printlogo


کد خبر: 239083تاریخ: 1400/9/27 00:00
انگلیس، ایتالیا و آلمان در لیگ ملت‌های اروپا به هم رسیدند
رقبای ابدی در گروه مرگ

 انگلیس، ایتالیا و آلمان در قرعه‌کشی لیگ ملت‌های اروپا در یک گروه قرار گرفتند. مجارستان گروه سوم یا به عبارتی A3 را تکمیل می‌کند. این بازی‌ها از خرداد سال آینده تا خرداد سال 1402 برگزار خواهد شد.
بر اساس این قرعه، انگلیس رقابت تازه‌ای خواهد داشت با دو تیمی که در یورو 2020 برابرشان قرار گرفت؛ تیم گرت ساوت‌گیت در یک‌هشتم‌نهایی یورو با دو گل آلمان را برد اما در فینال و در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا شکست خورد. 
انگلیس همچنین در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر دو بار با مجارستان روبه‌رو شد، در بوداپست به پیروزی 4 بر صفر رسید و در لندن یک - یک مساوی کرد.
روبرتو مانچینی، مربی تیم ملی ایتالیا در این باره گفت: «گروه خوبی است، قطعاً بازی‌های جذابی خواهد داشت.»
آلمان و ایتالیا 9 بار در تورنمنت‌های بزرگ برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که آخرین آنها در یک‌چهارم‌نهایی یورو 2016 بود؛ جایی که آلمان در ضربات پنالتی به پیروزی رسید.
ایتالیا برای آنکه دومین جام جهانی متوالی را از دست ندهد باید از مسیر پلی‌آف سربلند بیرون بیاید؛  این تیم اوایل خرداد به لندن سفر می‌کند تا در یک بازی جدید با عنوان جام بین قاره‌ای با آرژانتین، قهرمان کوپا آمریکا دیدار کند. هنوز برنامه بازی‌ها مشخص نشده اما مجارستان دو بازی خانگی بعدی خود در رقابت‌های زیر نظر یوفا را بدون تماشاگر برگزار می‌کند؛ به خاطر رفتار نامناسبی که هواداران این تیم در جریان یورو 2020 بروز دادند. شعارهای توهین‌آمیز و رفتارهای نژادپرستانه در چند بازی مرحله گروهی این تیم چهره مسابقات را مخدوش کرد.
 
فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی
فرانسه در دوره اخیر لیگ ملت‌های اروپا به عنوان قهرمانی رسید و دو ماه قبل در فینال 2 بر یک میلان اسپانیا را شکست داد. مدافع عنوان قهرمانی در گروه اول لیگ A در کنار دانمارک، کرواسی و اتریش قرار گرفته است.
پرتغال که در نخستین دوره برگزاری لیگ ملت‌های اروپا در سال 2019 به قهرمانی رسید، در گروه A2 با اسپانیا، سوییس و جمهوری چک بازی‌هایش را برگزار می‌کند. بلژیک هم که مدت‌هاست در صدر جدول رنکینگ فیفا به عنوان بهترین تیم جهان حضور دارد، در گروه A4 با اسپانیا، سوییس و جمهوری چک همگروه است.
هدف از برگزاری لیگ ملت‌های اروپا، جایگزینی بازی‌های دوستانه بی‌معنی با دیدارهای رقابتی‌تر و نزدیک‌تر بوده و به این ترتیب، 55 کشور قاره به چهار لیگ یا دسته تقسیم شده‌اند. هر لیگ شامل چهار گروه چهار تیمی است به استثنای پایین‌ترین سطح لیگ یعنی لیگ D (دسته چهارم) که جمعاً هفت تیم در دو گروه حضور دارند.
این تورنمنت قبل و بعد از جام جهانی سال آینده برگزار می‌شود، بازی‌های گروهی از خرداد تا شهریور برگزار می‌شود و بعد فینال مسابقات در خرداد 1402 با حضور چهار سرگروه لیگ A به انجام می‌رسد.
این دوره همچنین در بازی‌های انتخابی یورو 2024 هم که آلمان میزبانش خواهد بود، تأثیر دارد هر چند هنوز جزئیات آن توسط نهاد حاکم بر فوتبال اروپا تأیید نشده است.
دوره اول لیگ ملت‌ها شامل پلی‌آف‌هایی شد که به یک تیم از هر لیگ اجازه داد به یورو 2020 برود تا به این ترتیب تیم کوچک مقدونیه شمالی از لیگ D به جام ملت‌های اروپا صعود کند.
در دوره اخیر لیگ ملت‌های اروپا هم دو تیم صدرنشین گروه از لیگ‌های مختلف که بهترین عملکرد را داشتند اما در گروه‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 جزو دو تیم اول نبودند، به پلی‌آف راه یافتند تا شانسی برای صعود به قطر داشته باشند. اتریش و جمهوری چک، دو تیمی بودند که از این طریق به پلی‌آف رسیدند و با 10 تیم برای کسب سه سهمیه باقیمانده اروپا برای جام جهانی مبارزه دارند.
اسکاتلند و جمهوری ایرلند در گروه اول لیگ B به هم رسیده‌اند، اوکراین و ارمنستان، تیم‌های دیگر این گروه هستند. اسکاتلند قرار است در نیمه‌نهایی پلی‌آف صعود به جام جهانی 2022 در گلاسکو میزبان اوکراین باشد.
منبع: فرانس 24
 

Page Generated in 0.0044 sec