضوح به چشم آمد و در این برد مهم نقش داشت. محمد شریفی برای اولین‌بار در این فصل فیکس شد و با نیمکت‌نشین کردن کمال کامیابی‌نیا و رضا اسدی بار سنگینی را به دوش کشید. هر چند شریفی در بازیسازی ناتوان بود اما دونده و جنگجو ظاهر شد تا از کادر فنی نمره قبولی بگیرد.
حضور مؤثر رضا اسدی و علی شجاعی که گل سوم را رقم زدند یا عیسی آل‌کثیر که از نیمکت آمد و گل دوم را هم زد خروش نیمکت و بیداری بزرگ نفرات ذخیره را تبدیل به یک اتفاق ویژه برای کادر فنی و تیم پرسپولیس کرد.
نکته مهم و امیدوار کننده دیگر تداوم گلزنی مهاجمان پرسپولیس بود. مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر بعد از ناکامی مقابل هوادار دوباره به خودشان آمدند و کاری که باید را انجام دادند. عبدی و عیسی تا الان روی هم 7 گل زده‌اند اما دو گل‌شان هم با تصمیمات اشتباه داوران سوخته است.

Page Generated in 0.0055 sec