printlogo


کد خبر: 239081تاریخ: 1400/9/27 00:00
کووید، 9 بازی لیگ برتر را لغو کرد
جولان کرونا در جزیره
منچستریونایتد قبل از لغو بازی‌اش فقط 7 بازیکن آماده داشت

 
ضربات کرونا و سویه جهش یافته و جدید آن موسوم به «اومیکرون» به لیگ برتر انگلیس شدیدتر شده. این ویروس منحوس سبب شده که چندین و چند بازی لیگ برتر از جمله دیدار پنجشنبه شب لسترسیتی برابر تاتنهام و بازی امروز منچستریونایتد برابر برایتون لغو و به زمان دیگری موکول شود. کمی بعد از لغو این بازی‌ها، مدیران لیگ انگلیس اعلام کردند که 4 مسابقه دیگر شامل مصاف ساوتهمپتون با برنتفورد، واتفورد با کریستال‌پالاس، وستهم با نوریچ سیتی و اورتون با لسترسیتی هم به تعویق افتاده‌اند. به این ترتیب 9 تا از بازی‌های لیگ برتر در مدتی حدود یک هفته لغو شدند که به این ترتیب‌ هستند:
برایتون – تاتنهام، یکشنبه هفته گذشته؛ برنتفورد – منچستریونایتد، سه‌شنبه هفته گذشته؛ برنلی– واتفورد، چهارشنبه هفته گذشته؛ لسترسیتی– تاتنهام، پنجشنبه هفته گذشته؛ منچستریونایتد– برایتون،ساوتهمپتون–برنتفورد، واتفورد - کریستال پالاس و وستهم–نوریچ (امروز)؛ اورتون– لسترسیتی، فردا.
بازی پنجشنبه شب لیورپول مقابل نیوکاسل هم برگزار شد اما باشگاه مرسی‌سایدی اعلام کرد که سه بازیکن این تیم، فابینیو، کورتیس جونز و فیرجیل فان‌دایک به دلیل ابتلا به کرونا این بازی را از دست داده‌اند. بازی چلسی مقابل اورتون هم در حالی برگزار شد که تیم لندنی سه بازیکنش، روملو لوکاکو، تیمو ورنر و کالوم هادسون اودی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده بود.
در همین حال مقامات سازمان‌های بهداشتی و درمانی بریتانیا روز پنجشنبه از ثبت 88 هزار و 376 مورد ابتلای جدید به کرونا و مرگ 146 نفر بر اثر همین بیماری طی 28 روز اخیر خبر دادند.
مسئولان فوتبال انگلیس پیش از این پروتکل‌های مربوط به کنترل ویروس کرونا را در زمین‌های تمرین تشدید و مصوبه‌ای را به باشگاه‌ها ابلاغ کرده بودند که به موجب آن تمام هواداران می‌بایست قبل از ورود به ورزشگاه‌ها، گواهی تزریق واکسن را ارائه کنند. با این حال در هفته جاری مقامات سطح اول فوتبال انگلیس در جلسه‌ای محرمانه بر افزایش هر چه بیشتر سختگیری‌‌ها تأکید کردند. اما حتی این افزایش سختگیری‌ها هم باعث برگزاری تمام بازی‌ها در موعد مقرر نشد و مسئولان سازمان لیگ انگلیس اعلام کردند که برای آنها گزینه‌ای باقی نمانده بود جز موافقت با درخواست باشگاه‌ها برای تغییر زمان بازی‌ها.
در این میان کرونا به یکسری از تیم‌ها بیشتر ضربه زده که بدون شک تاتنهام در رأس آنهاست. تیم آنتونیو کونته که دو بازی قبلی‌اش - بازی مقابل رن در لیگ کنفرانس اروپا و بازی مقابل برایتون در هفته گذشته لیگ برتر- به خاطر ابتلای 15 تن از اعضای این تیم لغو شده بود (قبل از آن هم یک بازی دیگر این تیم برابر برنلی به خاطر بارش شدید برف لغو شده بود)، شاهد لغو شدن بازی پنجشنبه شب برابر لسترسیتی بود.
کونته روز سه‌شنبه گفته که تنها 16 بازیکن برای او باقی مانده که می‌توانند در تمرینات حضور پیدا کنند. او در نشست خبری‌اش قبل از بازی با لسترسیتی که - کمی پیش از سوت شروع، لغو شد- گفت: «مطمئناً لیگ برتر نمی‌خواست بازی ما مقابل لسترسیتی لغو شود. شاید به این دلیل که ما باید برابر برنلی و برایتون هم دو بازی معوقه‌مان را انجام دهیم. ما قبل از این هم دو بازی‌مان لغو شده پس درک می‌کنم. ما درک می‌کنیم که آنها نخواهند این بازی هم لغو شود. در سوی دیگر اما فکر می‌کنم که حق ما است که بازی‌مان برابر رن را هم انجام دهیم تا شانس صعود به مرحله بعدی لیگ کنفرانس را داشته باشیم. متأسفانه یوفا و لیگ برتر نمی‌توانند به یک نقطه نظر مشترک دست پیدا کنند و من نمی‌دانم که این وسط چرا تاتنهام باید تاوان بدهد؟ انصاف نیست که ما بابت شرایطی که تقصیر خودمان نیست تاوان بدهیم.»
بعد از تاتنهام، منچستریونایتد هم یکی از تیم‌هایی بود که بیشترین ضربه را دریافت کرده است و گزارش‌ها حاکی از آن هستند که برای این تیم جهت بازی مقابل برنتفورد تنها 7 بازیکن باقی مانده بود، ضمن اینکه زمین تمرین شیاطین سرخ نیز این هفته برای دومین بار به دلیل شیوع کرونا میان بازیکنان تعطیل شد.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0048 sec