printlogo


کد خبر: 239082تاریخ: 1400/9/27 00:00
سویا – اتلتیکو مادرید؛ ساعت 23:30
نبرد مدعیان لالیگا

 اتلتیکو مادرید می‌خواهد پس از شکست‌های پیاپی در لالیگا، مقابل سویا به روند پیروزی برگردد و به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی‌اش باشد.
تیم دیه‌گو سیمئونه که در ابتدای این هفته در چهارم جدول ایستاده، دو بازی قبلی خود را در لیگ برابر مایورکا و رئال مادرید باخته و سویا، تیم دوم جدول، در دو بازی قبلی خود مقابل ویارئال و اتلتیک بیلبائو پیروز شده است.
رئال‌مادرید با فاصله زیادی صدرنشین است، اما سویا در حال حاضر نزدیک‌ترین رقیب آنها است. مردان جولن لوپتگی در 16 بازی 34 امتیاز گرفته‌اند.
سویا البته در لیگ قهرمانان برابر سالزبورگ باخت و به لیگ اروپا رفت. آنها از عملکرد خود در اروپا راضی نیستند، اما در پنج بازی اخیر در لیگ، چهار برد داشته‌اند و برابر کوردوبا و آندراچ در جام حذفی هم پیروز شده‌اند.
مردان لوپتگی در لیگ هم ویارئال و اتلتیک بیلبائو را با نتیجه یک بر صفر برده‌اند و پنج امتیاز بیشتر از اتلتیکو مادرید دارند. سویا از سال 2009 تاکنون نشده که فصل را در جایگاهی بالاتر از چهارم به پایان ببرد، اما امسال می‌تواند رقیب اصلی رئال‌مادرید در راه قهرمانی باشد، به‌ویژه که اتلتیکومادرید و بارسلونا مشکلات خود را دارند.
اتلتیکو برخلاف سویا به مرحله حذفی لیگ قهرمانان راه یافته است. آنها قرار است با منچستریونایتد در این مرحله بازی کنند.
مردان سیمئونه پیش از تعطیلات زمستانی، دو بازی در لیگ برابر سویا و گرانادا پیش رو دارند و برایشان مهم است که در نزدیکی رئال مادرید بمانند. اما دو نتیجه ضعیف می‌تواند باعث شود آنها سال 2022 را خارج از جمع چهار تیم برتر آغاز کنند.
اتلتیکو در سال‌های اخیر به دفاع مستحکم‌اش معروف بوده است، اما آنها در این فصل در 16 بازی 18 گل خورده‌اند، که با آمار قبلی‌شان بسیار فاصله دارد. در واقع، حالا سویا با تنها 11 گل خورده، بهترین خط دفاعی لالیگا را دارد.
در شش بازی اخیر دو تیم در لالیگا، چهار بار نتیجه مساوی رقم خورده است. اما سویا فصل گذشته در استادیو رامون توانست اتلتیکو را یک بر صفر ببرد.
 
غایب‌ها
سویا در این مسابقه اریک لاملا، یوسف النصیری، خسوس ناواس و سوسو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. فرناندو، هافبک برزیلی این تیم هم محروم است.
ایوان راکیتیچ در برد مقابل بیلبائو محروم بود اما در این بازی در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد. خوان جوردن هم در غیاب فرناندو بازی خواهد کرد.
لوپتگی مقابل آندراچ به امثال گونسالو مونتیل، دیه‌گو کارلوس، ژول کانده و الخاندرو گومز استراحت داد، اما آنها در این مسابقه به ترکیب برمی‌گردند.
در اتلتیکو هم خوسه خیمنس به‌موقع برمی‌گردد تا در دفاع حضور یابد، اما استفان ساویچ و شیمه ورسالیکو همچنان غایب هستند.
کیه‌ران تریپیر مقابل رئال مادرید نیمکت‌نشین بود، هرچند که چون مصدومیت شانه او تازه برطرف شده، بعید است در ترکیب ثابت قرار بگیرد.
آنتوان گریزمان هم تا پایان سال به دلیل مصدومیت عضله ران غایب است. به این ترتیب لوییس سوارس به ترکیب برمی‌گردد و کنار ماتئوس کنیا قرار می‌گیرد.
 
‌ترکیب احتمالی
سویا: بونو؛ مونتیل، کانده، کارلوس، آگوستینسون؛ راکیتیچ، دلانی، جوردن؛ گومز، میر، اوکامپوس.
اتلتیکو: اوبلاک؛ لیپه، خیمنس، ارموسو؛ یورنته، لمار، کوکه، د‌پائول، کاراسکو؛ کونیا، سوارس.
 

 


Page Generated in 0.0043 sec